Kauneudenhoitovinkit

Kiitos Uni!

Tässä koko vartalolle  kuorintaohje, kasvoille voi olla liian raju, voi tehdä vaikka lahjaksi, koska säilyy puolisen vuotta. Sekoitetaan tehosekoittimessa, jos käytetään tuoreitä lehtiä. Voi käyttää muutakin kuin koivua.

!dl koivunlehtiä
5dl hienoa merisuolaa
2dl öljyä
1 tl sitruunankuorta
1rkl hunajaa

Melissakuorinta sopii myös kasvoille, koska siinä on sokeria. Tästäkin saa lahjan, säilyy myös 6kk.

2dl hienosokeria
1dl sitruunamelissaa hienonnettuna
1dl seesamiöljyä
1tl sitruunankuorta
1tl vaniljasokeria

Nämä kuorinnat ovat aika öljyisiä, ja kasveista tulee hiukan roskaa, että älkää nyt taloyhtiön saunaa sotkeko. Huuhtominen voi myös olla vähän aikaa vievää. Pyyhe voisi tykätä, jos antaa kuivua itsestään.

Nyt on palashampoo ostettu ja jännityksellä odotan, että pääsen sitä kokeilemaan. Kerron sitten myöhemmin miten tämä tuote on minulla toiminut.

Minäkin raportoin myöhemmin kunhan olen pessyt sillä vähän pitempään. Nyt takana vasta nelisen pesukertaa, ja palashampoon käyttöohjeessa lukee että 1-10 pesukerran jälkeen vasta näkee tuloksen. Se on kyllä selvästi havaittavissa heti että tukka on “tahmaisempi”, ikäänkuin paksumpi, kuin shampoopesun jäljiltä. Sellaiseksi myyjä sen kertoikin alkuun tulevan. Eli ootellaan rauhassa mitä tuleman pitää :slight_smile:

Välke, kun kysyin myyjältä pehmiääkö se pala helposti (niinkuin saippualle voi käydä) myyjä antoi vinkiksi että kannattaa puolittaa se shampoopala. Kokonaiskesto on pitempi. Ainakaan näin alkuvaiheessa käyttöä en ole tosin huomannut että se pala olisi yhtään pehminnytkään.

Hei hyvä vinkki tuo puolitus. Minäkin kysyin myyjältä, että onko pala hupenevaa sorttia ja kuinka se pehmenee käytössä. Joskus minulla on ollut käsisaippuana sellaisia “kotitekoisia” paloja, jotka käytössä pehmenee ikävän löllöiksi.

Minulla on siis pitkä värjäämätön tukka. Silikoonia sisältäviä shampoita en ole käyttänyt juuri koskaan, muutenkin shampoina olen aikaisemminkin käyttänyt enempi luonnonmukaisia kuin markettitavaraa. Saas nähdä minkälaisen takkutukan saan aikaiseksi :slight_smile:

Kaksi pesukertaa takana palasampoolla, enkä huomaa mitään eroa hiuksissa. Mulla on karkeat, paksut ja lyhyet hiukset, eli varmaan hennoissa hiuksissa siirtymävaihe voi olla erilainen. Hoitoainetta en ennenkään käyttänyt joten senkin suhteen on helppoa.

Shampoosaippua, tämähän oli ihan uusi ja mielenkiintoinen juttu! Olen tässä kuukkeloinut ja löytänyt useitakin vaihtoehtoja, kiitoksia vinkistä.

Samanaikainen kokeilu alkoi kookosöljyn kanssa. Iholla tuntuu tosi hyvältä, hiuksiin aion laittaa huomenna, suuhuni en ole vielä tohtinut. Kookossaippuaa ostan heti kun ehdin käydä Tampereella ostoksilla.

Kookoksesta tykkään ja sitä ajattelin kanssa kokeilla:) Paljonko palashampoo Tampereella maksaa?

Inki, en muista ollenkaan. Otin sieltä ekokaupasta muutakin, niin ei jäänyt mieleen. Heillä on nettisivutkin, mutta siellä ei ole hintoja.

Kouvolassa palashampoo oli 6,95.

Iiris-kukka on varmaan pessyt jo niin kauan ekologisemmilla shampoilla, ettei tukka niin kovasti järkyttynyt, se on varmaan jo tottunut muutenkin olemaan ilman kovia myrkkyjä. Ei se palashampoo mulla ole pehmennyt, kun laittaa hyvin kuivumaan käytön jälkeen, en ole puolittanut. En siis säilytä saippuaa astiassa, vaan ritilällä.
Täällä Porin suunnalla ei tahdo ihan kaikkea tämän sorttista tavaraa löytyä, joten aion seuraavaksi tilata nettikaupasta, ehkä kokeilen vihreää saveakin hiusten pesuun, kunhan siis sen tilauksen joskus aikojen kuluttua teen.

Täytyy sanoa, että ihanin iho tulee kun hieroo seuraavan sekoituksen kasvoihin: pari-kolme ruokalusikallista piimää, pari ruokalusikallista käytettyjä kahvinporoja, ripaus hunajaa. Hiero kasvoihin, jätä 10-15 minuutiksi. Pese vain vedellä pois. Ihana iho!

Nyt on minullakin jonkinlaista kokemusta palashampoiluista kuukauden ajalta. Nyt tuntuu siltä, että taidan jättää tämän kokeilun tähän, en saa oikein tätä pitkää tukkaa puhtaaksi tällä keinoin. Tukkani jäi latvoista likaisen tuntuiseksi ja näköiseksi ja olisi vaatinut latvojen erikseen pesun vielä päänahan lisäksi. Kerran yritin pestä näin ja tukkani oli suihkun jälkeen sellaisessa takussa, ettei ikinä. Lisäksi tuntui, että jouduin huuhtelemaan hiuksiani vedellä huomattavasti kauemmin kuin jos oisin pessyt juoksevalla shampoolla. Käytän kuitenkin palat loppuun juoksevan luomushampoon ohessa.

Eikö etikka- tai sitruunahappohuuhtelu ja kova harjaaminenkaan auttanut?

Olisiko kennelläkään mitään poppakonstia hienhajuun? Absolut torr ei sovi, Triple dry ei auta ja botoksiinihoito on liian kallista. Näyttäisi vielä kaiken lisäksi siltä, että jos käyttää pesuainetta kainaloihin, haju pahenee, vaikka kuinka olisi huuhtonut pesuaineet pois, pelkkä vesi on paljon parempi.

Oletko kokeillut sitä kiveä? Nyt en muista onko se kristallikiveä tms.Olen sitä itse joskus käyttänyt ja on ihan hyvä tuote.

En ole kokeillut, mutta voisin kyllä senkin testata. Taitaa kuitenkin olla eri tavaraa, kuin nuo pihan suuremmat kvartsikokkareet, vaikka niitä voisi aika halvalla kokeilla .

Joo ei sitä tiedä kuinka tehokasta olisi:)

http://deodoranttikivi.net/esittely.htm

Kokeile ihmeessä. Moni jonka tiedän kärsivän hienhajusta on käyttänyt ja tykännyt.

Itse voin sanoa vain etät tuote on hyvän tuntuinen. Ei mene iho rikki tms. Ei sisällä mitään sopimatonta jne.

Käytän sitä vain kesällä, olen outo kun en hikoile kainaloista juuri lainkaan. Vuosikausiin en siis ole tarvinnut mittään.

Tuosta hajusta, siihen ei tosiaan pesuaineet auta. Hienhajuhan tulee siitä miten se kosteus=hiki reagoi ihmisen iholla oleviin bakteereihin jne.

Hiki itsessään on pääosin vettä eikä haise.

Iholla taas on aina bakteereita pesemisestä huolimatta. Pesuaineen käyttö voi tuhota myös ihon hyviä bakteereita ja siten se ei välttämättä auta yhtään siihen hajun estämiseen vaikka hetkellisesti tuokin raikkaan olon.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami