Kasvien tunnistaminen

Teemaan 1 voisi olla preeria-angervokin. Se on jotenkin kova ja karhea lehdiltään käteen.

teemaa..  tässä kuva mun posliinivuokontaimista 5.5.2015 

Samansukuisia lehtiä... kuin sinun 1:ssä kuvassa? 

kuva

Kiitos kaikille  tunnitusapua antaneille. Olin juuri kirjoittamassa Tette Sinulle, koska siemenethän olen aikoinaan saanut Sinulta, mutta ehditkin jo tunnistaa.

Mikähän se tuo kakkonen on.

Onneksi en poistanut tuota ykköstä, kun epäilin jossakin vaiheessa sitä vatuksi.

Tarkistin kuitenkin muistiinpanoistani mitä olin penkkiin istuttanut. Karttaa ei tullut piirretyksi istutuksista.

teemaa...  olipas ylläri!  Olet onnistunut näitten kinkkiläisten kanssa!  Lykkyä jatkossakin!

Tämän kunniaksi laitan kuvan... v-mallia 2013

kuva

On se kaunis

teemaa

2 kasvin luulisin preeria angervoksi

kuva

Tossa metsätien laidalla kasvaa tämmöinen. Valkokukkainen raunioyrtti???

kuvakuva

Lintulaudan alla kasvaa tämmöinen valkokirjava ja piikikäs. Epäilemättä rikkis, mutta mikä ihme?

Maarianohdake, en sanoisi rikkikseksi :wink:

Onko Hankalimman raunioyrtin kukat ihan valkoiset vai kellervät? Keltaraunioyrtti Symphytum tuberosum olisi tämmöinen. Se on matalampi kuin perusraunioyrtti, vähän yli puolimetrinen.

kuva

Pikantti yksityiskohta kukista tänä vuonna: Joku joka ei ole päässyt pääovesta baariin, on jäystänyt oman sisäänkäynnin jokaiseen kukkaan.

kuva

Kiitti Ellium ja Miikos! Kyllä yrtin kukat kellertää ja korkeuskin täsmää. Ja kappas, mistähän meille tommonen arvokas ohdake on tullu, hyvä kun tulin kysyneeksi enkä het kitkeny pois. :slight_smile:

Kaunis tuo keltainen raunioyrtti Mulla on pihassa kaksi aivan hervottoman suurta rohtoraunioyrttiä, sitä sinikukkaista. Kasvavat maissilavan takana, sopivasti tyrkyllä pölyttäjille. Tykkään niistä kovasti ja olen jättänyt nämä kaksi kimalaisten ja mehiläisten baariksi ja omaksi silmäniloksi

Ja oi tuo posliinivuokko on niin kaunis

Raunioyrtit tosiaan surisevat aivan kuin olisi formulakisat kuumimmillaan. :slight_smile:

Anita on täällä palstoilla varoitellut tuosta keltaraunioyrtistä monta kertaa. Saattaa yltyä pahaksi rikkikseksi. Leviää sekä juuriston kautta että siementämällä niin kuin muutkin raunioyrtit.

Jääräpää ei usko varoituksia, pitää itte kokeilla :-D. No, on se paikassa jossa saa nähdä aika paljon vaivaa leviämisen eteen.

Tämä on siemenkasvatuksen tuloksia, mutta ei leikkaa ollenkaan, enkä muistiinpanoistakaan löytänyt vielä mitään sopivaa.

kuva

Molempien kuvien kasvit kasvatin siemenkirjeen siemenistä.

kuva

Pussissa luki, että kääpiösamettikukka, nämä tuskin ovat samettikukkaa nähneetkään. Jotain rikkaruohoja? En ole uskaltanut istuttaa mihinkään.

kuva

Aika sekalainen valikoima kasvoi korean anisiison siemenistä. Ovatko nuo kaksi samanlaista sitä, mitä pitikin?

Rapunzel, olisko tuo joku pipo?

LeVä, nuo sahalaitaiset taimet alemmassa kuvassa ovat anisiisoja.