Ei voi muuta, kuin ihmetellä kuinka myyjä valehtelee.
Tilasin tammi - helmikuussa joensuun torikasvi yrityksestä kasvin, mutta kuinka kävikään. Minulle tuli väärä tuote ja tarkistin lähetyslistalta kenelle se kuuluu.
Ilmoitin kelle se tilaus kuuluu ja lähetin sen paketin hälle. Sitten ilmoitin yritykseen ja myyjä hyvitti ja lähetti rahat minun tilille.
Kerroin kuinka paljon maksoi postitus ja senpä vuoksi hän lupasi lähettää pistokkaita minulle, mutta ei vain ole näkynyt.
Yritin kysellä mitä hän aikoo lähettää, mutta vastausta ei ole tullut.
Nyt löytyi syy miksi kirjoitusvirheitä tulee. No tietenkin, kun näppäin asetuksessa oli ruksi, että se korjaa automaattisesti. Poistin sen ja nyt on helpompaa kirjoittaa.
Posliinikukan aiheessa kirjoitin oikein Hoya Australis, mutta näppäin oli vaihtanut kirjaimet.
Tänään käytin auton huollossa ja renkaanvaihdossa, sieltä käyttivät katsastuksessa. Outoa, että ensimmäinen autoilu talven jälkeen hermostutti. Töissä joutui ajamaan jatkuvasti ja ajokortilla on ikää 51 v. Kaikkea sitä pitääkin pelätä, vaikka tauko autoilusta ei ole tuota pidempi.
Käsitin et kuivarappeuma ei välttämättä sokeuta silmää täysin vaan jättää jonkinlaista hahmottamista. Mulle näkö on niin tärkeä aisti että taitaa elämä loppua siihen kun näkökin.
Mut ei mitään käsitystä kauanko siihen menee… :blink:
Ihmettelin miksi viasat history tökkii joka päivä, joten aloin epäilemään lähiverkkoa.
Päätin sammuttaa reitittimen ja tökkiminen loppui. Telkkari jotenkin ilmoitti, että verkkoa ei ole. History silti toimii.
Outoa sinänsä miksi se kanava on käyttänyt lähiverkkoa.
Kävin kurkkaamassa telkkarin verkkoasetukset ja sehän oli vaihtanut reititistä modemiin.
Eli reititin ei sopinut sille.
Vanha sanonta pitää paikkansa …kaikki hyvä loppuu aikanaan.
Täs miettii usein kuinka lyhyitä on ne hetket elämässä et suurin tenkkapoo on et kastaako kasvit illalla vai ei…
Aina kun kuvittelee niin …et näin on niin usein poksahtaa.
OmaKanta sivulla oli tämä vastaus. Löysin netistä tuollaisen saman tiedon, joten asiantuntija ei ole ilmeisesti itse kirjoittanut. Minulla on oikeasti laktoosi intoleranssi. Suolisto ei kestä normaaleja maitotuotteita.
Keliakia testi ei ole onnistunut.
Pepino, käsittääkseni laktoosi-intoleranssi ei ole välttämättä pysyvä vaan tilanne voi muuttua.
Esimerkiksi mulla todettiin laktoosi-intoleranssi nuorena aikuisena ja siihen aikaan reagoin maitotuotteisiin aika rajusti.
Tilanne on vuosien mittaan muuttunut ja siedän laktoosia aika hyvinkin verrattuna alkuaikoihin.
Jos testi tehtäisiin nyt niin voisko olla ettei mulla laktoosi-intoleranssia todettaisikaan.
Niin, mutta nuo on kopioitu toiselta sivulta.
Luulenpa, että on väärä diagnoosi.
Niin viimesenpäälle kiukkusii hyttysii on ja paljon ettei tee mieli mennä pihahommiin lainkaan ja tekemistä olisi…
taimia olisi laitettava ja voikukkia nujerrettavana …nurmikolla niit on satoja mut ne pesii jopa mun omenapuun alla…
Eilen taas otti niin silmään puutarhan pelastajissa kun ne laittaa kalliita puita pieneen kuoppaan ei avata kierteellä olevia juurakkoja ei laiteta hyvää multaa vaan sitä hiesua hieman tökitään ja tukipuita ei laiteta …
Kuinkahan moni kasvi niiden duunatuista pihoista oikeasti on hengissä enää vuoden päästä ? Asiakkaiden rahat menee hukkaan kun multaa ei tukikeppejä laiteta ja muutoinkin kuiva juurakko tungetaan vaan kuoppaan…huhhuh…
Kolmas lääkäri jo soitti kun aloitin eläkkeen haku prosessin nro.4 …katsoin mapista niin joo neljäs kierros.
Sanottiin et kun on tasavuosia ja 13 diegnoosia niin kyllä pitäisi saada mut kissan kakat mitään saa nyt on tulossa 14 jopa 15 diagnoosi mut lääkäri epäili et 62 v pitää olla mittarissa ? Mites kun ukkelini pääsi jo 55 v …aivokasvainleikkaus ja diapetes ja eläke napsahti 5 kk sairasloman jatkoksi. Mulla väärät viat vissiin ??
Pitää hämmästellä asiaa sillä monet julkimot pääsee heti ja lehdissä lukee että uniapnea ja alkoholismi on syyt…
tasan ei mee onnen lahjat.
Mutta …tämä on Suomi jossa murhamiehetkin päästetään tappamaan lisää ni mikäs ihme tää olisi sitten…
Minun suolisto ei todellakaan kestä laktoosia, vaan laktaasi entsyymi puuttuu.
Yleensä kaikilla vauvoilla on se entsyymi ja tuhansia vuosia sitten se entsyymi on poistunut nuorena, koska aikuiset eivät ole tarvinneet sitä, sillä he eivät juoneet maitoa.
Yhtäkkiä mutaatio oli tullut aikuisille ja suolisto kesti maitoa. Ehkä jotkut oli testannut eläinten maitoa.
Viikingit kun kävi amerikassa ja tarjosi maitotuotteita alkuperäisille kansalle.
Mutta kun alkuperäiset ihmiset maistoi maitotuotteita suolisto alkoi oireilemaan ja luulivat, että kyseessä on myrkytys.
Viikingit ajettiin pois.
Katsoin yle areenasta dokkarin ja siellä kerrottiin kuinka alankomaan tulppaani sipulit on aiheuttanut ihmisille sientä keuhkoihin.
Jopa Ranskan sairaalan käytävän ilmassa on ollut sitä sientä.
Onneksi joku tajusi kysyä onko tulppaaneja istutettu sairaalan pihalle tai sisälle.
Vaikka paljon varoitellaan kaikenlaisten tautien leviämisestä, ei monikaan näytä käyttävän kaupassa käsidesiä tai käsien pesupaikkaa. Ohi porhalletaan kiireesti.
Teettekö näin loppukesästä inventaaria et mitäs sitä tuli pihaan ostettua ?
Minä täs mietin et pääsiäisenä ei oikein ollut mitään edes ajatuksessakaa, mut lahjakorttini tuhlasin 60 e ihan hetkessä kumminkin…ja nyt mietin et joo toinen 60 e on mennyt eikä viel multaa ole ostettu. Isäntä osti 5 pussia keväällä kun duunaili omiaan ja mun daalioille ja ruukuille meni hippuset. No sitten poikettiin reissus jyskylän viherlandiassa ja kompastuin hortenssiaan…ja budjetti ylittyi…sipuli kukkia ei viel ole edes ajatuksissa…hmm…
Tämän päivän ostojen lisäksi olen ostanyt vaan syrikän ja sinisateen.
Istahda pyörätuoliin ja pyydä ukko lykkään sitä kun menet lääkäriin, sillä on vaikutusta. Jos olet lääkärissä yhtä pirteän tuntuinen kuin täällä niin eivät usko sinua eläkekuntoiseksi. Eikä tämä ole kettuilua, vaikutat oikeasti hyvinkin reippaalta.