Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

Aika luottavaisia jotkut ihmiset. Joillakin pihoilla auto seisoo rakennuksen vieressä, katolla on lunta. Vaikka ei olisi ennen lumi vahingoittanut autoa tai muuta omaisuutta, voi se joskus tapahtua. Tänä talvena olen kuullut katolta pudonneen lumen rikkoneen peräkärryn. Näin yhtenä talvena lumiläjässä törröttäviä osia, muistin seinän vieressä seisseen aiemmin asuntovaunun.

Ihmettelin tänään, kun tuli tietokoneeseen uusi päivitys jostain. No tietenkin otin vastaan, mutta kuinkas kävikään- ilmoitus “jostain syystä tuli vika” jne. Se  kolme kertaa käynnisti järjestelmän, kunnes pääsin kirjautumaan järjestelmään. 
Monta kertaa se päivitys ilmoitus tuli ja lähdin nettiin hakemaan tietoa mikä se päivitys on ja sehän on sisäpiirin juttu.
No luin lisää ja siellä luki, että ensi pitää ennen  848 päivitystä lataa toinen päivitys.
Sammutin koneen ja muutaman tunnin päästä kännistin koneen ja windows 11 korjausversio oli  tarjolla. Niin pitkä päivitys, että 2 tuntia on jo mennyt.

Minä kuulun kyllä sisäpiiriin, mutta se päivitys oli ihan outo, mutta pakosti oli estää ne sisäpiiri päivitykset.

2, 45 tuntia kesti se päivitys. No nyt taas tuli se 848 versio tarjolle ja päätin kokeilla meneekö se päivitys hyvin.

Ei muuta kuin odottamaan.

Eilen tappelin sen päivityksen kanssa.

Aamulla päätin hakea tietoa miksi se päivitys ei onnistu ja vihdoinkin Microsoft sivulta löysin tietoja ja eräältä toiselta sivulta. Piti avata piilotiedostot ja sieltä poistaa yksi tiedosto ja asetuksessa klikkaa yksi asetus ja niin alkoi päivitys ja niinhän se onnistui.

Eilen yritin muokata edellistä viestiä, mutta tämä sivu heitti taas jälleen ulos.

Kevät aurinko …ni isäntä kaatoi jo ensimmäisen kuusen pihassa …nyt lähtee viimeset 4 kpl …ne on niin isoja.
Tilalle aateltiin tehdä kohopenkin avulla marjakuusi istutuksia…niin saa kannot ja roskat maatua mullan alla.

Meiltäkin pitäisi muutama huono latvaton ja muuten heikko puu poistaa.
Tässä vaan on niin paljon fortumin ilmajohtoja riipin raapin, että ei uskalla itse lähteä kokeilemaan onnea.
Metsuri on tilattava, tai osaan nostoauto, tai kiipeilyn kautta.

Olen laittanut aina ne metsurin laskut kotitalousvähennyksiin ja saanutkin ihan kivasti takaisin rahaa niistä.
Koskahan sekin etu keksitään poistaa, kun kaikki muukin hyvä lähtee.:wink:

Kävin Kyproksella 2001 ja yritin etsiä kartasta missä hotellissa olen ollut. Aika huono kuva, kun takaa otettu kuva ja en löydä sellasta kuvaa, joka on otettu edestä.

Tabletilla otin tämän kuvan kuvasta ja siksi hieman heikko.

Niin ja en ole varma onko tuo se hotelli, sillä parvekkeella oli metallikaiteet. Uima-allas oli iso. Ja siellä luki Spies.

No nyt minä tiedän mikä hotelli, Paramount hotelli Protarassa.
Löysin kartasta kuvan ja tietenkin vertasin muihin kuviin ja heti vertaus onnistui. Uima-altaan vieressä oleva lattia antoi vinkin ja se silta.

Muistin yhtäkkiä miksi otin tuon kuvan, no säädin kameraa kuinka kaukaa se voi ottaa kuvan.

Google Maps näytti, kuinka siellä tehdään remonttia tai purkaamista vuosi sitten.

Yritin etsiä netistä tietoa, että onko se vielä elossa, mutta sivut yritti tarjoa minulle hintoja.

Here we go kartta näyttää kuinka se hotelli on purettu.

Se hotelli on saanut kunnon remontin ja uusi nimi Atlantica Aqua Blue.
Sen vuoksi en heti löytänyt sitä hotellia, koska se on päivitetty mm. uudet altaat.

Löysin tämän erään paperin välistä ja paperissa oli vuosi 2005 eli milloin vaihettiin markat euroksi?

Mikähän nyt ku sää osiossa minun viesti jää Suokukan viestin alle vaikkoon laittannu viestin hänen jäläkeen.
Ja näyttää jäävän myös tuo puutarhuri kuntoilee myös :thinking:

Minä ihmettelin samaa, kun ruokailu ketjussa tapahtui ihan sama kuin sinulle.

Päivän sää meni minullakin väärään kohtaan.

Niin tuuli ja tuiskasi et sai tehdä töitä et roskiksen kannen sai auki …bioskaa en saanutkaan…ensin tuli vettä lauantain ja sitten yön yli ja pitkälle päivää pyörteisiä ja vaakasuoria lumituiskuja …paikotellen todella paksulti lunta.
Sinällään nyt on taas puhtaan valkeaa ja kaunista…

Taas lensin ulos, kun yritin muokata omaa tekstiä ja ajattelin siirtää kuvan siihen. Eli posliinikukan ketjusta.

Kellarista löytyi pino mustia arkkeja jotka ovat tukevaa paperia. Voiko niitä käyttää katteena vai onko musta pahvi/paperi myrkyllistä?

Tänään tuli vastaan vanhempi nainen, joka keräsi roskia. Eipä siinä mitään, mutta kun hänellä oli paljaat sääret ja tietty kengät.
Meinasin kysyä mihin olet housut jättänyt.