Lisää..
Vielä hömpötyksiä, kananmunille "hattuja" ja koristesydän..
Onpa sieviä!
Kahvipussiruusut, moukukin joskus niitä ainakin 3 kpl sain aikaiseksi, mutta jonkun kirjan tai lehden ohjeen mukaan…nyt sitten ei ole hajuakaan missä se ohje olikaan. Muuten siinä ohjeessa mikä minulla oli käytössä, ei mitään silitetty yhteen.
Kauniita töitä aronjalla! Herkkiä…
Aronja suuntaa katseet ja ajatukset siis pääsiäisen tienoille. Kauniita kätten töitä on taas syntynyt. Miten tuo vanha valokuva on saatu kankaalle ?
Valokuva on siirretty sillä kankaalle tarkoitetulla siirto(kuva?)paperilla. Siihen vain printataan mustesuihkutulostimella haluttu kuva (ja etenkin jos tuleepi tekstiä niin on hyvä muistaa tulostaa se koko helahoito peilikuvana) ja silitetään se pakkauksen ohjeen mukaan kankaalle. Yleensä käyvät vain vaaleille kankaille -kuulemma on olemassa sellaistakin joka näkyy myös tummilla kankailla mutta ei vaan ainakaan meidän kylällä... Kestää konepesun 40 asteessa mutta suoraan kuvan päältä ei saa silittää, miedolla lämmöllä nurjalta kyllä.
Ai tuota pitäisi hankkia kokeeksi. Tuttaville sydämiä heidän kuvistaan, olisipa kiva pikkulahja.
Ihanat munapussit! Noita minunkin on pitänyt tehdä, mutta on jäänyt ajatuksen tasolle. Kauniit ja tyylikkäät nuo sinun.
Kahvipussiruusut on ihan hyvä idea, mutta minä en kauhiast tykkää, kun ovat jotenkin muovisen näköisiä. Mutta hienoja sinänsä. Minun isänisäni teki noista kahvipusseista kahvipannunalusia. Ja tekikin paljon.
Minä olen nähnyt noita kahvipussi ruusun kaltaisia tehdyksi tuohesta.
Huhuu, mitä, mitä, missä on kahvipussi kurssit? Liisukalla vai? Minä vaan olen niistä tehnyt kasseja. On muuten parhaat kassit… tavaraa mahtuu ja kassi pysyy pystyssä…
En tiedä meneekö tämä nyt väärään lokeroon, mutta etsin tällaiselle koneelle ohjekirjaa tai kopiota. Otin kierrätyskeskuksesta koeajoon, mutta ohjekirja puuttui enkä näytä löytävän yhteistä kieltä koneen kanssa. Olisi suht huokea lapsenlapsille ompeluintoon. Onneksi saan kokeilla kaksi viikkoa ja jos ei toimi saan rahat takaisin. Tuo tyyppi numero on 610.
Tutulta näyttää, laitoin hölöä Realle.
Kaisaliisa kiitos hölöstä. Laitoin Sinulle sähköpostia jossa yhteystietoni.
Miten laskitte peukalon paikan näissä pääkallo lapasissa? Olin ottanut kopion netistä ruutupiirroksena ja siihen oli merkitty peukalon paikka. Se kuitenkin oli silleen, että peukalosta kärkeen oli niin lyhyt, että meikäläisen pikku-kätöseenkin oli lyhyt. Kokeilin tällaista sävellystä, mutta mielestäni ei ole oikein hyvä...
No sainpa kuitenkin hahmotelman, missä sen peukalon pitäisi olla käteen verrattuna. (kärkeen lisätty kerroksia )
Tässä kuva, jonka mukaan sitten meinaan nyt neuloa. Tuo lapasen suu vain menee nyt sitten toisinpäin, eli oikeat silmukat on mustat ja valkoiset nurin. Peukalon paikan sitten mittaan edellä näytetystä tekeleestä. Eli tulee huomattavasti alemmas kuin tuon kintaan ruutupiirroksessa.
Peukalonpaikasta en tiedä, mut noi on kyllä hienot!!! Meinaatkos vuokkis vaihtaa tuon vuosiluvun nykyiseen???
Kokeilemalla se peukalo paikkansa löysi:) Pikkuisten lapasia tein kolmet, kun peukut eivät asettuneet kohdilleen ohjetta muutenkin säveltäessä:) Minä neuloin suun resoriksi ja sen lopusta peukun paikka asettuu kuin muissakin lapasissa…
En tiedä, teenkö ollenkaan vuosilukua. tuo alempi kuva on se malli tuolta netin sivuilta.
Tällainen helppo perusketju, mattoketju oli jäänyt tekemättä. Näitä rinnakkain yhdistelemällä tulee ihan näyttävä juttu.
Lopeta jo, Kurpitsa! Jos tilaan kaikki nuo ihanat ketjut, mitä haluaisin niin meidän nuoriso ei kohta enää pääse kävelemään noiden painon alla! Ihana yksinkertaisenkaunis ketju! Yritän olla tilaamatta tuollaista itselleni ranteeseen, mutta…