Käsityöt, osa 1, Suljettu

Nannan käsityö on ihana.

Sepä siinä onkin pää toimii ja kädet lepää, mutta hyvä näin päin ideoita on liikaa.

Ohhoh Nanna! Onko siinä ihan oikeita timantteja?? Aika tyylikäs!

Ne jouhikorut, mitä olen sukulaistytöilleni sinulta ostanut ovat osoittautuneet oikein mieluisiksi. Molemmat näyttävät pitävän niitä lähes jatkuvasti, mikä on tietysti mukavaa.

Höh, nyt nuo linkit avautuvat puutarhanetin sisään. Miksiköhän ei uuteen ikkunaan?

Outi, siinä kun linkkiä tekee avautuu hetken kuluttua tuohon alareunaan "ominaisuudet" lootaan sellainen liukuvalikko johon saa klikata "new window" sitten avautuu uuteen ikkunaan. Mutta tosiaankin sitä ilmenstymistä pitää odottaa muutama sekunti.

Outi, kuvassa oleva on mallikoru, jota kuljetetaan mukana ja jota ihmiset hipelöivät ja sovittavat, joten se on tehty hopeasta ja sitten rodinoitu eli valkokullattu, ja kivet ovat sirkoneja. Mutta oikea koru tehdään kullasta tai valkokullasta (tai platinasta, jos joku haluaa oikein tosissaan törsätä ) ja kivet ovat timantteja (64 kpl). Mulla ei ole tollaseen varaa, mutta onneksi voin joskus lainata mallia. naurua

Kiitos Temskukka, poistin sen vanhan viestin ja laitan sen uudestaan uuteen ikkunaan avautuvine linkkeineen:

Käsitöistä tuli muuten mieleen, olen itsekin aika paljon harrastanut käsitöitä, mm. neulonut kaikenlaista lapasista kirjoneuleisiin, tehnyt ristipistoja ja virkannut mm. kastemekon ja pari verhoa. Tilkkutöitäkin olen käsin tehnyt - muutaman sängynpeiton.

Nyt ei ole moneen vuoteen tullut tehtyä mitään, vaikka sormet syyhyäisivät. Yksi syy on helposti kipeytyvät niskat ja toinen huono näkö. Ikänäkö vaivaa ja vaikka käytän monitehoja, on ristipistojen teko lähes mahdotonta.

Vanhin sisareni on myös innokas käsityöihminen, samoin kuin miniänsä. Molemmat pitävät käsityöblogia, joissa laittavat myös ohjeitaan:

http://famu.vuodatus.net/

http://helminalle.vuodatus.net/

Nannan koru on todella upea, ammattitaito huipussaan!

Onko Nanna nauhan kutominen ammattisalaisuus, kiinnostaisi kuinka se on noin suurinpiirtein toteutettu?

Laitanpa minäkin omista töistäni kuvan. Tässä lahjoiksi antamiani lippaita. Kannessa on intarsiatekniikalla toteutetut kuviot. Lakatun puupinnan kuvaaminen on hankalaa, edelleen on ottamatta näistäkin töistä sellaiset "edustuskuvat" laitettavaksi portfolioon.

No on se vähän ammattisalaisuus, mutta sen verran voin sanoa, että se on miniatyyrikangas.

Outile piti vielä sanomani, että minua ilahduttaa kovasti kuulla, että tytöt tykkäävät koruistaan.

Tarvitsisin nyt valtavasti teidän apua!!! Olen tekemässä p.ystäväni siskolle villatakkia ja kävi niin sanotusti ohraisesti. Tarvitsisin lisää lankaa.. eikä TIETENKÄÄN sitä lankaa enää saa mistään kaupasta mitä tarvitsisin.. Eli HAUSSA on NOVITAN TEDDYÄ, BEIGEÄ pari kerää. Yksikin on pelastus. Siis jos laatikossa lojuu ylimääräinen niin täällä olisi ottaja. Tietenkin maksan!!! Nyt olen lomareissulla, joten vastausken kanssa voi mennä vähän aikaa ennen kuin pääsen taas vastaamaan... Mutta kiitos jos vain löytyy..

T. Onneton tunari... kieli ulkoa

Laitanpa minäkin muutaman käsityöni, tämä on vuonna 73 tehty parisängynpeitto.

Ja tämä suojelusenkeli on ainakin 20 vuotta sitten tehty.

Ja tällaisia.

välke, hei! Jos nuo rasiat olisivat peilistä, kuvaamiselle olisi ihan uusia ongelmia tuon heijastuksen lisksi.
Olin kerran ammattikuvaajan kanssa ottamassa kuvia peilihuoneesta, jossa mm. flyygeli oli peilipinnoitettu. Oli todella mielenkiintoinen ja opettavainen juttu.

Jestas miten kauniita ja aikaavieviä töitä Pirkko-Martta, joistakin töistään tykkää toisia enemmin, itse tykkään tästä kauan sitten virkkaamastani eteisen verhosta.

Tyynynpäällisiäkin olen tehnyt.

Ja toinen. Ovat vaan laittamatta tyynyn sisään.

Tämä päällisen olen tehnyt jo vuonna -68 kansalaiskoulussa kudonnan oppitunnilla.

Ja pohja on myös tehty samalla.

Pirkko-Martta, ovatko nuo pohjat Margaretalta ? Vai osaatko ihan itse suunnitella värit ? Nuo ryijytyöt on kivaa talvi-illan telkkarikäsityötä ja näppivoimat kasvaa. Minäkin tein toissa talvena tai aiemmin monta kun innostuin. Ovat vaan ryökäleen kalliita Margaretalla. Kirppikseltä löysin kesällä vitosella ihan iskemättömän pohjan tiikerityynyyn.

Ei ole sieltä, vaan täällä meillä oli Käsite niminen liike joka myi noita tuotteita. Ryijyt ja tyynynpäällisten kankaat ja langat ovat sieltä ostettuja.