Kauneudenhoitovinkit

Täällä kaikki varmaan tietääkin, muistutan silti, sampoota riittää teelusikallinen, hammastahnaa herneenkokoinen pala, varsinkin nuorisolla ja miesväellä on usein tapana ruutata moninkertainen annos.

Kibu, kiitos vinkistä. En ole kyseiseen firmaan/tuotteisiin ennen törmännytkään. Kotimaisuus on pop kaiken muun lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami

Riippuuhan se shampoon määrä hiusten pituudestakin, minä ainakin nykyään pitkätukkaisena tarvitsen enemmän shampoota kuin ennen.

Tuolta Valannin sivulta ei löytynyt mitään tuoteluetteloa. Täällä kävin
http://www.valanni.fi/index.php?page=136

Olisi kiva tilata ja kokeilla. (Jostain keskustelusivulta näin, että joku oli tilannut)
Kotimaisuus vielä plussana näissä tuotteissa.

voinee tilata:
http://www.apteekkituotteet.fi/Apteekkikosmetiikka/Ideal-Choice
ostin omani  Lahden Hiusklinikalta

MInulla on miltei koko elämäni ollut pitkät hiukset, joitain lyhykäisiä hairahduksia lukuunottamatta :slight_smile:

Jo muksuna sain kampaajalta neuvon, että hiusten latvoja ei tarvitse vartavasten pestä vaan riittää että shampoolla pesee päänahan ja hiusten tyven, shampovetät valuu kuitenkin myös latvoihin ja sen kun hieroo niin riittää. Minulla kuluu hirveän vähän shampoota vaikka voisi luulla toisin hiusten määrän vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami

Tuo pitää kutinsa, eihän se latva ole niin rasvainen /likainen ku tyvi joten latvoihin sitä shampoota ei tartte erikseen tölömätä

Vaan kun tällä eräällä on koko tukka likainen, kun laukkaa navetalla useinkin lippis päässä. Latvoissakin on kaikkea lehmänkuolasta sontaan :smiley:

Hauskaa, kun löytyi tällainenkin ketju. Tuo hiusten pesemättömyys shampoolla on kyllä veikeä juttu. Minä olen usein lomien aikana - kun tulee puskettua ryskähommia - pessyt hiukset pelkällä vedellä viikonkin. Yllättävän puhtaan näköisenä pää pysyy, taitaa olla niin että ihan liikaa tulee käytettyä pesuaineita. Lisäksi tukkaa näyttäisi olevan enemmän… Minä olen herkkänahkainen ja talvi+koneellinen ilmastointi työpaikalla kuivattaa hipiää. Teen saunaan mennessä rypsiöljystä ja hunajasta sekoituksen, sitten rötköttelyä lauteella pyyheliinan päällä ja pelkällä vedellä huuhtelu. Nyt kun luin tätä palstaa taidan pistää sekaa merisuloaa ja turvetta. Pööööö!

Turve on aivan ihanaa. mutta sauna kannattaa sitten suojata. Mulla oli joskus hartiat todella jumissa ja silloin kokeilin kylpyturvetta, ai että oli mukavaa, teki hyvää hartioille ja iholle. Harmi, että oli niin kallista lystiä, vai tietääkö joku jonkun halpavaihtoehdon?

Ihan pakko kertoo, kun viikonloppuna löysin ihan mahtavan käsienkuorinta-aineen! Nevo kuoleenmeren kosmetiikkaa. Miulla kun on tällaset vuosien saatossa norsunnahakseks muuttuneet kädet joihin ei ole kyllä mitkään käsienhoitoaineet ikinä tehonneet. Varsinkin näin keväisin kuivavat ihan hurjasti ennen kun taas tottuu mullassa möyrimiseen (siis vaikka pidän enimmäkseen hanskojakin). Viikonloppuna piipahdin Ideaparkissa ja siellä istahdin ilmaseen käsienhoitoon. Ja pakkohan sitä ihmeainetta oli kotiinkin ostaa vaikka aika tyyristä olikin (noh, purkki on kyllä iso!), siinä on siis kuolleenmeren merisuolaa ja jotain hoitavia öljyjä seassa. Enpä ois uskonu, mutta se autto jo heti ekalla kerralla ja vaikka koko eilisen päivän möyrin taas tuolla pihalla, niin kädet on edelleen kohtuu pehmeet.

maalis, tuohan kuullostaa hyvältä tuotteelta. Itsellänikin on ihan raspina kädet multahommien seurauksena, ja muutenkin talvella iho kuivuu käsissä korpuksi. Nyt aloin miettimään että jostain olen lukenut suolalla kuorimisesta, nimittäin että se olisi tosi toimiva ja hyvä keino ihonhoidollisesti. Mistä ihmeestä… ? …

Niin, siirsin tuon ylläolevan viestin tänne kauneusnikseihin talteen :slight_smile:

Nuu, käsiä voi kuoria ainakin ruokaöljyllä ja sokerilla! Hyvin toimii ja aineksia on aina kotona.

Käyttäkäähän nyt hyvät ihmiset hanskoja pihahommia tehdessänne.

Yhdestä verkkokaupasta saa Himalajan kristallisuolaa jota käytetään myös tuollaisiin kuorinta sun muihin juttuihin öljyn kanssa.

Kerran olen koko kropan kuorinut oliiviöljy-ruususuola (oisko vielä ollut hunajaakin) seoksella. Kyllä tuli pehmee nainen!

Kiitos viestin siirrosta. :slight_smile: En tiennytkään tästä kauneudenhoito osiosta. :slight_smile:

Sivu 11, siellä on ohje suolakuorinnasta kotikonstein. Vaikka kyllä ne kuolleenmeren tuotteet ovat kyllä omaa luokkaansa. 

Mä olen kokeillut ihan tavallista kotisuolaa ja hunajaa, tarviiko siihen ihan ulkomaalaista välttämättä olla? (:D)

Ei niillä kai muuta eroa ole kuin että tavallinen suola on yleensä merisuolaa ja kristallisuola eli ruususuola on vuorisuolaa ja sitä myötä mineraalirikkaampaa. Kun kerran mineraalideodorantti ja mineraalisaippuakin ovat tehokkaita niin miksipä ei sitten suola…