Kauneudenhoitovinkit

Minä käytän nykyään Himalajan kristallisuolasaippuaa deodoranttina. Toimii hyvin.

Hiusten saippuapesuista tuolla oli ennemmin puhetta. Olen nyt pessyt kuukauden marseillensaippualla ja hyvältä tukka tuntuu:) Ja tämäkin vielä, että hienhajuunkin saisi oikeasti apua jostain saippuasta - tuota täytyy saada! Hienhajussa on myös jotain hormonaalista veden ja bakteerien kombinaation lisäksi muuten…

On varmasti hormonaalista tämä hien haju. Mulle tuli hajuongelma toisen lapsen syntymän jälkeen. Seuraavien raskauksien aikana ei ollut mitään ongelman tapaistakaan, mutta pian synnytyksen jälkeen taas. Viimeisen kohdalla toivoin, että olisi liittynyt vaan imetykseen, mutta ei liittynyt. 

Anteeksi jos on loukkaavaa, mutta ei voi vastustaa.

Jospa se on luonnon keino karkoittaa urokset lähettyviltä, eikä enään lisää lapsia.

Meillä on neljä lasta . Ongelma ei yleensä ole pahin ovulaation aikaan . Siis miehen mielestä.

Heh, ei ole luonnon keino karkottaa vaan houkuttaa - ovulaation aikaan vaikka se olisi itsellemme onkelma se on toiselle oikein houkuttava:)

Mielenkiintoisia vinkkejä täällä.

Itse kärvistelen öljyisen ja epäpuhtaan ihon kanssa, eikä kyse ole siis mistään lievästi öljyisestä ihosta. On ikävää, kun vielä aikuisiälläkin iho näyttää teini-ikäisen iholta ihomatoineen, finneineen ja kiiltelyineen. Aikoinaan kokeiltu roacuttanit ja muut myrkyt, ei pysyvää apua. E-pillerit auttaisivat, mutta niitä en halua enää. Olisiko mitään luonnon keinoja saada öljyä hillityksi? Sisäisesti tai ulkoisesti käytettynä. Joku hormonaalinen juttuhan tämä on, joten kroppa ei taida olla ihan balanssissa? Onneksi rajusta aknesta tässä ei ole kuitenkaan kyse, finnejä tulee muutamia ja ongelma on lähinnä ihon sisällä piileskelevät mustapäät ja ihon öljyisyys.

Kreeta-Eulaalia, kokeile Bats-deodoranttia apteekista.

Joku aika taaksepäin ostin kokeiltavaksi luontaistuotekaupasta palashampoon, sellaisen “saippuapalan”. Kävi ilmi että sen kanssa ei vo käyttää mitään muotoilutuotteita, eikä edes hoitoainetta. Jos niitä käyttää on tukka sellainen tahmaisen oloinen, ja likaisen näköinenkin. Jotain ihan luontaiskaupan hoitoaiheita voisi kuulemma käyttää sanoi myyjä kaupassa. Luovuin sen shampoosaippuan käytöstä koska en halunnut noista muista luopua. Muuten se toimi oikein hyvin, vaahtosi ja puhdisti. Lupasin kertoa käyttökokemuksistani täällä, äsken just muistin. Eli ihan hyvä tuote, mutta ei sovellu muiden kuin luontaistuotteiden kanssa samaan aikaan käytettäväksi.

Eilen juuri kysyin tuosta saippuan käytöstä myyjältä. Hän sanoi lapsenlapsen sähköiseen pitkään tukkaan lisäävään latvoihin hieman saman sarjan hoitoainetta. Sanoi, ettei se tee yhtään tahmean oloiseksi mutta sähköisyys poistuu. Kertoi palasaippuoissa olevan pari laatua joiden menekki on suurta. Itsellä jäi vielä ostamatta mutta harkinnassa on.

Sappisaippuaa ostin vaan tällä kertaa.

Onko kenelläkään suositusta, mikä shampoo sopisi ärtyneelle päänahalle? Ei varsinaista hilseilyä, mutta näppylöitä ja kuivia kohtia meidän nuorella.

Kaisaliisa, kokeile Head&Shoulderia, oon vuosia käyttänyt sitä shampoon lisäksi mihin se on tarkoitettu, myös suihkusaippuana, koska se pitää ihottumaläikät ja päänahan näppylät ja kutinan poissa.

Kaksi kaveriani käyttää sitä samoin, toinen on sukulaiseni, toinen ei.

Molemmilla toimii hyvin.Älä ensimmäisenä ehkä kokeile mentholshampoota,

siinä on aika paljon tuntuisesti sitä kihelmöivää mentholia.

Bumble, kiitos neuvosta. Tuota olen ajatellutkin, mutta pojan mielestä jo pelkkä shampoon nimi vihjaa liikaa hilseeseen :wink: Voisihan sen laittaa toiseen pulloon!

mitäpä jos luontaistuotekaupan aloevera shampoota,ilman lisäaineita! kaikenlaisia töfniä olen päähäni mättänyt vaan nyt on hiuspohja kuosissa kotimaisen riittoisan shampoon käytön jäljiltä

Mulla oli hilsettä nuorempana, joskus oli lääkittävä jopa hydrokortisonilla kun mikään ei auttanut. Nyt on vuosia hilse pysynyt poissa tuolla H&S:llä. Ei sukulaisenikaan(aika nuori) halunnut kokeilla tuota sampoota, oli joku ennakkoluulo, ja päänahka kauheessa kunnossa kunnes ostin sille yhden pullollisen että koklaa tai nakkaa mäkeen, ja se sitten auttoi hänelläkin.Ehkä sen vois laittaa toiseen pulloon, ainakin sen voi varmaan kuka tahansa käyttää loppuun, investointi ei ole kovin iso ainakaan.

Minä olen joskus parannellut päänahkaani saunassa tukanpesun jälkeen hunajalla. Kuumassa saunassa vaan levitellyt hunajan päänahkaan, antanut imeytyä ja poislähtiessä huuhdellut pois. Tahmeus lähtee saunan kuumuudessa. Tekee hyvää muutenkin iholle. http://www.hunaja.net/tietoa_hunajasta/saunahunaja_hoitaa_ihoa_ja_rento/

tarkoitan tietysti jojoba-shampoota, aina muistan väärin!

Laitanpa vielä jojobankin muistiin!

Meillä miehen pää on rauhoittunut Aloe-shampoolla. Yksi asia mikä kannattaa huomioida: Toisille ärsytystä ja näppyjä aiheuttaa suurimmassa osassa shampoita se vaahtoamisen tuottava Sodium Laureath Sulfate. MUTTA moniaa luontaistuotteissa käytetään SALIX-sukuisia kasveja ja ne voivat allergiselle ihmiselle aiheuttaa vähintään yhtä pahoja reaktioita.

Tää selvisi kun ystävä jolla on ´hyvin herkklä päänahka(kin) kokeili ihan kampaajan suosittelemia allergiatuotteita ja pää meni vain kahta kamalammaksi vaikka piti olla vähemmän kemikaaleja. Sitten bongattiin sieltä tuo pajunversouute tms.

Eli kannattaa lukea etiketit tarkoin mitä tahansa käyttääkin.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami

laitan tähän vielä shampoon valmistajan, miehille ja naisille on omat versionsa,

hintaa noin 8€ , todella riittoisaa

(en hyödy mainoksesta muuta kuin sen, että muutkin löytävät hyvän tuotteen :))

Ideal Choice, valmistaja Valanni

en löytänyt tuoteselosteesta mitään Salix’iin viittavaa, muita kasviperäisiä aineita kyllä mm. neem