keijunliljat tänään - riemu on katossa.
Vau ! Tuossahan niskat nyrjähtää viikonlopun aikana.
Miulla on nuppuja vaan en tiedä montako kun piilottelee niitä mutta on kesympi kun varsi tekee mutkan mullan pintaan.
Pitäskö tälle keijunliljalle tehä jotakin on toistametriä pitkä huiskale,te joillä on ehkä enemmän kokemusta tästä kukasta niin voisko sitä poikkaista vai mitä sille oikeen pitäs tehä,vai annanko vaan kasvaa lisää pitutta .
Raili, tuo saattaa nyt tehä nuput latvaan ja lisäksi pari haaraa. Elä,elä vaan katkaise.
Kiitos sinulle!! Mulla oli jo tossa saksetkin kädessä et aattelin et nyt katkasen,onneks kävin vilkasemassa et onks joku antanut jotain vinkkiä.
Katohan ettei siellä latvatupsun sisällä jo olisi nuppuja piilossa. Just tuossa vaiheessa täälläkin on nuput.
Olenko kastellut liikaa vai liian vähän kun keijukaisessa on monta nuppua, mutta nuput on kuivia?!?!?!
Keijunliljani on tiiliseinää vasten, punatiili hohtaa aikas lämmintä. Ruukun olen kaivanut seinustan sepeliin -ettei kuumentuisi. Aurinko paistaa suoraa tähän kohtaan aamusta noin kahteen asti päivällä… Onkahan paikka liika paahteinen?
Marhonen, onko keijusi ulkona. Se tarvitsee lämmintä mutta kova paahde voi olla liikaa. Laita vaikka jotain varjostusta.
Niin ruukku on sielä sepelissä että juuret ei paahdu… Harmi juttu. Se seinusta on niin tyhjä, ja keijunlilja olis ollu siinä tosi hieno tielle päin. Mikähän olisi sellainen köynnös joka kestää paahdetta?
Ainakin imukärhivilliviini ja köynnöskuusama. Keijunliljalle voi tulla yöllä liian kylmä
Tässähän kestää kauan tämä kukka, kun on auennut jo 5. päivä, ja yhä on yhtä terhakkaasti
auki. Toinen nuppu kuivettui. Mahtaako keijunlilja tehdä lisää kukkia pitkin kesää, vai onko ilo
lyhytaikaista?
Tuohan on hieno. Miulla on 4 nuppua ja kaksi pikkuista lisäksi jotka taitavat näivettyä. Aukeaminen vaan näyttää olevan tosi hidasta vai johtuuko pilvisestä säästä.
Minun keijukaisessa on monta nuppua, mutta kaikki ihan kuivia?! Olen kyllä kastellut, nyt olen koittanut että multa vähän kuivahtais välillä, josko se sitten piristyisi. Lehdet on kelta/ruskeat? Olen aika hukassa sen kanssa…
Veroica olit aivan oikeassa nuppujahan sieltä latvatupsusta paljastuikin jopa aivan viisnkappalein.
Tänään aukesi ensimäinen kukka, viikon varmaan kesti siitä kun alkoi raotella terälehtiä
Ollut jo kolmepäivää auki.
Täälläkin keijunlilja aloittelee kukintaa. Minun on tämmöinen vähän viininpunainen versio. Kaksi pitkää vartta nousi ruukusta. Viimekesäiset mukulat ovat viimekesäisissä mullissa. Myöhäiskeväällä niitä talviunilta herätellessäni päälle lykkäsin vähän lisää kanankakalla ja kalkilla terästettyä uutta multaa. Meinasi unohtua koko mukuloiden olemassaolo... Tällä kertaa molemmissa hujopeissa on nuppuja - viime kesänä kukki vain toinen.
nyt on kaksi kukkaa jo auki ,iksi nuppu vielä jäljellä,eikä muita näkyvissä.Kukat ovat kuin tuliliekit.
Hmmm... Jotain taitaa olla pielessä?