Hänkin kukkii nyt eka kertaa.
Minun pienet pistokkaat pääsivät varsin pian penkkiin ja kaikki pukkaavat pientä uutta lehteä! Toivottavasti jaksavat myös talvehtia.
Keijunkukka ?
Marr - millaisista pistokkaista kasvatat? Juurenpalasia, vai ihan vaan pala vartta, vai miten? Minulla on muutamaa ihanaa joita haluaisin monistaa.
Pistokaslisäyksestä minulla on kokemusta vain pelargonien kanssa…
Uuden penkin ekat asukkaat :) Väliin tulee liljoja.
Miun keijunkukat joutui parempiin suihin
Olisiko tietäjiä linjoilla; Hans -keijun siemenet on mullassa mutta tartteeko siemenet peittää? Selasin ketjun läpi mutta jos asiasta on keskusteltu niin ei kyllä osunut minun silmään.
Minä peittelin keijujen siemenet vermikuliitilla ja hyvin ovat itäneet.
Satu-71, kiitos vastauksesta, teen sitten samalla tavalla.
Vermikuliitilla miekin, hyvin ovat aina itäneet.
Siemenkirjeen tähkäkeijunkukista tuli tämmöisiä. Kyllä tykkään.
Tuosta ajattelinkin kerjätä siemeniä;)
Onko siulla Hanssia, voisin kerätä siulle siitä vaihtareita. Paljon isompi kun korallikeijunkukka.
Onhan mulla mielestäni sitä Hanssia. En tiedä onko mulla sitä tavallista elossa, kuki ei ainakaan paitsi se tummalehtinen.
Kaikenlaiset vaihtarit saat kyllä unohtaa tykkänään, mullon semmoset rehukasat Kurppalasta kotoisin, että pois alta.
Kolme kympillä, aukkokohtiin kuolleiden tilalle. Ovat nimettömiä. Samanlaisia on minulla ollut aikaisemminkin. Vasemmanpuoleisella on kaunis vaaleanpunainen kukinto.
Kolme toin keväällä reissulta. Tykkään lehtien väristä,
joka vaihtelee yhdenkin kasvin
sisällä paljon. Pitäs vaan malttaa laittaa tämäkin ruukusta maahan.
Tiedättekö jotain hyvin talvenkestävää lajia, jopa pientä talvimärkyyttä kestävää heucheraa etc tapaista? Viime kesän kukkivat fire cheaf -heucherat siinä paikalla kauniisti, mutta näyttää siltä että talvi vei Luulen että se on hieman kylmäkkä/märkä paikka, mutta jokin heuchera, jonka nimeä en muista, siinäkin menestyy vuodesta toiseen, mutta ei ole niin nätti eikä kuki. Punalehtinen olisi niin kiva, syysaurinko kun kohtaan osuu. Ehdotuksia/kokemuksia?
Ehkä kaunein keijunkukka tällä pihalla