Kasvien tunnistaminen

Voisiko olla valkoinen särkynyt sydän?

Sitä epäilin, kun ostin Lidlistä myös sellaisen, mutta kumpikin kahden pakkauksen juurakoista on kasvihuoneessa istutettuina taimiruukkuihin, eli jos tuo on särkynytsydän, se on mennyt sekaisin jo pakkaajalla. Säilytin ne pakkauksien pahvit siellä missä ruukutin juurakot. Perennat tein kasvarissa ja nuo orkideat ja kaikki muut kylmänarat apukeittiössä.
En enää muista minkä näköinen juurakko tuolla mysteerikasvilla oli, muuten kuin että siinä oli kaksi vihreää kasvupistettä, joista kumpikin on nyt tullut mullan pinnalle. Tätä saa sitten jännityksellä odottaa, että mikä se on, jos se alkaa joskus kukkimaan.

1 tykkäys

Paljon on virheellisesti pakattuja juurakoita ja mukuloita myynnissä.

Kyllä tuo on 99% varmuudella särkynyt sydän, ihan näyttää siltä.

No nyt löytyi tuolle mysteerikukalle nimi. Se ei ollutkaan jaloleinikki, vaan kruunuvuokko! Tajusin asian, kun näin Hankkijalla tämän pussukan. Mysteeri ratkesi!

1 tykkäys

Kaunis on! Pitääkin googlettaa tuo. Minkä hintanen pussi?

Kympin oli, en ostanut vielä… pitäisköhän… hmmm… :face_with_hand_over_mouth:

Onko kellään hajua, mikä kukka tämä on? Sain tämän lahjaksi. Kuulemma joku “ikikukka” eli tästä saa kuivakukkia tehtyä…

Oisko ikiviuhko?

1 tykkäys

Voisi olla! Kiitos :folded_hands:

On se ikiviuhko,oon kasvattannu siemenestä nyt ekaa kertaa.

1 tykkäys

Menisitkö tämä kivikkokasvina? Vai tarvitseeko multavamman kasvupaikan?

Olen joskus kasvattanut ikiviuhkoa melko kuivassa ja hiekkapitoisessa maassa, kasvoi ihan kelvollisesti ja tykkäsin niistä kuivakukkina maljakossa talven ajan.

1 tykkäys

Luin jostaki että tarvii syvämultasen maan koska kasvattaa pitkän paalujuuren.

1 tykkäys

Onko tämä syysleimu?

Ei Miu mielestä, mutten tiedä mikä on.

Voisko olla iisoppi? Eikun laventeli? Miltä lehdet tuoksuu?

Pitää katsoa kun ukko tuo sen työmaalta! Lähetti tuon kuvan, ja kysyi, otetaanko. Sanoin, että otetaan vaan. Onhan tuo puska aika iso. Siinä on ollut korkeat varret, kuivista oksista näkee. No, katsotaan lähemmin, kun saadaan se kotiin!

Se voisi olla joku neilikkakin, mutta kuva on vähän heikko.

Laita uusia kuvia, kun se tulee kotiin.

Nyt on nimiä hukassa taimivaihdossa toissa- ja/tai viimevuonna saaduissa perennoissa. 2 kukkivaa perennaa, yks joku joka voi olla rikka ja yks nimilappu. Kuka mikin on?