Tuo remmien teko kiinnostaa minuakin. Ohjeita kehiin, kiitos!
Aika hintavaa on tuo soiro. Tilasin 2,5m pätkiä 25mm nahasta ja metalli osineen tulee kaupan hintoihin. Taitavat myynnissä olevat valmiit olla halpatuontimaista kotoisin. Netistä löytyy useammalta valmistajalta valmiitakin.
Liisukka ylpeänä esittää:
Kahvipusseista tehtyjä ruusuja!
En paljon ennätä käsitöitä tehdä, mutta kahvipussien hyötykäyttö on mulle jotenkin sydäntä lähellä.
Tuon saat luvan opettaa mullekin! Pitäisköhän järkätä tässä keväämmällä oikein ruusujen ilta, kerätä jokunenkin kahvipaketin hylsy ja kutsua vieraita…
Sopii mulle kyllä, Paulastiina! hoyabellalle voi tulla pitkä matka
Vaikka pohjanmaalta tämä on tänne hämeeseen tullutkin -minua tänään opettanut ihminen on sieltä oppinsa saanut .
Ihan vanhakin meinas innostua, kun tosi helposti sai noin kivoja aikaseksi.
Ja maailma pelastuu, kun kaatopaikalle menee vähemmän jätettä
En ole sitten turhaan paria vuotta kahvipusseja kerännyt. Ohjetta odottelen miekin:)
Upeita ruusuja Liisukalla!!! Mukaan kurssille haluaisin minäkin…;))) Vaan eihän näillä käsillä…
Nyt on vaan ruvettava kahvimerkkikin valkkaamaan sen mukaan, minkälaisessa kuoressa se on. Kulta-Katriina on aikas tympeän ruskea ruusuksi
Hitsi, tanu, saattaisi vaatia vähän sulattelua, jos tytär ilmoittaisi vauvauutisista… (juu, 17 tulee täyteen alkukesästä)
Minäkin ilmoittaudun samalle kurssille.
Ruskeisiin on tyytyminen kun muita en ole keräännyt:( Sisäpuoli on onneksi hopeanvärinen.
Kahvipussiruusukurssilaiseksi minäkin. Mutta vain etänä.
Saludosta on tuo sininen. Tuota kultaista en edes tiedä...
Presidentissä taitaa olla hopeinen "sisäpussi".
Paineita aiheutatte etäkursseinenne ....
Vaan voin minä jossain vaiheessa kuvasarjan tehdä, kunhan saan itelleni hommattua kaiken tarvittavan oheisrekvisiitan. Naskalin ostin jo tänään.
Kahvipussien lisäksi tarvitaan teräväpäisiä grilli(?)puutikkuja, joka päällystetään vihreällä kukkateipillä mitähän sekin oikeelta nimeltään on...
Kahvipussi pitää silittää leivinpaperin välissä kaksinkerroin niin, että sisäpuolet tarttuvat yhteen.
Tarvitaan vihreää pahvia, josta tehdään kukan alle verholehdet, sekä kreppi- tms.paperia, josta kukkateipin kanssa kiinnitetään lehdet.
Max 2 pussia tarvitaan yhteen ruusuun -jos oikein nuukaan tekee eikä valkkaa värejä, niin yksikin riittää.
Jos teet matkan aikanani sen kuvasarjan, niin sitten minua pitää muistuttaa siitä palatessani, etten jää paitsi kurssista.
Liisukka, ruusun teon kuvasarja riittää, terälehdet saa jokainen säveltää itse, ettei ihan kohtuuttomia pyydetä.
Hoyabella huhuu! Täällä viimeinkin kuva siitä vuosi sitten metsästetyn kullanvärisen hapsunauhan loppusijoituksesta Mieheltä vielä kiitos
erikseen! (Huomatkaa myös muu koristelu nurkassa...
) Salama vähän vääristää, mutta kangas on mustaa loimusamettia ja hapsut hoyabellan kahdessa erässä lähettämää kullanväristä hapsunauhaa. Takaikkunassa hapsu+kangas+leikkaukset ovat aika todelliset. Kyseessä siis kuorma-auton hytin sisustus kuskin penkiltä kuvattuna.
Ainoa miinuspuoli on se, että nyt on kyselijöitä vaikka kuinka! Harva se viikonloppu joku haluaa tulla katsastuttamaan auton että minkä värinen ja mikä materiaali sopisi... Nyt työn alla luumuun vivahtavat punertavan satiiniset verhot, joihin tulee viininpunainen hapsu. Ai että naisetko turhamaisia...
hömppis...aina kiinnitän huomion epäoleenaisuuksiin: ihan on kuin meidän ekaluokkalaisen koulusta saama sininen jumppapussi tuossa penkillä lojumassa. Ettei teillä perheessä saman ikäistä?
Varmaan sama pussi mutta mies omi sen heti ihan itselleen; ei kerää pölyä ja kuulemma neutraalin värinen Siellä on vaihtovaatteet (pitkät kalsarit, sukat, t-paita ja pitkähih. paita jne) jos rypee matkan varrella...
Pieniä tekeleitä..