Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

kiitos …joo…nyt on teipattu polvea 9 vrk …kun kävelee könkäämällä niin kipeytyy koko alakroppa entisestään ja kipulääkityksen triplaaminen ei varmaan ole hyväksi. Eilen ostin vanhan kunnon idealikääreen apteekista kun iho on hellänä ginesion teipistä…apteekin teipit maksaa muuten 2,5 kertaa sen mitä prismassa.
ISÄNTÄ oli eilen tosi kiltti …kaivoi mun uuden ECLIPSE hortenssian maahan…ensin meinasin ruukkuun mut sittenkin otan riskin ja maahan…
Punalatva kanssa pääsi multiin ja kevään koristekirsikkapuu …se meinas kuolla ruukussaan…kuivi nopeaan vaikka tuplasin ruukku koon istuttaessani sen…

SINISATEEN ?? ruukkuun vai maahan laitat ?

Ruukussa pidän, saunalla yritän talvettaa.

1 tykkäys

Tänään tuikkasi ampiainen korvantaa …ensin tippui mun tukkaan ja siitä koetti kiipee mun korvaan…siin kohtaa iski paniikki…kerkes tuikkaamaan ennen ko kuoli.

Miraemmi, Oho, pääsitkö pelkällä pistoskivulla vai seurasiko jotain muuta ?
Onneksi ei mennyt korvaan !!

1 tykkäys

Ei muuta ko hieman turvottaa ja kuumottaa kun otti burana 800 ni joha jeesas.
Siit on ainakin 10 v kun minuu viimeks tuikattiin ja silloin kaulaan…vaik on lyhyt ja tanakka ni osui. Naapuriamme tuikkasi kaksi kun oli meillä omenia keräämässä. Ovatten äkäsiä…

Hyvä ettei pahempaa seurannut. Ja että oli vaan yks pistäjä !

1 tykkäys

Omituista, kun juhannusruusussa on pari kukkaa ja yksi nuppu. Joskus niitä näkyy, jos on kylmän jakson jälkeen lämmintä, nyt on ollut lämmintä koko kesän.

Minulla samanlaisia havaintoja. Syreenipensaassa nuppuja aukeamassa ja yksi kruunukärhö tosi komeassa kukassa, kun se normaalisti kukkii kesä-heinäkuun vaihteessa. Ei hyvä.

.Meillä katkeramaksaruoho kukkii toista kertaa.

Yksi alppiruusuni vääntää kukintaa uudelleen, ei niin isosti mut kumminkin. Enkä ole lannottanut tänä vuonna.

Minä, kun jätin pois vehnäjauhot yms. niin olen laihtunut 2kg

Onneksi lihakset ei ole häipyneet.

Jppii, kävin marketilla eikä tarvinnut käydä enää vessassa.

Ehkä nyt suolisto on luvannut uuden ruokavalioni.

3 tykkäystä

Pelastin noin kuukausi sitten hautausmaan roskiksesta.

8 tykkäystä

Hämmästelen sitä, miten en ikinä osaa vastustaa liiterin sipuleita. 3€ per pussi.

Hämmästelen myös sitä, että tässä on kyllä joku virhe, en usko kasvin värin muuttuvan tummasta kukinnosta vaaleaksi nuppuvaiheeksi… mennyt väärin päin.

Sinulla tiedossa mielenkiintoinen kevät luvattua värivaihtelua odotellessa. Ite olen todennut nämä väri-hehkutukset markkinakikaksi. Aikoinaan puutarhakaupassa minulle hehkutettiin punaista kukintaa syreenissä. No ostin, kun kuulosti niin hyvältä. Nuppuvaiheessa kukinnon voi sanoa olevan punainen, mutta sen jälkeen tylsän violetti. Mutta harrastuksethan maksavat.

2 tykkäystä

Uusin kotipuutarha-lehti tietää kertoa, että siperianampiaisyrtti ja siperiankissanminttu on sama kasvi! Eli minähän sain tätä Nuulta alun. Mielenkiintoista!

1 tykkäys

Kas vain (sanoi kasvain ja kasvoi vain)
PItääkin ottaa Kotipuutarha-lehti esille ja lukaista tuo. En oo vielä ehtinyt avaamaan lehteä, säilömiskiireet…
No rakkaalla lapsella on monta nimeä :grinning: Ja tää mun siis on tosiaankin mun tietojen mukaan vähintäänkin 80 (…90 ?) vuotta vanhaa kantaa. Sinne saakka pystyn laskemaan olemassaolon tietyllä paikalla, ja mistä se sinne on siirretty niin siitä ei ole kellään enää tietoa. Voi hyvällä omallatunnolla sanoa että vanhaa säilyvää kantaa on tuo kasvi :smiling_face_with_three_hearts:

2 tykkäystä

Minä olen hukannut erään kuvan, jonka olen korjannut ja printannut.

Eli annoin siskolle ja äidille ne kuvat.
Äitini kun kuoli 2000 luvulla, niin sain takaisin sen kuvan, mutten löydä sitä mistään.
Olen kysynyt siskolta, mutta hän sanoi, ettei ole.

Monta kertaa olen tarkistanut vaatehuoneen, kaapit ja säilytyslaatikot.

edit: korjasin tuon vuoden.

Eilen katsoin taas auton ensiapu ohjelman.

Se mies, jolla oli sairaus, niin hän kun nousi autosta, niin näin sillä mikin housujen takana, koska paita oli noussut.

Eli, onkohan kaikki ihan totta mitä he kertoo?