Näihinkin tahtoo tulla himo :D, ehkä n. 15 erilaista on tähän mennessä kertynyt, eikä ole ollenkaan helpottanut hinku saada lisää.
Valkokukkainen nimetön siemenestä kasvatettu
Amber waves
Creme brulee
Tässä pari keijunkukkaa ja harmaakäenkukka. Miusta onnistunut väriyhdistelmä, äitini penkistä.
Oi, onpa todellakin hieno!
RitvaL, miten näillä leveys/pituusasteilla heucherat on pärjäilleet talven?
Joka talvi pari on kuollut, erityisesti vaaleammat heucherat talvehtivat huonommin.
Vuosia kadoksissa olleet heucheran siemenet löytyivät tänään… Ja nythän haluaisin päästä kylvöhommiin… Kannattaako nyt vielä pistää siemeniä itämään vai onko PAKKO odottaa vielä ensi kevääseen että näitä pääsis kylvämään?
Katsastin omia muistiinpanojani, viime vuonna olen uskaltanut siementaimet istuttaa ulos vasta noin 3 kk kylvöstä. Kesällä voivat tietenkin kehittyä nopeammin ja paremmin, pelkonahan on, että joudut liian pienet taimet jättämään ulos talven ajaksi.
No jos vain vähän laittaisi tulemaan ja sitten keväällä lisää, niin vähän helpottuisi tämä polte
Heips :). Vesi kielellä olen katsellut teidän heucheroita täällä ja netissä selaillut eri planttukauppojen listoja. Mulla on toistaiseksi vain muutama ‘Purple Palace’ jotka rehottavat loistavasti, joten uskallan suunnitella muitakin.
Oletteko nyt lähiaikoina nähneet kaupoissa heucheroita, siis täällä Helsinki-Vantaa-Espoo-Etelä-Häme linjalla. Kun ei oikein ole mahdollisuutta sännätä kaikkia paikkoja läpi, olisin enemmän kuin kiitollinen, jos joku teistä osaisi neuvoa, missä olisi useampaa plaatua tarjolla. Kiitos jo etukäteen
En löytänyt enää nimilappua.
Anne-64, kiva kuulla sinusta tosi pitkän ajan jälkeen!
Heucheroita löytyy täältä etelän alueelta mm. Pirilästä ja Muhevaisesta (jos Keravalla käyt, saat niitä kotiloetanoita mukaasi myös) paljon erilaisia. Samoin hyvä paikka on ollut Järvenpään pihapalvelu Haarajoella. Plantagenissa oon myös nähnyt. On niitä monessa muussakin myymälässä, varmasti löydät, kun käyt katsomassa.
Heips Intopii! Kiitos vinkeistä, taidankin suunnata tänään Pirilään, olisi muutakin asiaa tuonne lähimpään “isoon kaupunkiin”
ps. kiitos “limace”-varoituksesta