Miikos, Helsingborgilta se vaikuttaa, terälehdet, värisävy, varrenkin väri. Vertaa täällä.
Olen ottanut jostain ketjukirjeestä kärhön siemeniä ja pussissa luki pagodi kärhö. Tietääkö joku minkälainen se on? Minulla on monta terhakasta alkua, mutta ensi kesälle taitaa kukinta mennä.
Puutarhanetin haku antoi vain tietoa pagodi puusta/pensaasta.
Olenko oikeilla jäljillä että se on sama kuin Clematis chiisanensis. Sillä kun googlaat niin löytyy kuva poikineen
Kiitos R&T! Kävin googlaamassa ja toivon olevan samasta lajista kyse
Tämä on osettu viime vuonna blekitney aniol silloin ei kukkinut se tämä ei ole mutta mikä lienee
ihan tuo näyttää siltä miltä blekitnyn (blue angel) pitäisikin…
mumimyyn kukassa on paljon samaa näköä kuin Blekitnyssä, mutta ihan yks’'yhteen se ei ole. Kurkatkaapa tänne. Mutta voisikohan nuoren yksilön kukka olla pienempi ja hiukan vähemmän ryppyreunainen? Se voisi olla hyvinkin mahdollista.
Ai kun oli mukava katsastaa viime heinäkuun kuvia, en ollenkaan muistanut, mitä kaikkea meillä oli heinäkuussa nupullaan tai kukassa tai koiranpennun suussa.
Tässä yksi ‘‘Sininen enkeli’’ ja kaverinsa ‘‘Musta prinssi’’:
voiko nämä olla kruunukärhön taimia???
En haluaisi olla ilonpilaaja, mutta suurin osa taimista näyttää koivuntaimilta.Takimmaisen purkin etummainen pieni taimi voisi olla jokin muu, näyttäis että lehdet ovat vastakkaisesti eikä vuorotellen niinkuin koivussa.
sitä minäkin ounastelin.multa oli säkkimultaa ja siemenet muistaakseni eg:ltä.että sillee!mutta onko olemassakaan kärhöä,jolla olis tuon tyyppiset lehdet???
nuo "koivun" taimet siis minun ja niiden karvaisuutta ihmettelen…kruunukärhön siemeninä laitettu.
tarkastelin tuossa juuri oikeita koivun taimia ja ne ei ole karvaisia varreltaan. vai voisikohan kasvihuoneessa koivu tehdä noin?
-Reetta-
Onhan ne koivun taimet karvaisia
voi räkä…
voihan ne kärhöntaimet sieltä vielä nousta, koivunsiemeniä vaan lentää jokapaikkaan.
En ole mikään kärhötuntija, mutta muistaakseni ainakin useissa kärhöissä lehdet ovat varressa vastakkain.
Ite oon kasvattanut siemenestä valkoista alppikärhöä ja kiinankärhöä,
pienten tainten lehdet oli erilaiset kuin isojen, mutta kyllä se kärhömäisyys niissä näkyi.
Koivun taimen muuten tuntee myös tuoksusta. Minä olen kasvattanut kans joskus koivuntaimia jonkun kukan taimena. Nyt olen kukkapenkistä nyppinyt kymmeniä pieniä koivun taimia. Kun lehtiä vähän hieroo sormissa niin ne tuoksuu koivulle.
Tämä vois kuulua myös ´Ärsyttää´-osastolle. Tästä syystä mielellään odotan kaupan taimien kukkimista, ennenkuin istutan mihinkään turhan takia. Tämä on Multasormesta eikä varmasti ole Rouge Cardinal, mutta mikä sitten?
Multiblue lienee tuo
Voisikohan nämä alut olla jalokärhön poikasia? Yllä kasvaa ainakin Madame le Coultre. En viime kesänä kitkenyt pois, kun näyttivät mielenkiintoisilta.
Lehdet etualalla ovat kärhömäiset ihan varmasti. Jalokärhön siemenistä ei taida tulla ihan samannäköisiä kuin emonsa, mielenkiintoista seurata mitä kehittyy.
Kiva juttu, onneksi en kitkenyt pois!
Sanokaas kukas se tää on…kasvaa purkissa, jossa piti olla Brunette ja Love Child.
Ihan hieno juu, ei vaan oikein muistuta kumpaakaan??