Käenkaali (Onnenapila), oxalis ryhmä

Kertokkaatten että mikäs miun onnenapiloille on tullut ,kun nämä puskee vain kukkaa ruukusta eikä lehtiä tule? Yleensähän se passaa olla toisinpäin? 

kuva

Kyllä mullakin tekee noin :slight_smile: Tulee ne lehdetkin sieltä…

Aikasemmin on tullut lehdet ensin ja kukka myöhemmin. Mut asia kunnossa.

Jep, minullakin vaihtelevasti. Johtuisiko jostakin kasvuolosuhteiden vivahde-erosta :slight_smile:

kuva

Ensimmäinen käenkaalini on kyseessä, ja se on nyt aiheuttanut pohdintaa, kun se näyttää kovin kiemuraiselta ja kituvaiselta - ainakin verrattuna netistä löytyviin kuviin.

Olenko tehnyt jotakin väärin, vai tuuheutuuko ja nouseeko tuo tuosta - ja milläköhän keinoin? Kyseessä on siis oxalis deppei.

Tuuheutuu se tuosta. Ihan normaalin näköinen.

Tekee lisää mukuloita ensi vuodeksi, jolloin sinulla ainakin on tuuhea kasvusto :D

Viileämmässä se tekee lyhyemmät varret :slight_smile:

Kiitos vastauksista!

Tuo rönsyruukku on nyt partsilla, joka on länteen, eli täällä Etelä-Suomessa se on nyt nauttinut todella lämpimistä päivistä ja runsaasta auringosta. Pitäisikö se ottaa nyt sisälle, laittaa partsin lattialle varjoon vai antaa olla tuossa kasvamassa?

Minä tapoin ne, kaikki, kun en edes löytänyt, että missä pussukassa tai purkissa ne majaili… Harmittaa…

Deppeitä oli Tokmannilla. Tiijä vaikkois vieläki

Minulla on hukassa koko mukulapussi. Ei näy kotona, enkä löytänyt mökiltä. Ei niin kamalasti nuo harmita, mutta kun samassa kassissa oli myös istukassipulit. Voi vehnäpullat sentään tätä vanhuutta:(

Piivi ja meriva,multa saattaa vielä löytyä muutamia käpyjä tuota oxalista.

Mä voin toimittaa Piiville molempia onnen apiloita ensi viikon tapaamiseen, niin ei tarvitse lähetellä

Hei! Olen kovasti etsinyt näitä vihreä lehtisiä ja valkea kukkaisia onnenapiloita (valkokäenkaalia?), mutten mistään ole löytänyt :frowning: Missään verkkokaupassa ei ole myynnissä tällä hetkellä, eikä myymälöistäkään ole vielä löytynyt.

Olenko vain väärään aikaan liikenteessä? Mistä liikkeistä näitä kannattaisi etsiä? 

Olisi niin kiva saada itselle tämmöinen kukka kasvamaan ja myös äidille, sillä hän meni muutama vuosi sitten vahingossa jotenkin “hävittämään” äitienpäivälahjaksi 16v sitten saamansa onnenapilat :frowning: Olisi mainio tilaisuus ennen seuraavaa äitienpäivää hommata samaista kukkaa, mutta on kovin vaikeaa löytää mistään! 

Varmaanki ens keväänä löyvät paremmin ja jostain nettiputiikista tilaamalla, tai sit eBaysta. Sielähän on kaikkee mahollista maan ja taivaan väliltä

Oxaliksen kukat on tosi nätit :slight_smile:

Laitoin kahta sorttia onnenapilaa samaan astiaan

Huitukalla sitten ensi keväänä täysi värisekoitus :wink:

Joskus vuona käpy ja keppi meilloli puhetta versicolorista

Milloin kävyt laitetaan multiin? Toin talvisäilytyksestä maalta just, osa oli pehmoisia, mutta suurin osa ihme kyllä kovia.