Kaiken maailman hämmästelyä (alkaen 5.1.2021 ->)

OP-vakuutus on luvannut korvata meidän vesivahingon. Omavastuu 150 €. Monta kertaa olen manaillut kallista vakuutusta ja suunnitellut muuttavani sen halvemmaksi, onneksi en niin tehnyt. 17.10. tapahtui vahinko, tänään valmistui jälkien korjaus.

6 tykkäystä

Sanoin tänään netitse irti pohjolan ja otan tarjouksia muualta, jos 9.7 ekan kerran kysyin ja vielä joulukuussa junnataan niin on mulla muutakin tekemistä ja sanon ylös tilit samaten kaikki- kehnoa palvelua ei tarvia eikä pidä maksaa.

miraemmi, eihän sulle vaan tule vakuutukseton jakso ?

2 tykkäystä

Tarjouksia on tulossa ja isäntä ottaa vakuuden heti kun tuo vanha vakuus on varmasti päättynyt. Eilen vasta netitse ilmoitin että heippa vaan ja Perjantaina laitoin tarjouspyynnön edelliseen yhtiöön. Ei me pitkään olla ilman. Nyt vaan kuppi meni nurin.

Minun hyvä kaveri on hieman sekaisin.

Vuosi sitten hän luuli, että olen hänen ikäinen eli väärin.
Nyt hän taas sekoili, kun luuli minun iän taas väärin.

Olen tuntenut hänet kauan ja minä ainakin tiedän hänen iän.

Kaikki vakuutukset vaihtuivat ja 4 kimppa hinta tipahti yli 100 e pitkästi ja ihan samat , kotivakuutusta hieman rukattiin omavastuun osalta.

3 tykkäystä

Ei voi muuta kuin ihmetellä miten lääkäri antaa lausuntonsa.

Minulla siis onkin primaarinen laktoosi-intoleranssi eikä sekundaarinen.
Primaarinen on sellainen, että laktaasientsyymi vähenee nuorena ja vähennys vahvistuu, kun aikuistuu.

Muistan, kun koulussa en enää juonut maitoa.

pepino, ootko saanut nyt lääkäriltä diagnoosin tuosta ?

Otin selvää ja tuo sekundaari lausunto oli tullut automaattisesti. Eli lääkäri ei ollut itse kirjoittanut.

No nys Se taas tuli, nimittäin Hirvi pihavierailulle. Jäljistä päätellen oli käynyt tutustumassa traktoriin. Sembramänty ohitettu parin metrin päästä. Tämä mänty on ollut aikaisempina talvina hirvien suosikkipuu. Tänä talvena siinä on roikkunut karkotushajupallo. Ehkä toimi, ainakin toistaiseksi.

1 tykkäys

Voi mikä riesa teillä on. Meillä tuppaavat tulemaan myös pihaan.
Mitä sulla siinä hajupallossa on.
Isäntä vei meidän taimikon rajalle vanhoja villasukkia joissa hiuksia ja vanhoja hajuvesien hajuja.
Toistaiseksi ovat pysyneet poissa eikä makuuksia ole ollut eikä jälkiä pihassakaan.

Hirvimiehet, ne ääliöt, eivät jaksa mennä kauas saloille enää niin nuolukivet on ihan pihojen lähellä.
Hirvet ja niiden perässä sudet tulee pihojen lähelle. Sittä itketään ko sudet syö koirat.
Itehän hyö on opettaneet siihen että eivät pelkää enää ihmisiä ja pihoistakin syödään lemmikit.
Sais tulla laki joka määrittelis ruokintapaikkojen ja asutusten väliset matkat kun ei maalaisjärki enää toimi.

3 tykkäystä

Ostin tuoksupallot Hankkijalta. Suomalainen yritys Green Mom oy on ne valmistanut. Ei ollut sisältöluotteloa paketissa ja itse en pystynyt erottamaan mitään tiettyä tuoksua.
Täälläkin naapuri, joka oli aikoinaan istuttanut männyntaimia, niin laittoi lampaankarvaa nailonsukkapaloihin ja sitoi niitä kasvaviin puihin. En ole nyt kysellyt, miten on toiminut, mutta naapuri itse uskoi toimenpiteeseen.

1 tykkäys

Meillä ne ei syö taimikkoa kun ovat kuusia. Vain joitain männyn siemen taimia joukossa itsestään kasvaneet ja niistä oli kyllä latvat lähteneet joten Isäntä oli raivannut loputkin.

Ongelma on se että kun ne tuossa nurkalla talvet makailee niin hirvikärpäset on meidän pihassa syyskesästä.

Viime talvena olivat jyrsineet tammien runkoja ja terijoensalavien oksia syöneet tynkään. No oksat kasva uudelleen mutta noiden hirvikärpästen kanssa en halua elellä samalla tontilla.

Jos tuohon hirvien syöttämiseen ei järkeä tule niin ainakin meidän maat lähtee seuralta.
Sittä minä vien tuonne maamme perälle nuolukivet jossa ovat ihan hirvimiehen nurkalla. Katotaan kehuuko sittä ettei niistä riesaa ole.

4 tykkäystä

Naamakirja on outo …välillä näyttää enempi ja välillä vähempi kuvia ja kehoittaa hakemaan enempi kavereita ? Miksi ihmeessä klikkaisin vieraita naamoja mitä tulee ehdotus osastolle välillä jopa 100 kpl…painan POISTA nappia .

Ei kannata hyväksyä turhia kavereita. Mulla on vain tarpeelliset.

2 tykkäystä

Olisko se tossa mielessä niinku instagram? Sinne kirjauduin joku aika sitten että pysyn kärryillä lapsenlapsen tekemisistä ees vähän, hänellä (12 v) on siellä kolme eri tiliä (eri asioille omat).

No mulle tulee kanssa jatkuvalla syötöllä tarjolle eri ihmisten tilejä joita voisin instan mukaan haluta seurata. Ärsyttävää. En halua tosiaankaan.

Mutta noin se alusta toimii. Nähtävästi myös Facebook myös? Sinne en edelleenkään ole kirjautunut.

Enoo missään sosiaalisessa mediassa(paitti täälä :innocent:)
enkä mee :kissing_smiling_eyes:

4 tykkäystä

Pentti piisaa :+1: Mun oli ihan pikkusen pakko joustaa sen instan suhteen nyt koska teini ei mulle kovin innokkaasti juttujaan kerro vaikka kuinka mummo yrittää soitella ja whatsappiin kysymyksiä naputella. Kun näkee niitä hänen tekemiään videoita ja kuulee sen hänen valkkaamansa musiikin niiden videoiden taustalla niin aika mukavasti saa tuntumaa sielunelämästään. Täydentää hyvin sitten sitä juttelemalla saatua tietoa.

Joo aatella, minä oon instagramissa :upside_down_face:
(en oo ees osannut tehdä omaa profiiliani sinne kunnolla, muttei se nähtävästi haittaa)

Muoks: Jouduin kyseiseltä teiniltä pyytämään apua siihen miten näen ne hänen päivityksensä, ei sekään kuulkaa ihan itsestään selvää oo että miten se toimii :wink:

2 tykkäystä

Menin naamakirjaan kun pentti oli pitkällä tauolla ja nyt on kavereina vain serkkuja.

Meillä ei nuoriso oo fb:ssa istragramin jouduin minäkin laittamaan, et pysyn kuvioissa mukana. Whatsupp on omalle porukalle yhteinen jonne kirjoitellaan päivittäin.

1 tykkäys