Kamerat, valokuvaus, kuvankäsittely

No, niin nyt oon leikitellyt kuvilla. Pienentänyt, rajannut, lisännyt väriä, varjostanut...en muista mitä kaikkea. Jokunen kuva tähän. alkuperäinen

osittain mustavalkoinen

Pienennetty ja lisätty väriä. Rajattu.

Molemmat kuvat ovat kauniita, hyvä rajaus.

Rajattu, varjostettu, korostettu... Ensin alkuperäinen.

Mistä johtuu, että omalla koneella näyttää kt-määrä pienemmältä kuin täällä?

Tykkään kyllä enemmän alkuperäisestä. Jälkimmäisessä kukat näyttävät niin - pinkeiltä.

Minä kyllä osaisin muokata kuviani tänne, mutta en viitsi laittaa aikaani siihen, kyllä kuvista saa selvää ilman muokkaustakin.

Ehkä tosiaan voisi olla hivenen vähemmän väriä alimmaisessa kuvassa, mutta muutoin olen sitä mieltä, että kuvankäsittelyllä saa kuviin aidompia sävyjä kuin mitä esim. kovassa auringonvalossa otetussa valokuvassa usein on.

Näin meitä huijataan :slight_smile:

Ensimmäisen sarjan kuvat on kaikki kauniita, kurjenpolvikuvista on minun silmääni alkuperäinen kauniimpi. Kilotavumäärä on edelleen melko suuri, varmaan voisi pakata vielä enemmän ilman, että laatu näissä pienissä kuvissa heikkenisi? Onko kilotavumäärässä suuri heitto koneen välillä ja täällä? Jonkinverran sitä tulee, mutta ei minusta yleensä kymmeniä kilotavuja…

No, niin, Weikko pani paremmaksinaurua

Oon itsekin sitä mieltä, että alkuperäinen kurjenpolvikuva on parempi.

Niistä kilotavuista. Tuo tillikuva, jossa on väriä lisätty näyttää omalla koneella 62,3 ja tuolla galleriassa 113. Käsitelty verikurjenpolvikuva on omalla koneella 77,2, galleriassa 142

Tässä vähän harjoituksia taustan sumentamisesta, lasson käytöstä ja tekstistä. Oon vaan niin tumpelo, kun jonkun pitäis vääntää rautalangasta malli näistä ohjeista ja jos jonkun osaan tänään niin huomenna en enää muista

Kuvien muokkaus on hauskaa. Ja totta, sillä voi huijata hyvin=)

Hyvien kuvien ottaminen on hurjan haastavaa, vaatii todellista ammattitaitoa tai perehtyneisyyttä asiaan. Siksi varmaan minäkin joudun aina kuvani muokkaamaan, koska sitä taitoa ei kuvaamiseen löydy.

Lisäys: tosi kaunis kuva Morsinko!!!

sininen?

Kiitos MoonRiver:)

Tuo gerbera kuva ei nyt olekaan niin suuri vaikka ihan samoilla luvuilla pienensin. Se on omalla koneella 43 ja galleriassa 55. En tiedä miks noihin toisiin tuli niin suuri ero.

vai purppura?

asiaa kuvan käsittelystä!

Morsinko, hienostihan sinä olet osannut syvätä gerberan. Tekstin olisit tietysti voinut siirtää vaan enhän tiedä, jos tarkoititkin sen tuohon.