Krakovan reissulla söin niin hyvän makuista ruokaa, että meinasin nualla lautasenkin. Hotellissa kuukkeloin mitä olin syönyt ja ilmeni, että ruoka oli maustettu tryffelillä.
Olen löytänyt mökiltä ja kaverin puutarhasta hyvin pieniä. Halkaistuna näytti ihan oikealta tryffeliltä. Misksiköhön ei maistanut pamnun kautta. Muistan kyllä, mihin kohtaan laitoin kokonaiset takaisin.
En uskaltanut.
Tuota koiraa ei ollut koulutettu etsimään niitä, ilmeisesti se haju kiinnostaa.
Possut vissiin on myös hyviä etsimään niitä.
Tällaisen löysin vuosia sitten lepän juuristosta, onko tryffeli?
Viitisen kappaletta niitä löysin, peukalon pään kokoisia olivat, yhden halkaisin jotta näin miltä sisältä näyttää. En uskaltanut maistaa. Peittelin ne takaisin maahan.
Jotenkin muistuttaa sitä, mutta en tiiä onko se.
Hydnotrya voisi olla. Oon nyt sieniä opetellut urakalla ja samalta näyttäisi.
Suokukka, kiitos sienen nimeämisestä. Googlasin ja samalta näyttää
Meitä kun oli lähes 20 oppilasta, kun alotettiin opiskelu. Kourallinen meitä valmistui vuosi sitten joulukuussa.
Yksi oli sellainen oppilas, joka jäi sinne ekalle luokalle.
Ihmettelin aina miksi hän ei tee oikeastaan mitään, kun ryhmässä tehtiin töitä
Kerran teoriatunnilla tajusin, että hänellä on lukihäiriö.
Toivon, että hän valmistuu jossain vaiheessa ja voin häntä onnitella.
Kaikki me ollaan mitä ollaan.
Teetkö nyt sitten työksesi leipomuksia vai oletko itsenäinen yrittäjä?
En yhtään ymmärrä lumien auraamisen logiikkaa. Kun asuimme kolmosluokan tien varrella, saattoi lähes kymmenen sentin lumi jäädä tielle seuraavaan iltapäivään asti. Siihen muodostui ilkeitä raiteita talven mittaan, kun aura poisti vain irtolumen.
Toisin oli tänään, kun kävelin lähes tunnin enimmäkseen pyörätiellä. Kuivaa lunta oli ehkä pari senttiä, ja osa pyörätiestä oli aurattu. Aura oli kiillottanut pinnan, piti tarkasti katsoa renkaan jälki, siinä ei ollut liukasta. Oli paljon rennompaa kävellä auraamattomalla osuudella.
Aikoinaan, kun sanoin, että olen kurpalle kade, kun hän osaa valmistaa kaikkea.
Noh, nyt minäkin osaan valmistaa tuotteita, mutta putosin alas, kun uusi ruokavalio tuli.
Olen testannut jauhoja, mutta välillä ostan väärän.
Joo, niistä on hankalampi tehdä. Jostain lähes mahdotonta.
Minä käytän gluteenitonta, manteli ja perunajauhoja kekseihin. Hyviä tulee.
Eilen illalla katsoin Viasat History kanavaa, kun siellä tuli Saksan ja Neuvostoliiton sota.
Ihmettelin kuinka suomalaiset sotilaat on sekoitettu Neuvostoliiton sotilaisiin.
Eli heillä oli valkeat suojavaatteet yllä ja hiihtivät.
Oikeasti Neuvostoliiton sotilailla oli tummat vaatteet ja siksi suomalaiset sotilaat hyvin näki heidät, koska oli lunta.
Siis kuvissa oli suomalaiset sotilaat, jotka kerrottiin olevan neuvostoliiton sotilaita?
Kertoja puhui Neuvostoliiton sotilaista ja siinä videossa olikin suomalaiset, jotka ei liittynyt mitenkään niiden kahden sotaan.
Ehkä 30 sekunttia näytti.
Tänään käytiin Roissa,karsea keli.Lunta tuli vaakatasossa sakiasti,tiellä lumisohojoa.
Aamulla ja illalla sattu armeijjan kalusto tien päälle.Ihimeteltiin kovin liikennekäyttäytymistä.Heillä verkkainen vauhti,keskellä tietä ajella köröteltiin,yritettiin ohitusta.Mussukka räpsytteli takana pitkiä valoja tovin että oltais päästy ohi.Lopulta könys pikkusen laitaan,ohitustilanteessa huomattiin että autossa peilit käännetty ikkunaan päin.Niittenhän pitäs olla niin että näkee taaksepäin.
Osassa autoista vaan yks perävalo,eipä ollu huollettu uusia lamppuja palaneitten tilalle.
Jos kerta ovat yleisellä tiellä niin tokihan kaluston pitäs olla kunnossa.
Eihän tavalliset ihimisetkään saa ajella millä tahansa koslalla.
Näin ihme unta, jossa kurkussa ja hengissä kuului porinaa.
Joku nainen sanoi, että sinulla on varmaan virus.
Olin lähes herännyt ja kuulin sen äänen, niin luulen, että se oli kuorsaus. Eli unessa kuulin sen.
Eli voiko kuorsaus tulla, jos nukkuu mahallaan?
Aamulla kurkku oli täynnä limaa, kun heräsin.
Molin ollut aamulla hieman sekaisin.
Kun keitin kahvia, niin kaadoin kuppiin kaikki kahvit ja pistän vettä tyhjään pannuun.
Jostain syystä olin laittanut pannusta veden kahvikeittiin.
No se vesi oli monta tuntia siinä. Kaadoin pois.