Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Koulun muutos hieman ihmetyttää.

Olen huomannut kuinka lukihäiriö  ja ongelmaoppilaita on ja  joku joutunut valitsemaan väärän opiskelun, jottei joudu takaisin peruskouluun. Teoriatunnilla ei aina saa rauhaa. 

Onkohan oikeasti mietitty loppuun asti miten käy, kun tekivät uuden lain? 

Aikuiskoulutuksessa on selkeä tarve kyllä jakaa luokka alle 25 v ja yli 25 vuotiaille, kun kävin kuntouttavassa ja opiskelin innoissani niin huomasin motivaatio eron olevan hyvin selkeän. Nuoriso osasto surffaili muoti sivuilla tai naamakirjassa kun me vanhukset etsittiin tietoja ja teimme mitä tunneilla ope toivoi meidän tekevän. Oppimis nopeus oli myös erillainen joissa nuoruus veti ohi vanhusten, kielissä sen huomasi kun kurssien välissä oli 3 kk niin nuoret jatkoi sujuvasti siitä mihin jäätiin ja me vanhukset oltaisi haluttu kertausta ensin ja mielellään muutoinkin kerralla esim.ruotsi jakso ekalla luokalla ja enkku sitten kahdella vikalla jatkumona ei erikseen eroteltuna. Me jopa sanottiin tästä tuloksetta tietenkin.

Nykyään on todella parempi, sillä opettajat testaa mitä oppilas osaa ja ei. Itse halusin kaikki teoriat ja sitä nopeasti mennään eteenpäin mitä enemmän oppilaat osaa.

Muutama oppilas käy samaan aikaan  lukioo. Heitä ei näy teoriatunnilla. 

Eli jokainen otetaan huomioon ja opettaja auttaa.  

Minä en käy aikuiskoulutuksessa, vaan ammattikoulussa ja omaehtoisessa.

Kävin invalidiliiton kolme vuotisen markkinointi merkonomin tutkinnon ja sitä ennen valmentavan 6 kk jakson koska viimeisestä ammattitutkinnosta oli vierähtänyt aikaa ja oppimis prokkis on erillainen … Minut vapautettiin pitkästi työharjoitteluista koska ammattitaito ja työkokemus hyvitettiin. Omaehtoisesti minäkin tuonne menin ja sain hyvät rahat opinnoista sen 3,6 vuotta. Mutta jännää oli että mielipiteitä ja palautteita kyseltiin vaikkei sitten haluttu tietää tai tiedostaa puute kohteita opinnoissa ja kurssien suunnitteluissa.

Aina sitä oppii uutta. Kaveri luki kalenteriaan ja siinä on joka kuukaudelle resepti. Tälle kuulle on frittelle di raperonzoli. Aivan tuntematon juttu, mutta pienen tutkimisen jälkeen kävi ilmi, että kyseessä on varsin tuttu kasvi. En ole ihan tarkkaan selvittänyt mitä kaikkia kelloja pihassa kasvaa, mutta voi olla, että siellä on myös tuo raperonzoli eli vuohenkello. Enkä tiennyt sitäkään, että se on syötävä. Lainaus luontoportista. “Vuohenkello on sukunsa harvoja hyötykasveja: sen mukulamaisen turpea juurakko on syötävä ja muistuttaa maultaan palsternakkaa. Myös lajin nuoria lehtiä on Pohjoismaissa ennen vanhaan syöty salaattina. Vuohenkello on perinteinen ja helppohoitoinen perennakasvi. Järjestelmällisyyttä rakastavalle puutarhurille laji voi olla paha rikkakasvi levitessään pikkuhiljaa yhä laajemmalle suikertavan juurakkonsa avulla. Vuohenkello leviää helposti myös siemenestä ja päätyy näin uusiin paikkoihin.”

No juu, joskus muistaakseni täällä vitsailtiinkin, pääsisikö siitä vuohenkellosta syömällä eroon :grin:

IS:n toimittajille kielikoulutusta tai lopputili

“– Säilytyspaikkojen kanssa eletään ihan kädestä suuhun. Viime kuukausi on ollut aivan katastrofaalinen. Jos nyt tapahtuu iso onnettomuus, jossa tulee useita vainajia kerralla, niin kusessa ollaan, IS:lle kerrotaan.”

Nimenomaan toimittajia moitin. Pitäisi heidän ymmärtää millaisen asian yhteyteen alatyylisiä ilmaisuja ei sovi toistaa, vaikka ne olisikin joku sanonut.

Kyllä, ammatikseen puhuvat ja esiintyvät kielikursseille.:P  Mainosten tekijät myös, ei tuupäkki ole mikään sana.

Eipä ole tullut mieleen syödä kuunliljoja. Onneksi on muutakin syötävää. Humalaa olen joskus harkinnut, mutta niitä on vielä liian vähän.

Rastas, tuohan oli mielenkiintoinen juttu. Täytyy kokeilla jos on tarvetta harventaa penkkiä!

Taas osoittautui oikeaksi, ettei pessimisti pety. Ennen vaaleja ajattelin, ettei pikku kaupungillamme ( asukkaita alle 7000) ole mahdollista saada edes yhtä ehdokasta läpi. Oikein mielelläni olin väärässä, saatiin kaksi edustajaa. 
Toinen hämmästelyn aihe löytyi, kun muistisairas asiakas oli häipynyt autolla. Autoilija oli ottanut kyytiin tiellä seisoneen henkilön ihmettelemättä. Onneksi tämä oli ajattanut tuttuun taloon ja sitä kautta omainen saanut tiedon. Luulisi epäilysten heräävään vanhan “liftaajan” kohdalla, tai sitten henkilö vaikutti täysin järkevältä.

Syksyllä laitoin viestiä Nelssonille tomaatin siemenistä jotka olivat vääränlaisia mitä siemenpussissa luvattiin.
Luvattiin laittaa mulle oikeita siemeniä tammikuun 2022 alussa.
Tänään sain tuon lähetyksen postissa mutta kylläkin avattuna.
Meidän postilaatikko on lukollinen joten avaaja on joko postinjakaja tai sittä se on jaettu väärään laatikkoon ja avaaja on utelias uuno.
Sisällä oli nuo tomaatin siemenet ja muitakin siemen pusseja sekä saatekirje, ei mitään hirveän tärkeää kylläkään.
Ihmetyttää vaan että aina kun tulee jotain paksumpaa kirjepostia ne on avattu.
Tiedä sittä mitä niistä luullaan löytyvän.

HUOMENNA vapautuu kaikki koronarajoitukset ja taas päästetään mullilauma vapaaksi vaikka on tuhansia positiivisia per päivä ??? Raha ratkaisee aina kaiken .

IHME AJATTELUA KELA TAKSISSA … MATKA 35 KM JA NE VARAA SIIHEN 32 MIN AIKAA…
JOS ON TUTKIMUSAIKA KLO. 08:00 NIIN NE TULEE HAKEEN KLO.07:28 …AJOAIKAAN EI OLLA VARAUDUTTU ESIM. SIIHEN ET JOUTUU AURAAUTON PERÄSSÄ MATELEMAAN ?
Sitten et sairaalassa voi osasto olla kaukana ja minuutti aikaa siirtyä ? Siis taksista osastolle ? Onneksi isäntä kerrankin kuunteli minua ja sanoi tilatessaan et pitää olla seiskalta siellä vaikka todellisuudessa puoli kasilta.
Onneksi kaveri on näitten asioiden kans tekemisissä niin varoitti nyky meiningistä ni osasi heti arvioida aikaa aiemmaksi. Kelataksi uudistus meni metsään niin että ropisi hän sanoi ja kirjoitti mulle kolme kovaa sääntöö:
1. Tilaa ajoissa  !
2. Tee varasuunitelma jos luvattu taksi ei tulekkaan
3. Varaa 30 - 60 min aikaisemmaksi kun ois tarve ( RIIPPUU MATKASTA ).

Hämmästyttää ja harmitta kuinka tyhmä juttu on tehty taas, soteuudistus. Se on ihan peestä, miksei sitä tekijät tajua. 

Kun kaikki osuu kohdalleen, voi ihminen pelastua ihmeen kaupalla. Paikallislehdessä oli juttu sellaisesta. Metsäsuksilla linnustaja putosi syvään veteen jään läpi, irrotti aseen, repun ja sukeltamalla sukset, irtosi myös saapas. Jäätä rikkomalla pääsi reunaan, missä jalka osui pohjaan. Vedenkestävällä puhelimella soitti hätäkeskukseen. Yhteys oli auki koko ajan, kun päivystäjä kyseli paikkatietoja ja rohkaisi miestä. Kaikkiaan avannossa oli lähes tunnin, kunnes pelastettiin. Ensin juoksemalla suksenjälkiä pitkin löydettiin ja vedettiin ylös, mönkijällä helikopteriin ja sillä sairaalaan.

Alkaa olla ruuan valmistajilla ideat vähissä :rofl:
Kuinka moni söisi kalapuikkopizzaa…

En minä ainaskaan vaikka tapettas.Ja vielä kalapuikkoja,jokkova5 pelekkää korppujauhoa,yäk :face_vomiting:

Ei kaikki ole.