Keijunmekko, Rhodochiton atrosanguineus

Minun eivät suostu edes itämään.

Ei minunkaan =(.

Elkää vielä lannistuko, ottavat vain oman aikansa :slight_smile: Onko teillä omakerättyjä vai kaupan siemeniä? Olen huomannut keijuissa, että noissa itsekerätyissä on itävyys huisisti paljon parempi kuin kaupan siemenissä.

Mun tarvii varmaan leikellä mekkoo kun on alkanut kasvaa niin innolla.

Se on viimevuotinen.

Minulla iti kai kaikki 200 siementä jotka multaan heittämällä nakkasin. Olivat jo vuosia vanhoja ja ajattelin että saan edes jokusen taimen kun riittävästi laitan :smiley:

Juti, laita ne leikatut latvat multaan niin saat uusia mekkoja joita sitten markkinoit eteen päin tai jaat ystäville;-)Tai kasvatat itselle paljon keijun mekkoja!

Mä oon jo luovuttanu =D Taas…

Ei mullakaan ole vielä itäneet…tosin aika myöhään kylvinkin. Siemenketjukirjeestä otin siemenet…Kauanko niiden itäminen yleensä kestää?

Vanhoja siemeniä täälläkin ja nyt samanlaisia kun Belgillä.

Itse en ole kylvänyt eikä talvettamien onnistunut, kun vein aika kylmään yläkertaan ja sinne “unohtui”, mutta mun sisko mummuh, oli kylvänyt siemeniä ja nyt minulla on lähes 50 tainta joissa jo kolmannet lehdet joissain taimissa! Kiitos mummuh!

Mulla muistakseni iti noi ihan viidessä päivässä. Ja kasvoivat aikalailla viikon aikana tuohon kokoon, missä ovat sitten pönöttäneet viikkokaudet.

Ehkä sittenkin alkavat voimistua. Sijoitin kakkulaatikkoon, jossa kansi päällä. Ainakin tasainen kosteus.

Salaa karannut oksa kukkii Amarylliksen juurella…

Keijunmekkoja on itänyt :slight_smile: Nimenomaan vanhat, siemenkirjeen siemenet. Ostosiemenet ovat ihan hiljaa…

Vieläkös sinulla Maire on siemenet sitä samaa kantaa, jonka vuosia sitten sinulle lähetin? Minä nyt vuosien jälkeen laitoin niitä vanhoja omia siemeniä ja hyvin tuntuivat itävän edelleenkin :slight_smile:

Kyllä sinun jaloa kantaa ovat. Tänään juuri muistelin,että ensimmäistä kertaa silloin availin näitä palstoja.

Kiva kiva, jalosta en tiedä, mutta hyvin sikiäviä ja hyvää elinvoimaa omaavaa kantaa tuntuu olevan :slight_smile:

Voi halavatun papat!!   Hienolle uudelle taimihyllylle pääsivät pikkukeijunmekot eilen. Ne oli tänään loikkineet nekin jonnekin huitsin ties minne!

Mitä ihmettä teillä oikein tapahtuu?

Onko teillä hiiriä?