LiisiA:lle vastattu
Hopeavillakolta saadut keijunmekko-siemenet ovat itäneet! Kymmenen päivää kesti vaan. Nyt hirvittää hieman kun muutama on yhdessä vrk:ssa venähtänyt sieltä ylös 1cm pituisiksi, mutta nihiiiiiin pikkuriikkisen ohuita ovat. Toivottavasti en nyt ihan saa saman tien noita hengiltä! Vilpoisampaan ja hieman valoisampaan pääsivät, mutta luoteisikkunalla pelkään noiden venyvän hiuksen ohuina. Luulin noiden itävän hieman myöhemmin, niin että olisin saanut kuskattua ne pohjanmaalle. Sinnitelkää nyt reilu viikko pliis! Sitten saankin olla kekseliäs, miten saan noi suojattua kylmältä matkalla
Minäkin aloitan kylvöpuuhat, kunhan saan siemenet. Laitan ehkä osan nyt ja osan keväämmällä, niin ainakin joku satsi ehtii kukkiakin.
Piiperö pääsee kylvöhommiin viikonloppuna
Oletteko kaupassa missään nähneet Keijunmekon siemeniä? Haluaisin myös yrittää niitä nyt laittaa kun ovat niin kauniita. Riittääköhän niille suojaksi että vaan aitaa vasten kasvaisivat? parin sentin raot kuitenkin lautojen välissä ja aidan toisella puolella suojaa herukkapensaat..
Lorelai, mulla on muutama siemen jäljellä jos haluat.
Keijunmekot itäneet täälläkin alle kahdessa viikossa.
Innolla täällä odottelen Pottuvarpaan siemeniä! Jospa sitä hetken antaisi kulua ja sitten laittais kasvamaan. Onneksi on hyvin aikaa päättää minne ne sijoittaisi, amppelissakin ovat niin ihanan näköisiä!
Prismassa oli keijunmekkoa myynnissä, kantsii sieltä käydä katsomassa jos joku tahtoo sitä kasvatella eikä muualta saa
Lorelai, siemenet laitoin postiin perjantaina että on joko tänään tai huomenna sinulla. Pistä viestiä jos ei kuulu niin laitan uudet.
Minulla on melkein satakunta sirkkalehti tainta, olen jo antanut niitä varmaan kolmekymmentä poiskin ja sen lisäksi harventanut roskikseen. Annan vähän vielä kehittyä ja valitsen päältä parhaat, loput menevät manan majoille, kun ei keskellä talvea voi edes lähetellä niitä. Ja miksikö tuollainen määrä? No siksi, kun ovat vuosia vanhoja siemeniä ja ajattelin että itävyys on surkea, eipä ollut, taisi kaikki itää :DDD
^ Kiitos, kiitos Belgi. Täälläpä on osa jatkamassa oloaan.
Ollos hyvä Elojalaka, hyvä että osa pääsi jatkamaan eloaan ja vielä hyvään kotiin
Jos jollakulla on ihan liian kanssa keijunmekon taimia myöhemmin keväällä, niin olen valmis tekemään vaihtarikauppaa. Minulle meinaan kävi niin nolosti, että vahingossa pakkasin kaikki keijunmekon siemenet “siemenlaatikon kevätsiivous”-kirjeeseeni, eikä kotiin jäänyt yhtään kylvettäväksi.
Onko sulla Välke haaveena montakin keijunmekkoa ensi kesäksi? Minulla on vihreänä viime keväänä MirjaM saatu keijunmekko -Terveisiä MirjaM! -ja muutama sen siementaimikin vihertää. Pistokkaita on helppo ottaa kunhan versot vielä vähän vahvistuvat. Riittäis sullekin..
En ole oikeastaan ehtinyt haaveilla yhdestäkään. Kun huomasin, että omat siemenet lähti siemenkirjeen mukana suomea kiertävälle radalle, ajattelin, että tämä kesä saa mennä ilman mekkoja (mutta mitä olisi kesä ilman tuota ihanaa köynnöstä?). Jos siis touko-kesäkuusa tapaamme taimenvaihdon merkeissä ja sinulla tuota köynnöstä silloin vielä olisi vaihdettavaksi, niin teemme vaihtokaupat
Välke, käy prismassa, sielä oli keijun siemeniä, vielä kait ne ehtii
Mutta kun periaatteesta tuntuu nyt hullulta ostaa, kun omakeräämiä olisi ollut pussillinen, mutta kun töppäsin. Meinasin, että laitankin koruköynnöstä korvaamaan runsaasti, se on kanssa tosi kiva
Sopii, Välke. Tai ehkä heitän sulle taimia jo aiemmin, jos vaikka alkaa ahistamaan :)
Tottahan sekin käy, kiva juttu!