Keittiön koneet

Induktioliesi monitoimiuunilla ja kiertoilmalla ostettu. Toimitus ja asennus alkavan viikon loppupuolella. Odotan kovasti että pääsen sillä kokkailemaan, vähän kuin lapsi odottaa joulua. Iikkis-ihanaa !

Odottelen tässä liesitoimitusta ja asennusta, tuodaan 14-16 välillä tänään. Tulipahan keittiökin siivottua kunnolla että kehtaa vieraita ihmisiä sinne päästää…

Yhtä lukuunottamatta kaikki kattilat oli uusittava induktioliedelle sopivaksi, pannuja onneksi jouduin ostamaan vain yhden uuden. Luulin että kattilani olivat terästä (Hackmanin kattiloita, yli 20 vuotta vanhoja mutta edelleen kuin uusia huolimatta kovasta käytöstä) mutta ei magneetti tarttunut kiinni, lienevät jotain sekoitusta sitten.  Nyt nämä uudet hankinnat on OPAn, näyttää olevan 10 vuoden takuu.

Muoks, liesi paikallaan. Nuori sähkömies toi ja asensi, oli kohtelias ja ammattitaitoinen

Oi Nuu sulla on nopeampaa tuo toiminta ja toimitus kuin minulla, saa nähdä koska minä saan lieden ja uunin käyttöön. Täällä myös menevät uusiksi ihan kaikki kattilat ja pannut - se ei ole niin mukavaa, mutta olenkin pitkään venkuttanut uusien kattiloiden ostoa juuri siksi, että ei ole ollut varmaa mimmosen lieden saan.

Nuu, onnittelut uudesta liedestä.

Nythän sää voit pyhittää yhden vanhan kattilan saippuantekoon ja yhden sytykeruusujen tekoon :slight_smile:

Ja voit innostua leivonnan ihmeelliseen maailmaan.

Onko olemassa mitään sellaista laitetta, raastinta, tai juustohöylän tapaista, tai muuta vempainta, jolla voisi tehdä wokkivihanneksia.

Siis wokkivihannes"karkeutta".

Onko ainut konsti vain siivuttaa veitsellä.

Perunankuorimaveitsi :slight_smile:

Ranskanperunapuserrin. Hiukan paksuja. Toimii ok myös keittojuureksille.

No, kunnon kokkiveitsi tekee kyllä hyvän jäljen ja nopeasti, sitä itse tykkään käyttää. Mutta kuorimaveitsellä saa ihanan ohuita kiehkuraisia lastuja porkkanasta ja muistakin juureksista.

Sillä pitäisi tulla juuri tuota neliön muotoista tikkua n. 5-7mm luokkaa. Tässä vaiheessa kuitenkin kaikki käy, mikä tahansa joka tekee tuota neliötä.

Googletin tuota ranskanperunapuserrinta, mutta en löytänyt sellaista. Löytyi vain perunapuserrinta, mutta taisi olla muusia varten.

Tuleeko monitoimikoneen viipalointiterällä neliön muotoista, ja saako sillä muuta vihannesta neliön muotoon, esim. jureksia.

Ajattelisi että olisi valmis, ei sähkökäyttöinen, raastin joka leikaisi neliönmuotoisia viipaleita tai suokaleita.

Kyllä näitä taitaa olla myynnissä.  Pitää kokeilla. Joku tämmöinen "raastin"  oli kun lapset oli pieniä. Pistettiin pois käytöstä, kun oli liian vaarallinen lasten käsin.

http://www.ji-palvelut.fi/index.php?main_page=product_info&products_id=15

TV shopissa olis hyvä vehje myynnissä, sillä sais vihannekset ym. vaikka minkälaiseen muotoon, mutta liian kallis on mulle.

Kyllä itsekkin tsekkaan ensin kaikki hongkongit, ja muut halpakaupat ennenkuin mitään ostan, ja voi jäädä ostamatta sittenkin.

LL, messuilta olen ostanut pariin otteeseen sellaisen Börnerin, jolla tekee juliennetikut, paksummat pata/keitto/wokkipalat ja kahta paksuutta viipaleita. Tulee nopeammin esille kuin monitoimileikkurikone ja on nopeasti virautettu. Maksaa varmaan muutaman kympin.
http://www.youtube.com/watch?v=C6h18nM3wLk

Mulla on kans toi ja aika näppärä mun mielestä

Eikä tarvii sähköö, toiminu jo 30 vuotta mökillä 

Kiitos, nyt sain nimen tuolle laitteelle, jota olen kaipaillut pienevään perheeseemme. Siis Börner V-Slicer. Ennen tehtiin aina niin suuria määriä viipaaleita, tikkuja, raastetta, että yleiskone oli siihen, mitä mainioin. Nykyään välillä pienempikin määrä riittää ja näppärämpi laite olisi kiva.

Ongelmana on siis ollut se, että en ole käynyt kymmeneen vuoteen missään messuilla. Pitäisköhän nyt sitten mennä? Miltäköhän messuilta sen vois löytää? Myydäänkö sitä vain messuilla? Muistan, että olen itsekin nähnyt tuota laitetta joskus aikaa sitten messuilla myytävän, mutta silloin ei ollut tarvetta.

Miulla joskus oli, mutta ei ole miun juttu. Pienemmät saan veitsellä tai tavallisella raastimella isommat erät monitoimikoneella.

Mies on ihan samaa mieltä kuin sinä, Kurppa, että ei tarvitse kuin hyvän veitsen ja raastimen tai sitten sen ison koneen. Minä se kaipaan jotain välimuotoa. Raastimen kanssa hermostun ihan.

Osta ihmeessä jos siltä tuntuu. Tärkeintä että itse tykkää ja helpottaa arkea.

Tuomipihlaja kyllä tuo mainitsemasi leikkuri löytyy kun nimellä googlaa. Tiedän , koska itselläni on ollut se vuosia ( kotona jo lapsuudessanikin oli sellainen) ja ystäväni kyseli siitä, kun näki laitteen ja lopputuloksen :wink: niin etsin tiedon hänelle. Börner vihannesleikkuri nimellä siis löytyy. Itse tykkään, kun sillä saa nopsasti isonkin satsin juureksia tai kasviksia suikaleiksi tai viipaleiksi. Itselläni ei ole monitoimikonetta kun jotenkin periaatteessa en haluaisi isoja vehkeitä pieneen keittiöön tukkeeksi. Välillä aina haaveilen ja sitten taas totean että pärjään ilmankin.

Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami