Onse niin kummallista ettei minun tarvi aamulla lähtiä minnekkään.
Tänään taas ku jotaki puuhailin,niin ajatus putkahti päähän,että huomena töihin.
Hah,olipa naama virneessä ku hokasin ettei tarvikkaan ![]()
Meiltä usein kysytään miten saamme ajan kulumaan ilman duunia ni teemme vasta kyssärin et miksi ajan pitäisi niin äkkiä kulua ? Hautaan kerkeää vähemmälläkin kiireellä ja me mielummin painetaan jarrua ettei aika menisi niin äkkiä.
Minulla on Pinterest sovellus.
Näin siellä leipäjuuston reseptin. Ihmettelin mikä on juoksutinjuusto ja voi kamala minkä vastauksen sain.
Vasikan vatsaasta otettu palat eli teurasjäte. ![]()
Nykyään jotku laittaa microbit juoksutukseen.
Muhevaisen sivustoja ihailin mitä kaikkea ihanaa siellä olikaan tarjolla, en kuitenkaan tilaa enkä maksa etukäteen mitään. Menen käymään kun menen vanhempieni haudalle ja ostan jos mahdollista. Kävin Pirkkolan liikkeessä syyskesällä jo ostamassa haudalle kukan.
Hienoa että mainitsit käyneesi Muhevaisen sivuilla. Sehän on pentin sponsori, ja oletan että he jollain tavalla huomioivat pentin kautta tulleet vierailut heidän sivustollaan.
Oon ite ajatellut että olis todella hyvä jos penttiläiset aika ajoin klikkais auki Muhevaisen sivut tosta pentissä näkyvissä olevasta Muhevaisen sivulle menevästä “tutustu” - linkistä. Siitä olis todennäköisesti meille täällä pentissä suurta hyötyä, sillä Rakentaja.fi:n ja sitä kautta myös pentin uudet omistajat pyrkivät pitämään häiritsevät mainokset sivuilta pois. Muhevainen on hillitty eikä häiritse
Emme kukaan varmaan kaipaa mitään ärsyttävää mainontatulvaa, mutta kaikki ymmärretään se ettei sivuston ylläpito ole ilmaista ja jostain siihen on löydyttävä varoja.
Jos siis Muhevaisen sivuihin tutustuminen silloin tällöin auttaa, tehdään niin. Tämä siis ihan pelkkää mun omaa pohdintaa ![]()
Joo,tulipa käytyä Muhevaisen sivuilla ![]()
Valtavast8 vaikka mitä ihanaa,tuolta pitää tilata keväällä ![]()
Muhevaisella on hyvät verkkosivut. Myymälät sijaitsevat Hki-Espoo -alueella. Ei ilmeisestikään ole verkkokauppaa.
Tutkin niitä sivuja myös tilausmielessä. Siellä voi kyllä klikata tuotteita ostoskoriin, mutta se on nähtävästi “muistilista” itselle, ja sitten listalla olevien saatavuuden voi tarkistaa liikkeestä. Varsinaista postimyyntiä ei vaikuttaisi olevan.
Hyvä kasvuvyöhykekuva oli, kaappasin sen tänne. Koska kasvuvyöhyke-ketjua ei ole vielä saatu tänne uuteen penttiin siirtymään niin laitan sen kuvan tähän kun en parempaakaan paikkaa nyt löytänyt. Katsotaan sitä asiaa sitten joskus myöhemmin.
Muistan, kun edesmenneellä pikkuveljelläni oli rankka keliakia.
Hän sai sen, kun oli lähes 11 vuotias. Lääkäri ei tiennyt mikä aiheuttaa iholle ne punaiset pläntit ja turvotukset.
Usein joutui lähtemään lääkäriin ja sai piikin.
Yläasteen jälkeen hän lähti leipurikouluun ja siellä hän sai kohtaukset ja sai tietää, että vehnä aiheuttaa niitä oireita.
Hauskasti vyöhykerajat luikertevat kartalla. Vesistöt ja maastonmuodot ilmeisesti vaikuttavat.
Tutkailin ilmatieteenlaitoksen sivuja ja siellä kerrottiin että vyöhykejako perustuu 1. kasvukauden pituuteen 2. tehoisan lämpötilan summaan 3. talviolosuhteisiin. Tuntuu hassulta, että omaan vyöhykkeeseeni (VI)kuuluu niin Iisalmi kuin Rovaniemi ja tietenkin Meri-Lappi.
Joo se VI asettuu kyllä aika pitkälle matkalle niin leveys- kuin pystysuunnassakin. Siellä luikertelee pitkin Suomea, kuuseen kurkottaa ![]()
Vielä unohtui mainita, että jako vyöhykkeisiin on tehty hedelmä- ja muiden puuvartisten koristekasvien menestymisen pohjalta. No varmasti tiesittekin tämän.
Olen tänä syksynä kulkenut kuuntelemassa mielenkiintoisia paikkakunnalla pidettyjä luentoja aiheesta “saksalaiset joukot Lapissa”. Ensi viikolla on aiheena “Sotatulokkaat Tornion alueella- kasveja saksaisten joukkojen jäljiltä”. Olen ollut tietoinenkin, että alueella on kasvikantaa, joka on tullut Saksasta kaluston ym mukana esim siemeninä. Tietenkin näitä paikkoja on muuallakin Suomessa. Mutta todella kiinnostava aihe.
Muhevainen on vaan aika suppea koska myymälät on kehä 3 sisällä ja esim.syksyllä olisin tilannut kotiin kukkasipuleita kun ei ollut stadiin muuta menoa, ei onnannut. Turun Flör sen sijaan myy mut päätin jättää väliin.
Käsitin että osa hankinnoista perustuu etukäteis varauksiin ja ostoihin mut en tiiä kuin moni etukäteen maksaa ja tilaa, en minä ainakaan.
Nyyh,ompa sitten jaska juttu jossei voi tilata netin kautta ![]()
Pitääpä laittaa kysely ![]()
Tästä on sen verran aikaa, kun ostin ison älytelkkarin.
Jossain vaiheessa kolme kertaa joku yritti ottaa lupaa minun telkkariin, mutta torppasin hänet.
Ihmettelin kyllä miten hän on löytänyt minun telkkarin ja löytyhän vihdoin se vastaus - wi-fi Direct.
Sen kautta olen lähettänyt kännykästä kuvia tablettiin ja kyllä se löytää naapurin telkkarinkin.
Puutarha.net sivuilta löytyy aika selkeä kartta, missä näkyy järvetkin, niin on helpompi paikallistaa oma alue.
Ihmetellä täytyy vakuutusyhtiötä kun ei enää tehdä tarjouksia vaan netissä pitäisi itse laskea, eihän yhteenlasku ole mikään tarjous ? Jos meillä on 4 vakuutusta niin johan siitä paljous alennusta ja maksutapa alennustakin pitää saada. Sitten pohjolan täti ei huomioi että on viemärisukitus tehty ja vuotovahti tulovedessä + uusi vesivaraaja asennettu ja mekaaninen sulku joka laitetaan kiinni reissuun lähtiessä…se pelaa aina vaik olis sähköt pois.
Kyllä ne tekee tarjouksia.Vakuutusmyyjä meillekin teki ison työn tarjouksen kanssa toissa vuonna, vaikka olin etukäteen sanonut että todennäköisesti se ei meidän puolesta johda mihinkään. Ei johtanutkaan, ja melkein hävetti sanoa se hänelle kun oli nähnyt ison vaivan. Kyllä tulee alennuksia mitä enemmän on keskitetty yhteen paikkaan niitä vakuutuksia.
Ei tunnu tulevan kun netistä saa itse laskien ihan normihintaisena paremman ja halvemman ainakin pohjolan suhteen ja nyt menee vaihtoon koko saluuna, huonoa asiakaspalvelua kun heinäkuussa ekan kerran kysyin asiaa ja vielä junnataan.