Mulla on n 60 cm:n kelloköynnös ollut viikon ulkona yötä päivää.
Kelloköynnösruukku on vielä sisällä odottamassa köynnöstuen asennusta. Kasvaa useamman langan varassa joten siirtyy helposti ulos.
Jos joku myöhäisherännäinen kelloköynnöksen ystävä kylväisi siemenet nyt ulos lopullisiin ruukkuihinsa, niin onko toivoa että kuukauden sisällä olis edes joten kuten komea köynnös mitä ihailla? Ja paikkakunta on nykyään Seinäjoki, joten suht lämmintä pitäis olla.
nirppulainen, eipä taida kuukaudessa olla, kun ei tahdo kahdessakaan!!!
Bluedreams, en olisi uskonut punkkien tai muiden tuholaisten työksi kunnes vilkaisin viereisiä koristekaaleja mitkä kuhisi pieniä, läpinäkyviä ötököitä! Kiitos! Nyt ne on häädetty ja vaikka alalehdet ehtivätkin muuttua jo harmaiksi, niin nyt puskee jo uutta lehteä.
Iiris-kukka, sinulta saadut kelloköynnöksen taimet on aivan mahtavat! Mitä väriä ovat ja laitanko yhteen ämpärin kokoiseen ruukkuun yhden vai kaksi taimea? Viihtyväthän länsiseinustalla, jonne aurinko paistaa puolenpäivän jälkeen iltaan asti? Ovat erittäin suojaisalla paikalla, mutta eivät paahteessa.
Muoks. Saavat muutkin vastata. Mulla ei ikinä ole ollut kelloköynnöstä ja nyt istun tässä ja odotan, että montako ämpäriin mahtuu.
anita, tungin aika monta, varmaan kahdeksan kelloköynnöstä yhteen n. ämpärin kokoiseen astiaan ja annan olla. Ei ole tilaa laitella jokaista erikseen yksilöllisesti. Kyllä ne mulla on kasvaneet aika matalassa ja kapeassa puulaatikossakin, monta tainta laitoin silloinkin. Mietin jo kelloköynnöspaljouteni kanssa (kuka tonttu niitä niin paljon oli kylvänytkään!! ) että lahjoittelen niitä tutuille vaikka väkisin, mutta kun näin lähipuutarhalla pienempiä kelloköynnöksiä kuin omani ja hinta oli 6,50 €, niin tulinpa toisiin aatoksiin. Nyt niitä on vähän kaikkialla, missä kasvi voi kiivetä… Kyllä ne viihtyy varmaan sun länsiseinustallasi.
Minulla on kahtena edellisvuotena kasvanut n.20l ruukussa 1-3 taimea. Viimevuonna oli vain se yksi ja sehän kasvoi yhdessä kahden keisarielämänlangan kanssa ja siitä yksilöstä kasvoi valtava. Eli voi mielestäni laittaa vaikka 2 samaan, ei ne kranttuja ole näköjään
Lisäys edelliseen, kyl se mun ämpärin kokoinen näyttäis olevan n. 20 litranen astia.
Kiitos teille. Pitääpä käydä ihan uteliaisuutta mittaamassa tuon ämpärin tilavuus.
No tässä varmaan 5l purkisa on 3 taimea
Anita, nyt vasta huomasin. Ne ovat violetteja. Mulla on ollut max. 15 litrasessa ruukussa 3kpl.
Kiva, violetti sopii hyvin noihin paikkoihin, mihin ne istutin. Laitoin yhden taimen per ämpäri ja pari petuniaa eteen.
Taivaan vallat, onkse nuppu??
No ei kai vielä??? Kyseleepi kateellinen.
Ekaa kertaa kasvatan, en myö voi tietää
On tuo nuppu! Olet osannu hoitaa/kasvattaa hyvin:)
Täällä kans vihreenä kateudesta:) mulla tänä vuonna taimet juuri ja juuri hengissä!
Mun taimet ei kasvaneet enää kesäkuussa yhtään ulkona, nyt vasta ovat alkaneet taas kasvaa. Oli kait liian kylmää.
No mäpä voitan sut pipeloissa, jos olit kisassa mukana
No ei net ny vielä oo valmiita Palataan 3 kk päästä!