Keijunkukka, Heuchera

Kyllä meillä kaikki vanhat lehdet ovat talvena kuivanut, mutta nyt jo uutta pukkaa.

Minullakin näyttäis vain yksi olevan “hengetön”. Toivoa on vielä, kun alut on muissakin aika minimaaliset.

Minulta meni kaksi talven aikana, muut syksyn hankinnat näyttävät voivan hyvin. :slight_smile:

eikö teillä ne kuivat lehdet ole kelvanneet myyrille? etsin omaani kovasti, kun silputtua lehteä oli kasa pionin “väärällä” puolella. ruokapöytä oli katettu sinne. onneksi juuri ja kasvupiste olivat kunnossa ja uusi kasvu on nyt alkanut.

Siksi kyselin noista lehdistä, kun nämä ovat olleet koko talven, keskeltä kasvaa kyllä uutta.

Jopa on mahtavan näköiset! Kyllä sulla on hyvä mikroilmasto tai maa tai taikapeukalo tai jokin : ).

Minulla kaikki keijunkukat elottomia, ei yhtään vihreää missään. Myyrät tai jänikset, olettaisin ensin mainittujen olleen asialla, ovat vieneet kaiken maanpäällisen kasveistani, vain ruskeat tyngät jäljellä. Odotanko vielä jonkin aikaa ennen ylös kaivausta, vai annanko vielä mahdollisuuden? On jotenkin toivoton olo.

Mun Korallikeijunkukat näytti tuolta (kuin noissa hienoissa kuvissa) koko talven ja nyt just kun olin ihaillut, että on hianot, naps yhtenä yönä ne katosi!? Ensin ajattelin et jokin eläin ois syöny ne, mutta miksei ne sit niitä talvella syöny??

Ja lisäksi taimet on sen näköiset et kuin ois poltettu hiileksi :open_mouth:

jos ois semmoinen hymiö mikä raapii päätään ja ihmettelee laittaisin sellaisen tähän

Minulla ne olivat kolmen kesän verran, kahdesta talvesta selvisivät, tämä kolmas talvi toi kuolon. Korallikeijunkukka on ehdoton suosikkini, sitä on hankittava uusia, ja jos ei kaikkien menetettyjen tilalle, niin muutama ainakin.

Eilen sain tukusta laatikollisen, ihan samalta näyttivät kun omanikin. Vanhat lehdet olivat kuivuneet ja uutta pukkaa pikkuhiljaa.

Minä olen puolestani pähkäillyt, onko Pink Whispersit kokonaan kuolleet, kun näyttivät niiiiin pitkään aivan ruskeilta ja elottomilta. Nyt kuitenkin, jos on oikein tarkat silmät, yhdessä voikin nähdä merkkejä uudesta kasvusta. Hyvä, etten hätäillyt, ja kaivanut kaikkia kolmea jo kompostiin!

Taannoisesta HostaWorldin kimppatilauksesta vain Tiarella ‘Kimono’ näyttää olevan turvallisesti hengissä, muista ei ota vielä oikein selvää. Mites teillä muilla, jotka tilasitte samassa kimpassa?

Mun kaikki kolme keijunkukkaa kuoli talven aikana, HostaWorldista tilattuja. Olivat talven istutettuna kasvihuoneen multapenkkiin. Hostat, tiarellat ja pari heinää selvisi, heucherat ei. Harmi.

Ihanko totta Fellow, mulla on kaikki (joiden olemassaolon muistan) aika hyvässä mallissa ulkona.
Syksy oli niin kaamean sateinen, että pelkäsin tosissani niiden puolesta. Oletko varma, ettei sieltä
reunoista ole uutta kasvua tulossa?

Mulla on kahta keijunkukkaa, toinen säili vihreänä koko ajan. toisesta on lehdet ruskeana, mutta keskeltä pukkaa uutta kasvua. Fellow, kyllä sieltä saattaa jotain vielä pukata tulemaan.

Ei ollut mitään eloa, juurakot oli ihan pehmeää hötöä joka hajosi käsiin kun kasvit jokin aika sitten nostin multa-altaasta ja ruukutin. Ei ollut syksyllä niille paikkaa ulkona, siksi ne kasvariin istutin, se saattoi olla väärä ratkaisu.

Mulla kaksi hengissä, yhden oli routa nostanut ylös enkä huomannut ajoisssa, menetetty ja sitten se Tiramisu, joka jo tulleessaan oli huonossa hapessa, nyt kadonnut totaalisesti.

Taisi olla mullakin se ‘Tiramisu’ joka oli jo tullessaan surkea, mutta ei ne kaksi muutakaan selvinnyt…

Valmu, silloinhan jo puhuttiin, mä reklamoin niistä. Siunkin, Fellow.

Pitääpi katsoa mitkä ne oli jotka olivat kuolleet siellä äidin luona, yhden muistan olleen syksyllä heikossa hapessa istuttaessa… Hmmm… olisi tänään voinut katsoa kun kävi siellä, milloinkohan käväisen seuraavan kerran…

Hassuelli ja muut mahdolliset heucheran perään haikailijat: ainakin minulla Pink Whispersit lähtevät uuteen nousuun toooooooooosi hitaasti. Nyt, vissiin, näkyy uutta lehdennykeröä nousemassa. Ne on nuo etelänpellet kai hieman herkempiä näille pohjoisen keleille…