Kärsimyskukka, Passiflora

Oisko mulla niin hyvä tuuri et just sitä halusinkin sini-valkoinen.

Näyttää siltä että ne mun kaksi jäljellejäänyttä kärsimyksen alkua selvisivät pudotuksesta =D

Tämän aukeamista oottelin kuin kuuta taivalta,ja vihdoin ja viimein eka kukka avautuikin tänään.

Waude wau…

Onpa sulla jo kevät pitkällä, Raili. Upea kukka! Leikkasin omani helmik. alussa, ja nupuista ei vielä merkkiäkään. Pitkiä versoja kylläkin. Mutta kukka kai samanlainen kuin sulla. Kasvin olen saanut vuosia sitten pistokkaana vanhalta mummolta

Hihi juu kun käy kaupankautta ja ostaa valmiiksi nupullisen kukan niin tulee heti kevättä rintaannaurua

Tämän nupun aukeamiseen meni tasan 5 minuttia,kello ja kamera kädessä hahdin nuppun aukeamista,oli tosi upeakokemus.

Tässä koko stoori kukan aukeamisesta ikuitettunanaurua

Oi, ihana kuvasarja. Noita kukkia pitäisi olla odotusaulat täynnä, kyllä jaksaisin jonottaa kärsivälisesti ja ihailla aukeamista jopa terveyskeskuksen päivystysjonossa!

Viime kesänä ostin paikallisesta Prismasta 2 kärsimyskukkaa ulos. Harmi, kun piti heittää ne talveksi pois, kun ei kertakaikkiaan mahtuneet mihinkään... Tänä keväänä sitten kokeilin toiveikkaana taimikasvatusta. Kylvin ensin 10 siementä, joista 1 iti. Sitten laitoin 20 siementä lisää multiin: 2 iti. Jos nämä 3 pikkutaimea nyt kesän yli selviävät, niin en taatusti heitä syksyllä kompostiin. Vien vaikka töihin "talvihoitoon", töissä on isot ikkunat...

Viimekevään taimi on nyt tämänkokoinen,milloinkas voipi ootella et vois ruveta kukkimaan.

Mulla samankokoinen ja sama kysymys.

3-4 vuotiaana yleensä kukkivat, mutta voi mennä kauemminkin.

Mitähän pika-passionia mulla kerran oli kun kukki samana vuonna…? Saa nähdä nyt näitten taimien kanssa jotka olen vanuttanut itse siemenestä tänä keväänä.

P. caerulea kukki mulla ekana vuonnaan… eli just tommonen kun Raili-45:lla.

Tuo kukinta-aika on kirjallisuudesta ja omista lisäkommentti; P. edulis on 5 vuotias ainakin ja kukkimaton.

Minulla pistokaasta kasvatettu kukki samana vuonna ja tekee Railin näköisiä kukkia. Joku viisas sanoi että kasvin omista siemenistä kasvatetut kukkii joskus tosi huonosti

passifora mollision `Banana passifon flower` vihdoinkin mullanpinnalle tupsahti taimen alku kesti kuusiviikkoa mielestäni tosi kauvan tai sitten vaan odottavan aika on pitkä

Apua ! Mitäs nyt teen ?
Ostin viikonloppuna viherlandiasta kärsimyskukan ja yksi kukka oli auennut ja paljon muita nuppuja.
Nyt tämä yksi auennut meni heti kiinni ja alkoi kellastumaan, pelkään nyt että on käyny jotain huonosti.

Mikä mahtais olla vikana ? Kastelu vaiko huoneilma tjsp ?

Niinhän se tekee on vain päivän ihiltavana ja nopeast aukee ja nopeasti lopettaa,

Päiväksi avasi kauniin yhden kukkasensa, mutta sitten sulkeutui.

Oletteko kokeilleet kärsimyskukkaan itsepölytystä ? Itse epätoivoisesti otin ihan pienen sudin/pensselin vaiko mikskä sitä nyt sanotaankaan ja kokeilin tuota siitepölyä levitellä.