Minä olen toivonut että mahdollisimman yksinkertaisisesti ja huomaamattomasti asiat hoidetaan kuolemani jälkeen. Jois joku haluaa minua muistaa niin tehköön sen eläessäni.
Intian minttu teki juuria samaa vauhtia kuin oikea minttu. Pistokkaasta voisi ottaa jo lisää pistokkaita, mutta yritän hillitä itseäni. Sääli jos tila loppuu ennenkuin kasvatuskausi alkaa… Minun piti ottaa vain 1 chili talveksi sisälle, mutta hellyin ja nyt niitä on NELJÄ ja kaikki ovat alkaneet jo kasvaa. Piriz innokkaimpana tekee jo nuppuja. Saa nähdä miten käy :unsure:
Kukkia …aina kiva saada.
Mulla on ollut parina päivänä puhelimen kanssa ongelmia. Ensin toissapäivänä ei enää facebook-sivut auenneet puhelimessa. Osoiterivillä facebook-sivujen osoitteiksi näytti tulevan " m.facebook " ja rulla pyöri ruudulla muttei sivut auenneet. Eilen illalla ongelma oli hävinnyt ja kaikki facebooksivut aukesivat puhelimessakin normaalisti.
Kun tyytyväisenä aattelin että ongelma mikälie ollutkin oli ohi, totesin ettei sähköposti enää toiminut normaalisti. Puhelimesta yritin lähettää itselleni omaan sähköpostiini kuvia sisältäviä viestejä mutta viestit ei lähteneet liikkeelle, tallentuivat luonnoksiksi. Kokeilin sitten avata puhelimen meilissä sinne tulleita mainosviestejä mutta eivät auenneet. Voi kökkö sentään, siinä vaiheessa jo mietin että onko mun puhelimessa joku ilkeä virus. Ja olihan siellä, kai. Ruudulle tuli ilmotus että siellä on nähtävästi virus, ja muistaakseni kysymys että poistetaanko google. Minähän näpäytin välittömästi sen kummemmin miettimään jäämättä että kyllä . Meili sitten sen jälkeen taas toimi normaalisti. Tänäänkään ei ole ollut mitään ongelmia minkään suhteen.
Mietin vaan että minkähän poistoon annoin luvan. Google-hakukin toimii niinkuin ennenkin.
Nuu, mieheni työkoneelle tuli samanlainen ilmoitus mutta hän poisti sen heti.
Oliko se tämän näköinen, katso linkki.
https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/a/6293291a-d000-42a3-9b67-f77c2ca367cc
Huijaus
Moni Android-puhelin antaa pelottavan ilmoituksen:Tässä sovelluksessa on virus”
Ilmeisesti aiheeton, ei tuon ISn lehtiartikkelin tekijätkään ole varmoja. Kaikki on nykyään erilaista
.
” https://www.is.fi/digitoday/mobiili/art-2000009959430.html
rastas, siirsin muutamat viimeisimmät chiliviestit täältä chili-ketjuun josta ne on chili-ihmisten löydettävissä helpommin.
Nyt on elisalla ja powerilla sellainen senior kännykkä myynnissä et ukkeli kävi hakeen sen isälleen kun nokialainen simpukka on surkimus…
Mutta elisa jossa se on netissä 69 e …ei liikeessä saa tutustua tuotteeseen eikä palauttamisoikeutta ole jos lahjan saaja ei sitä hyväksy…eli pitää ostaa sika säkissä ? Ei ostettu …isäntä tilasi sen netistä siihen samaan liikkeeseen ja maksoi netin kautta …nyt saa avata paketin ja koekäyttää ja on 14 vrk oikeus palauttaa tuote…
EI VOI OLLA SIIS TOTTA …MUT NÄIN ON.
Kenellekköhän myydään ne palautetut puhelimet, kenties uutena…
Kävin tänään mökillä ja intianminttu oli vielä ihan vihreä puska. Ei siis kovin herkkä kylmälle. Alimmillaan lämpötila on jossain vaiheessa ollut -4. Peurat tms. olivat syöneet keltajuurikkaat kokonaan. Myös persilja oli kelvannut. Mintut ja oreganot saivat olla rauhassa.
Olin käymässä Lahdessa sairaalassa. Mieheni jätti mut autosta pääoven eteen ja sovittiin että kun tuun pois niin soitan ja hän sitten tulee samasta paikasta hakemaan.
Minä sinne rakennukseen sisälle ja hän oottelemaan jonnekin parkkiin auton kanssa.
Lähtiessä sit soitin jo sisältä et tulossa oon. Ei mobiiliyhteyttä?! Kokeilin useesti, ei mitään. No aattelin et sairaalassa ei vaan toimi kännykät, soitan ulkoa. Vaan sama juttu siellä. Ei mobiiliyhteyttä. Ei internetyhteyttä.
Ei auttanut muu kuin lähteä vaeltelemaan pitkin parkkipaikkoja ja etsimään autoa. Onneks osasin suunnan päätellä oikein, muuten olis tullut äitiä ikävä .
Ei ollut mun omassa puhelimessa vika, operaattori ei pelittänyt jostain syystä. Miehellä on eri operaattori ja hänen puhelun toimi koko ajan. Mulla alkoi pelittämään vasta kun oltiin melkein takasin kotona.
Yli 3 vuotta sitten hankin posliinikukan ja siinä luki tricolor, mutta kuinka sattuikaan, kun se alkoi kukkimaan, niin kaksi eriväriset kukat tuli, tummat ja vaaleanpunaiset.
Onkohan niin, että siinä ruukussa on isoposliinikukka ja toinen tricolor?
En löytänyt täältä posliinikukka ketjua, vaan ohjeet tarjosi. Olisin halunut nähdä kuvia.
Kiitos, kun kerroit.
Kyllä minä sitä kohtaa aiemmin tarkistin, mutta jostain syystä en nähnyt. Sitten kun sinä kerroit oli pakko mennä kurkkimaan ja niin löytyi.
UMK kisoja en voi katsoa ja levyraatiinkin olivat tunkeneet pressa ehdokkaat niin jää katsomatta sekin… Voise on tallennettuna …niin voi jotain viihdettäkin katsoa ja löpinät kelata pois…
Kuulemma posliinikukille voi antaa orkidea lannoitetta.
Paksu lumikerros oli rymähtänyt yöllä katolta takapihan puolelle. Kauimmaiset lumet ovat tosi kaukana pihalla, vähän oli levinnyt sivullekin. Sehän ei hämmästytä, mutta kun pyykkiteline seisoo vahingoittumatta penkassa, vaikka sen alla ja takana on painavia lumilaattoja. Hiukan sivussa on katon nurkalta, mutta puolet on lumen reitillä.
Meillä on lintulauta räystään alla. Lumet kun tippuu katolta niin lintulauta pysyy pystyssä mutta sen katolta putoaa kyllä lumet pois.
Olen muutamana päivänä katsellut taimipurkkien päällä joitain kiiltävää, ihan kuin kotilon jälkiä. Ilmestyivät yön aikana. Rapsuttelin pintamultia pois niin taas ilmestyi uusia jälkiä. Tänään sitten päätin tutkia perusteellisesti mitä jälkiä ovat. No löytyihän syyllinen. Iso mustaetana oli taimipurkin ja muovilaatikon välissä, siellä oli ilmeisesti kosteampi paikka. En tiedä onko tullut multasäkistä vaikko syksyllä pihasta pestyjen purkkien mukana ne kun olivat nurmikolla kuivumassa. Yökötti enemmän kuin pikkuisen.
Olen tänä talvena ulkoilulenkeillä seuraillut naapuri-majavan touhuja. On se ahkera. Tänään kävin kurkkaamassa pesän suulla, ei vain tullut minua tervehtimään.