Taitaa olla tottumiskysymyksiä kaikki mukavuudet. Mä asuin ennen talossa, jossa ei ollut juoksevaa vettä muualla kuin keittiössä. Sekin kylmää. Sähköt sentään tuli, ainakin valikoivasti. Kovin montaa konetta ei voinut pitää käynnissä yhtä aikaa
Hyvin pärjäsin, vaikka sisävessan tyhjennys vaati kyllä muutaman naukun tervasnapsia.
Nyt taas täällä meillä on kaikki normaalit mukavuudet. Oli myös iso kylmiö viime kesään asti. Siis sellainen oikein kunnollinen kylmähuone. Se sanoi yya-sopimuksen irti kesähelteillä, ja päätimme jättää sen pois käytöstä ja hankkia jääkaapin. Meitä on sentään vain kaksi ihmistä taloudessa, mutta nyt tuntuu kauhean vaikealta saada kaikkea tavaraa mahtumaan tuollaiseen normaaliin, ihmisen korkuiseen jääviileäkaappin. Entiseen pystyi heittämään kauppakassin sellaisenaan.
Minä käytän vedenkeitintä jatkuvasti, vaikken juuri koskaan juo teetä. Esim. laittaessani pastavettä kiehumaan keitän aina osan vedenkeittimellä. Säästää aikaa ja sähköä.
Hoya, liikeneekö tarvitsijalle?
Heh, ylitäytössä on oltava tarkkana - pyöräyttelen muutaman kerran käsi nappulalla kiinni-auki-kiinni-auki pienellä nopeudella. Kunhan jauhot ja neste on sekaisin pysyy kyllä kulhossa - tosin nousemaan ei kunnolla mahdu, kansi kannattaa jättää pois ja laittaa liina päälle. Joskus oli työn takana pyöräyttää kansi lukituksestaan, kun noussut taikina painoi alhaalta ja olin jo ottanut taikinakoukun pois, etten saanut taikinaa litistettyä8)
Ok, ei ongelmia - ajattelin että jos tyhjänpantti on, voisin antaa sille kodin.
Jahas, mietitäänpä asiaa välillä toisinpäin, ehkä jopa takaperin. Minkä sähköäyttöisen vimpaimen antaisitte pois keittiöstänne.
Minä luovutan paristoilla käyvän korkkiruuvin!
Minä sähköllä toimivan leipäveitsen, maailman turhin härpäke
Tästähän tulee mielenkiintoista, molemmat uppo-outoja kapineita minulle… aina oppii uutta! Minä luovuttaisin varmaan leivänpaahtimen. Mikroaaltouunista haluaisin päästä eroon, mutta kun se on liian kätevä hävitettäväksi.
Minä haluaisin kokeilla leipäkonetta, käyttääkö niitä enää monikaan?
Vohvelirauta olis jo joutanut pois, jos ei olis esineenä niin hyvän näköinen. On ajalta, jolloin vielä sähkölaitteiden muotoiluun panostettiin.
Ensin ajattelin tota höyrypuhdistinta,mikä oli PAKKO saada jokunen vuosi sitten,mutta onha sillä kätevä sulattaa jääkaappi! No,tuon v.mäisen imurin antaisin ja hakisin varastosta vanhan jos siihen saisi vielä pölypusseja!
Vohveliraudan ja monitoimikoneen. Mitä minä niillä? Ikinä käyttänyt mihinkään.
Muoks, tai no monitoimikone meneekin siskolle![]()
Meillä käytetään vohvelipannua kesäisin tosi paljon ulkona päiväkahvien aikaan. Muistan myös ensimmäiset markkinoille tulleet kauniit kirkkaat metallipintaiset pannut. Sain sellaisen joululahjaksi silloiselta työnantajaltani. Liekö välken pannu vielä tuota kaunista sarjaa?
Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´
Jos nyt jostain pitäisi luopua, niin tuosta mainitsemastani veitsenterottajasta. Kaikkia muita kodinkoneita käytän kyllä jatkuvasti, joita tämänpäivän taloudesta löytyy todella paljon.
Alkuperäinen kirjoittaja: Maire´
Ei kun hetkinen, enpäs luopuisikaan leivänpaahtimesta, vaan voileipägrillistä! En edes muistanut että semmoinen on, vaikka se pöydällä pönöttää. On lehmän mallinen ja hauskannäköinen, mutta harvoin sitä käytetään. Hyviä kyllä on sillä tehdyt täytetyt leivät…
Vempaimen piti olla sähkökäyttöinen.
![]()
Sähkökäyttöinen vempain.. hmmmm.. se on varmaan pöytägrilli, vuodelta noin 70-lukua... Kauhea pestä ja vaikea käyttää pikkiriikkisine ritilöineen. Ehkäpä vielä mehulinkokin? Samaa vuosikymmentä, luulen!
Mulla muuttuu nämä härpäkkeet koko ajan. Muistin, että meillä on semmoinen…mikähän hiivatti se on. Pyöreän sähkögrillin grillin näköinen, siinä on paistolevy päällä, ja sitten kuusi semmoista kolmion muotoista pientä "paistinpannua"sinne alle. Siinä olis kai tarkoitus paistella jotain lihaa ja kasviksia ja sulatella juustoja… Ikinä ei olla käytetty! Kerran yritin lettuja paistaa saunankuistilla sillä levyllä, mutta eihän siinä tehot riittäny mihkään lettuihin. Hah.
Muoks: Nyt mä muistin, se on raclette-pannu!
Juu, Raclette-grilli (namnam) Jos turhana pyörii nurkissa, voidaan neuvotella sen kodinvaihdosta :p’ (kuolavaluuhymiö)
Meillä on tyhjänpanttina tilaa viemässä voileipägrilli, mehulinko ja viipalointikone.