...ja se perinteinen punainen.
Ensimmäinen nuppu auennut.
Ihan hiukan yllätyin, kun eilen näin kuvan joka on otettu kuusikymmentäluvun alkupuolella Seinäjoella ja taka-alalla näkyi puistoa jonka kukkapenkissä kasvoi punaisena kukkivaa kannaa. Että sitä on niin kauan käytetty julkisissa istutuksissa.
Tai en tiedä olisiko pitänyt yllättyä.
Savolaismies halusi ostaa Cannan ja meni kukkakauppaan. Myyjä kysyi mitä mies halusi ostaa johon mies vastasi etsivänsä Cannaa.
"Me emme myy täällä kanoja!!!" äyskäisi myyjä, johon mies närkästyneenä:
"No enhän mie kannaa etikkää vaan sitä kukkoo!!"
Heh heh
Heh heh
Samalta henkilöltä saadut kannat aloittavat myös kukkimisen.
Kolmaskin, nuppuja näkyvissä.
Punakeltainen on avannut jo vähän enemmän nuppuja.
Mulla samaa keltaista Kannaa kuin Pirkko-Martalla ja Raakilla, kukat avautuvat vaan toivottoman hitaasti.
Mikähän vika siinä on? Ensimmäistä kertaa näitäkin kasvattelen (raakilta kotoisin).
Minun kannani, nuppuja tulossa paljon.
Joku sirkka popsii tämän lehtiä, tapasin äsken ötökän itse teossa, ei ollut Rukoilija-sirkka sentään, varmaan nekin muuttavat kohta Suomeen kun on näin lämmintä, lisäksi pikku kärpäset imevät jotain juuri näisä kannoista. Karsin eilen illalla lehtiä pois oikein urakalla, olivat saaneet hiukan vettä ja auringonpaahdetta samanaikaisesti, jotenka aurinko poltti lehtiin laikkuja.
Raakilta tämäkin
Raakki, kahoppa mitenkä vaavasi voipi.
Aukas tänään ensimmäisen kukkansa
Mukavaa nähdä, että noin hyvin ovat jakopalataimet kasvuun lähteneet. :)
Jutita näyttää vielä saavan kaikki kukkimaan aikaisemmin, kuin meillä.
Aeta ei sitten saanut ihan toivomaansa väriä, mutta hyvä, että tuokin kukkii ja hienohan sekin on.
Raakilta saadut kaikki kolme samassa ruukussa ja kukkivat komeasti vielä, uusia nuppujakin on näkyvissä.
No jopas onkin värisuora. :)))
Eipä olisi tullut itsellä mieleen laittaa niitä samaan ruukkuun. Jos nyt haluat värit erilleen, niin siinä onkin aika homma, kun nuo kasvattavat niin mahdottomasti juuria ja tietysti toistensa lomaan.
Voipiko laittaa jo jakopala haun
Vai meneekö ens keväälle?
Haluan tuota puna-keltaista ja värikannaa ainakin.