Pavut olivat paljaaltaan, muutamissa molemmat puolikkaat yhdessä, pääosin irti. Ei ollut enää siis punaista kuorta. N. 1-2 cm syvyyteen laitoin, nyt osa ollut pinnemmassakin. Tonkinut olen kaikki näkyville, eikä yhdessäkään n. 30 pavusta ole mitään elonmerkkiä.
No voi harmi, kyllä sit vähän huonolta vaikuttaa
Jeps, odottelen vielä ja toivon parasta.
Mun äiti sai Pauligilta muutaman siemenen, kun olivat siellä opiskelukäynnillä viime vuonna alku syksystä. Heti ne laitettiin multaan, mutta vasta joulun aikaan alkoi siemenille jotain tapahtua. Pienen varren päässä nökötti pitkään siemenkodat ja vähän avustettuna ne irtosi tammi/helmikuussa. Nyt on kolme terhakkaa kahvintainta kasvamassa.
Kyllä minäkin muistelisin että kauan kesti itää. Laitoin pavut silloin jonkun muun kukan juuren ja jo ehdin unohtaa että olin ne multaan tökännyt niin kauan kesti ennen kuin nousivat.
Minulla on siisnoita onnettomia kahvikokeiluja 4 purkissa. Eilen kaivoin yhdestä purkista 3 papua ylös, laitoin märän talouspaperin sisään, paketin pakastepussiin (pussin suu auki) ja koko viritelmän lamun alle lämpimään. Ajattelin, ettei ota jollei annakaan, sen verran kauan olen papuja ilman tuloksia mullassa makuuttanut. Äsken tutkailin papuja ja saattaisi olla, että niissä on sittenkin elämää. En uskonut talouspaperi-idätykseen ennenkuin Valtsu neuvoi idättämään sinapit siten. Aivan mahtava neuvo, nyt kaikki idätetty nopeasti, tehokkaasti ja onnistuneesti talouspaperin välissä.
Voi noita hätähousun kirjoitusvirheitä: siis lampun, ei lamun.
Rillari, omaa viestiä pystyy muokkaamaan tunnin ajan sen kirjoitushetkestä lukien. Muokkaustyökalun löydät viestin oikeasta yläkulmasta (kynä ja paperi on se kuvake olevinaan), klikkaa sitä niin viestisi aukeaa uudelleen viestinlisäyslaatikkoon jossa pystyt korjailemaan sitä, poistelemaan siitä jotain jos haluat, lisäilemään vaikka hymiöitä ym.
Työkalu poistuu näkyvistä kun ko. viestin muokkaaminen ei ole enää mahdollista.
Ok. Kiitos.
Otin tänään työpaikalta kahvipensaasta 3 taimea, 2 on noin 15cm mittasta ja 1 pitempi. Kaikissa on puuvartta mukana. Laitoin ne vesilasiin.
Juurtuvatko ne? Kauanko kestää? Olisi kiva kuulla myös hoito-ohjeita.
Olet varmaankin ottanut pistokkaita. Puuvarteen ei kyllä helposti tule juuria vaikka olisi silmunkin kohdalta leikattu.
Kokeiltu on ja ei ole onnistunut. Siemenlisäys (papu) toimii
Muilla toimii, minulla ei vieläkään.
Kahveissani ei tapahdu edelleenkään mitään. Kun jonkun kahvi tuottaa satoa, olisin äärimmäisen kiinnostunut muutamasta pavusta vaikkapa postimaksua vastaan.
Ikävä kyllä minun kolme kahviani eivät ole tänä vuonna kukkia tehneet. Olisin kyllä lähettänyt.
Kiitos jo ajatuksesta.
Rillari. Papuja saat ku laitat viestiä Pauligille. Sieltä tullee tolokun pussukka papuja
Kiitos Jadetsu, mutta laitettu on ja sieltä saamiani ja myöhemmin exotic gardenista tilaamiani olen koko kevään koittanut idättää kaikkien taiteen sääntöjen mukaan. Tuloksetta. Viidessä eri purkissa on papuja, eri valoissa ja lämmöissä, mutta missään ei tapahdu mitään. Täällä syyksi on veikattu liian vanhoja papuja. Kiitos kauniista ajatuksesta.
Onko kenenkään kahvi tehnyt papuja lähiaikoina? Haluaisin vaihtaa tai ostaa, jotta pääsisin kokeilemaan itävätkö edes tuoreet pavut minun “hellässä hoivassani”. Yhdessäkään aiemmassa purkissa ei vieläkään elämää.
Minäkin olen pariin otteeseen yrittänyt noilla Pauligin pavuilla ilman onnistunutta lopputulosta. Yksikään papu ei ole itänyt. Kiinnostaisi tietää onko kellään koskaan itänyt Pauligilta saatu papu…
Oletteko saaneet Pauligilta irtopapuina vai “marjana”, jossa on kaksi papua sisällä.