Minä sain peukaloilta samaan hintaan kallamixin, mutten tiedä, ovatko ne taimia vai mukuloita.
Kuulostaapa jännältä, kameleonttikalla ;D
Kysyisinpä, että ovatko muut istuttaneet kallansa syvälle, niin kuin ohjeissa neuvotaan? Minä en nyt tiedä, istuttaisinko ihan syvään vai miten.
Hyvä, varmistin vain. Kauanko siihen pitäisi mennä, että ilmestyvät mullan pinnalle?
Istutin kallat toissapäivänä multaan, mutten täyttänyt ruukkua kokonaan. Ajattelin lisätä multaa myöhemmin. Laitoin purkin lattialle. Pitäisikö sen olla valoisassa?
En minä tiedä, laiskuuttani en jaksanut lapaaa sitä täyteen.
Raili, milloin purkitit nuo?
Ostin vajaa pariviikkoa siten ihanan keltaisen Kallan jota siis en kertakaikkiaan voinut sinne kauppaan jättää joka maksoikin paljon ja nyt ongelma kun kukat muuttuvat vihreiksi.Pitääkö tätäkin kastella jollain happamalla vai miten saisin sen ihanan kirkuvan keltaisen värin takasin siihen.Aluksi se oli sohvpöydällä mutta muutamia päiviä sitten muutin ikknalaudalle.
Pikkuruusu, ei sitä keltaista väriä enää saa takaisin millään, se kuuluu asiaan kukan kehittyessä, vanhetessa.
Muuttavatko kaikenväriset kallat väriään?
Eli se on siis ihan normaalia. Hyvä, että tuli jo tässä vaiheessa ilmi, enpä sitten ihmettele.
Löysin eilen ensimmäiset alut peukaloiden kalloista.
Minä sain tänään tuliaisiksi noin kymmenen kallan mukulaa, ruukutan ne huomenna. Osalla on jo alut.
Terve! Tässä uusi kukkaharrastaja joka on tyhmä ja tietämätön! Toivottavasti tältä palstalta saa apua. Ostin tänään kallan (vaal.punaisia kukkia). Ihan ensiksi: Kuinka sitä pitää kastella ja lannoittaa, ilm. auringonvalossa kuitenkin pitää? Sitten kun haluaisin sen kesällä pihalle, niin mihin syvyyteen istutan sen sinne? Kolmas: Kun sitten otan loppukesästä vai syksyllä kallan juurakon? ylös maasta niin miten talvetan sen? Voiko pelkkää mukulaa talvettaa? Pitääkö siinä olla myös multaa ympärillä? Ilmeisesti viileä ja pimeä paikka? Ja milloinka se on hyvä nostaa pois maasta? Niin kuin huomaatte en tiedä mistään mitään…ja olisi ihanaa jos joku auttaisi. Kiitos!
En ole ennen kasvattanut kallaa, mutta nyt aion antaa sen kasvaa samassa ruukussa koko kesän (parvekkeella) ja syksyllä tuon sisään ennen hallaa. Jos lehdet pysyy vihreinä, niin pidän talven huonekasvina ja jos lehdet kuivuu pois, niin kaivan mukulat mullasta kylmäkellariin sanomalehtikääreeseen.
Sitä en sitten tiedä, mikä on lopputulos, onko minulla kallaa enää ensi kesänä…
Apua, mitä luulette kallan mukuloiden tykkäävän siitä, että unohdin ne melkein viikoksi ulos, yläkerran parvekkeelle purkkiin, märkään multaan. Paleltuivatko?
No hyvä sitten, olisi nimittäin harmittanut. Onneksi on jo toukokuu, ei maalis- tai huhtikuu.
Ostin vaaleanpunaisen kallan mukuloita. Nyt ne kukkivat ja ovat valkoisia? Voiko kasvuolosuhteet vaikuttaa kukan väriin? Vai onko pakkaajilla menneet värit sekaisin?
Eilen puutarhaliikkeessä oli upeita kalloja, olisin heti ostanut, jos itsellä ei jo olisi purkkikaupalla.