Tuosta OBH:lla näkyy olevan ainakin kahta mallia, Tasty 6775 ja mallinro 6772. Tastylla, valkoinen-keltainen-läpinäkyvä,on jonkinlainen säätömahdollisuus jota tuossa toisessa, valkoinen-läpinäkyvä, ei ole. Tuo säätömahdollisuus olisi varmaan hyvä olla?
…ni ja se käyttötarkoitus, siis ihan yrttien kuivatusta ja sieniä nyt ainakin, sienistä kun tulee pakastimessa niin lötköjä ja rumia.
Halpismalli toimii hienosti jos vaan sieniä ja yrttejä kuivaa. Säätömahdollisuus on/olisi tarpeellinen.
Meillä on joku halpismalli, Prego merkkinen. Isäntä sillä on tehnyt kuivalihaa, hyvin on toiminut
Tasty 6775:llä sain kuivattua kauniita persiljaruusukkeita.
Onko kenellä vanhaa Panasonic leipäkonetta? Innostuin omatekemän leivän paistoon, siirryttyäni gluteenittomaan ruokavalioon. Minulla ei ole tähän leipäkoneeseen ohjekirjaa, enkä osaa muuttaa paisto-ohjelmaa! Parhaillaan koneessa on tulossa suklaakakku “leipäohjelmalla” hmm, mitähän siitä tulee?!! Mutta yritetään kun niin kaipaan kahviherkkuakin.
Varmaan täytyy tulevaisuudessa hankkia uudempi malli, koska myös mies haluaa syödä näitä samoja leipiä kun ne ovat hyviä (porkkanaleipä mm,)
Onko vinkkejä kakun tekoon (tai ohjekirjaa) tälle vanhalle koneelle?
Ei onnistunut vanhalla leipäkoneella kakun paisto, täytyy tyytyä sillä vain leivän paistoon. Mutta hyvä peli vielä leipiin! Kätevä kuitenkin.
Millaisella raastimella teette kaaliraasteen? Suunnittelen hankkivani jonkin raastimen, jolla saisi hienoa kaalisilppua. Olen harkinnut mandoliiniraastinta, lieneekö se sopiva? Tupperwarella olisi MandoChef. Tupperin tuotteet ovet yleensä hyviä, vai olisko joku messumalli hyväksi koettu? Vai halpismalli?
Joka tapauksessa juustohöyläämiseen ei kärsivällisyys riitä
Mä olen käyttänyt sitä tupperin silppuria, mikä se nyt on, se, missä on pyörivä terä. Eihän sillä mitään varsinaista raastetta tule, mutta pieneksi menee kuitenkin, kunhan ei tunge astiaa liian täyteen. Ei se kyllä mikään maailman paras vehje ole, mutta on se näistä mun keittiön kaapista löytyvien myllyjen joukosta käyttökelpoisin. Aikaisemmin tehtiin raasteet yleiskoneella, mutta hajonneen tilalle ei ole ostettu uutta.
Olen tehnyt tilanteesta riippuen joko Tupper Chefillä silppua tai sitten semmoisella " mandoliiniraastimella", joka ei tosin ole Tupperin mutta vastaava.
Joskus leikkaan veitsellä ohueksi. Mielialan ja ajankäytön mukaan
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Kaisaliisa, katsohan sivustolla 25 kuvaamaani raastilaitetta. Sillä tulee mehevää mursketta myös kaalista. Minun huushollissani raastimista ykkönen. Halpa ja helppokäyttää ja tiskata. Ei tosin kovin suuria annoksia kerralla, mutta tehokas. Vain muutama painallus ja raaste on valmista. Suosittelen.
Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´
Täältä ketjustahan löytyikin keväinen raastinkeskustelu. Alkoi tuo Börnerkin kiinnostaa, eikä olisi niin kallis. Tupperit on niin kalliita.
Maire, minkä merkkinen tuo laite on?
Laitoin sinulle yk.viest. Käy vilkaisemassa sieltä.
Meillä oli tuo Börner kunnes tosiaan saatiin se käyräksi tiskikoneessa. Ostettiin tilalle Mastradin mandoliini, mikä vaikuttaa varsin pätevältä ja laadukkaalta. Hintaa jotain 30-40 euroa.
Mairen laite vaikuttaa pätevältä myös.
Meilläkin on kyllä vielä kaapissa tuo Börner, mutta harvoin enää ollut käyttöä tuon monitoimileikkurin hankinnan jälkeen.
Tuota suosittelemaani leikkuria meillä käytetään jo kolmessa polvessa ja kaikki olemme tosi tyytyväisiä.
Maire,minkä niminen masiina ja mistä saa?
Lidlistä ostettu. Voin laittaa yv nä lisätietoa sinulle.
Pienen määrän kaalta pienennän aina kokkiveitsellä, mutta jos tarvitsee tehdä raastetta 10 hengelle, otan monitoimikoneen käyttöön. Meillä on vanha Philips, häälahjaksi saatu (pian siis 28 vuotta palvellut).