No ohoh?
Kalimero? - se sarjakuvatipu, joka syntyi ja kulki kuorenpala päässään. Keiju on sotkeutumassa nuppuunsa? polo.
Näitä keijunliljoja taitaa olla useampaa lajia. Tuo on kyllä hieno erikoisuus.
Paketin kyljessä oli kyllä tuommonen hieno tulen värinen yksilö mitä toisillakin on kuvissa ja sellaisen minäkin olisin halunnut. Taitaa siis olla vain väärin kehittynyt kukka. Aika näyttää mitä toisten nuppujen sisältä paljastuu…
Tuo on vasta harjoituskukka! Koeluontoinen viritys, mutta kaunis sellaiseksikin!
Tänä kesänä tämä kukkii nyt ihan kunnolla - vaikuttaa jopa siltä, että jo kukkivien lisäksi ainakin kahden muunkin oksan kärjessä on nuppuja tulossa. Kiva, kiva!
Siulla on iso komea kasvi. Meillä kukinta on ohi ja kasvu pysähtynyt, taitaa suunnitella levolle jäämistä tai kasvattelee uutta mukulaa.
Minä mylläsin keijunliljan mukulat ylös uteliaisuuttani. Minun kasvini on siemenestä kasvatettu toissa keväänä, tänä kesänä kasvoi kolmen pikkumukulan voimalla eikä kovinkaan hyvin. Mullasta paljastui kolme pitkäksi kasvanutta ohutta suikeroa ja kaksi uutta pikkusuikeroa. Onkohan minulla vanhat mukulat katkenneet, vai ryhtyivätkö ne jatkamaan sukua täyttämällä ruukkua? Jokohan ne ensi kesänä kukkisivat?
Keijunlilja kasvattaa pitkulaisen suikeron, joten aivan oikein sulla on mennyt. Ehkäpä se kukkii jo ensi kesänä.
Jos Keijunlijan maanpäälisen osan pitää kasvaa ainakin metrin verran kukkiakseen, niin tämön kesäisestä pitää tapahtua aika paljon edistystä, ei sitä mittaa ollut varmasti millään versolla kuin kaksikymmentä senttiä enimmillään. Noh, aina voi toivoa!
Tänä kesänä ajoitus taisi olla se mikä keijunliljan kasvatuksessa ratkaisi. Huhtikuun puolesta välistä toukokuun puoliväliin oli ns kesä, siis se lämmin ja aurinkoinen kausi sateen ja viileyden välissä. Satuin onnella istuttamaan huhtikuussa, toukokuussa kukki ja toukokuun lopussa sitten hiipui, keijunlilja ja kesäkin... ei varmaan olisi metrin ylitystä tullut ilman onnekasta sattumaa
Kyllä olen kares teille kun noin hienoja olette kaikki saaneet kasvamaan. Viime viikolla heitin omani pois, kun ei mitään tapahtunut. Varmaan kevääseen mennessä olen leppynyt ja yritän uudelleen
Mulla on kaksi noita keijunliljan pötkylää mullassa, koska niistä aletaan kastelemaan?
Minun keijunlilja on jo pukannut verson mullasta.
Ai niitäkö ois voinu ja alkaa kastelemaan?
Niin ja saako ne pötkylät olla siinä pinnassa vain pistänkö niitä syvemmälle?
Saa ne siinä pinnassakin olla, minulla paistatteli koko viime vuoden juurakot päivää, kai ne kasvoivat vähän ulos ruukusta. Laitoin nyt kyllä multaa päälle.
Kiitos Heinäpuu, pitääpä kaivaa keiju esille ja aloittaa kastelu
Keijunlila oli kiireesti otettava valon ja länpöön kun on jo näin hyvin lähtenyt kasvuun
Oi, sun keijullahan on jo vauhti päällä, mä alotin kastelemaan omaa keijuani noin 2 viikkoa sitten eikä siinä vielä näy mitään =(