Kauneudenhoitovinkit

Lansinoh Lanoliinivoide 40 ml - Apteekkituotteet.fi

Löytyisikö tuolta?

Johonkin hyvin palvelevaan apteekkiin voisivat tilata. Täällä maaseudulla esim. tilaavat lipeää, Oulussa sanovat ettei ole myynnissä…

Lansinoh on kauppanimi ja löytyy lähes joka apteekista ja jos ei löydy niin tilavat varmasti.

Muoks. Kaisaliisa samalla asialla samaan aikaan - kertonee että tuote aivan mielettömän hyvä!!!

Miten se on parempi kuin tavallinen saippua? Tuuheampi tukka?

Mie tein kamomillasaippuan, nimenomaan hiustenpesua varten. En ole vielä sitä kokeillut.

Miulla on noissa omatekoisissa saippuoissa puolet rasvoista oliiviöljyä.

Kukkaistätsy, oletko varma, ettei se sooda vahingoita hammaskiillettä?

Kiitos paljon. Onhan se nyt mukava mennä vauvatarvike ostoksille, edellisestä kerrasta onkin jo aikaa :slight_smile:

Pitänee sekoittaa itse jokin kokovartalovoide, ei nuo kaupan rasvat tunnu auttavan. Rypsiöljy oli ihmeen hyvä apu, siitä voisi kehitellä jotain.

Minä olen lopen kyllästynyt tukkaani: ohut ja liukas hiuslaatu, aina pitkin päätä. Kertokaas kokemuksenne; tekeekö tuo palashampoo hiukset kuohkeammiksi ja tuuheamman tuntuisiksi kuten lupaavat (sitä lupaa niin moni muukin shampoonvalmistaja)?

Minulla ei ole mitään eroa havaittavissa, mutta hiuslaatuni onkin karkea. Ilman muuta kannattaa kokeilla.

Jos pesee pelkällä palashampoolla, tai marseillesaippualla (niinkuin minä teen), eikä käytä mitään hoitoainetta, ei edes etikkavettä, niin kyllä ne todella tulevat kuohkeammaksi ja tuuheamman oloisiksi. Mulla on myös tuollainen klisu tukka, niikuin mummu olisi sanonut, mutta nykyään on huomattavasti mukavamman oloinen. Ainoa haittapuoli, minkä olen huomannut, niin nyt kun laitoin väriä (pitkästä aikaa), niin on tietysti sähköinen, kun ei käytä mitään hoitoaineita. Ennen värjäämistä ei siis ollut edes sähköinen, mutta joku juttu siinä väriaineessa tekee sen nyt sähköiseksi:( Ei paljon silti haittaa, kun pidän sen kiinni kuitenkin.

Viherpiiperö -en käytä tuota soodahoitoa jokapäivä. Hammaslääkärissä aina kehuvat että on vahva kiille hampaissa joten… ei kait ole sitten vaurioittanut mitään. Soodaahan käytetään ruoanlaitossa ja ymmärtääkseni sitä on joissakin pesuaineissa.

Kiitti Havina. Mun oma tukka on kamala likaisenharmaa, joten olen värjännyt. Vaan jos käyttäis vaikka hennaa tai muuta kasviväriä…? Jos käytän hoitoainetta, tukka on entistä littanampi.

Minä ajattelin kokeilla teellä värjäämistä seuraavaksi. Voisin kuvitella, että myöskään henna tai muut kasvivärit eivät aiheuttaisi tuota sähköisyyttä. Mulla myös sellainen perinteinen pölyävän hiekkatien värien tukka, eli on kyllä hieman tylsähkö ihan omana itsenään. Teestä pitäsi tulla sellainen punertavanruskea väri.

Kerrotko reseptin?

Resepti on mulla vasta kokeilussa. Olen yrittänyt googlettaakin aiheesta, mutta aika vähän löytyy tietoa. Mutta periaatteessa vahvaa haaleaa teetä kaadetaan hiuksiin ja annetaan vaikuttaa. Olen sitä kyllä jo kokeillut, mutta silloin laitoin sitä märkään tukkaan, eikä kovin hyvin sillä tavalla ainakaan väri ottanut. Luulenkin, että se pitäisi kaataa kuiviin hiuksiin, siten että se tee kastelee hiukset kokonaan. Sitä aion kokeilla seuraavaksi.

Täällä ihan mielenkiintoista aiheesta.

Näin äskettäin työterveyspaikassani käydessä lehdessä mainoksen Kicksin ekologisesta ihonhoitosarjasta Estelle & Thild. Oiskohan kellään kokemusta tai tietoa kyseisestä? Myyjäthän kehuu aina tuotteita mahdollisimman paljon että saisivat myydyksi, siksi haluaisin mielipiteitä tästä.

Kävin katsomassa tuon yllämainitun Tampereen liikkeessä. Kovin on kallista, ei tartu mulle mukaan.

Kurppa: joko olet käyttänyt omatekemääsi kamomillasaippuaa?

En vielä, mutta huomenna voisin ottaa, kokeilen samalla sitä hiuksiin.