Kaunokainen, Bellis perennis

jep annan noitten olla tuossa penkissä…mutta kun tykkäisin niistä niin paljon niin mietin vaan että jos haluan niitä lisätä…niin jos kerran tykkäävät savesta…niin sitten voisi tehdä sanomalehtimulta-sekoituksen savimaan päälle…kiitti

Onko kellään kuvaa belliksestä ilman kukkaa? Musta tuntuu, että olen joka vuosi kitkenyt ne pois rikkaruohoina…

Ikivihreä tupas sen pitäisi olla, kuvittele tämä ilman kukkia!

Hienoa. Tänä vuonna en kitke tuon näköisiä ja katselen tulisiko niistä belliksiä…

Näillä riittää intoa! anitaa saan kiittää (näistäkin).

Kovassa savimaassa bellis viihtyy nurmikolla ja leviää nurmikkoa leikattaessa. kestää hyvin kävelyä.

Sain eilen vitivalkoisia ja kirkkaanpunaisia kaunokaisia. Toivottavasti ne viihtyvät ja lisääntyvät hoidossani. Punavalkoisia minulla jo olikin.

Kirjoitin tälle palstalle aiemmin noista neljästä belliksen taimesta jotka onnesta hihkuen ostin toukokuussa Plantagenista…

Joo kahdesta ei ole jäljellä maan päällä enää mitään(!!)on hävinnyt kuin tuhka tuuleen… ja toiset kaksi kituuttaa. Olen käsittänyt että bellikset kukkivat toukokuussa? Istutin ne silloin ku oli oikein helteet toukokuussa (niitten innostamana:) ja mietin että mahdoinkohan tarpeeksi kastella istutuksen jälkeen vai olisiko jotkut yökylmät voinee viedä nuo kaksi ja tehdä kituuntumisen noille kahdelle toiselle? On kyllä hyvin outoa…Eikös siinä pitäisi olla “Ikivihreät” lehdet? joten tuo häviäminen kuin tuhka tuuleen on outoa. Kai ne vaan sitten yksinkertaisesti kuoli. Voin ottaa kuvan kun pääsen kotiin noista kahdesta kituuttavasta jos joku Bellis-asiantuntija osaisi antaa oman kommenttinsa. No penkki on multa-savi-ja onhan siinä vähän turvetta… Miltä teidän belliksenne näyttää näin juhannuksen tienoilla?

Täällä on kaikki bellikset parhaasa kukassa.

Tumpeloinen yritä katsoa ostotilanteessa, että kasvit olisi suomalaisia.

Mulla viime vuonna komeasti kukkineet katosivat mystisesti, mutta nyt on valtaisat määrät siementaimia. Uskon, että ehtivät kukkaan vielä loppukesästä.

Vadillinen belliksiä.
bellis
Kaunokaiset kesäkukkina. Istutan nämä penkkiin syksyllä talvehtimaan. Taantuvat vain nopeasti.

Tämä siementää joka paikkaan.

Tätä pitkän penkin reuna täynnä, kuivassa savessa.

Tämä ei ryöhää.

Minulla iso osa aikoinaan istuttamistani belliksistä katosi, mutta nyt kukkii pari tupasta jotka ovat ilmeisesti niiden alkuperäisten siementaimia, sekä taimivahdossa saadut.

Kauniita ovat kaunokaisesi. Sorruin minäkin ostamaan kaksi kipollista noita punaisia, vaikka piti ehdottomasti ostaa vain kärhöjä ja pensaita. Nyt en osaa panna niitä mihinkään, tartteeko ne paljon aurinkoa? Multa- vai hiekkamaa?

Minulla bellikset viihtyy melkein missä tahansa. Paitsi ei kovin varjoisessa.

Kiitos, moonriver, laitanpa ne sitten maalle penkin eteläpäähän, niin saavat aurinkoa ja näkyvät heti pihaan kääntyessä.

Minä tykkäsisin kans tosta belliksestä, mutta aina oon onnistunu tappamaan sen. Kertakaikkisen kauniita sun penkissäs!