Onpas herkkä väri
Minullakin aukesi ensimmäinen kukka valkoiseen. Nuppuja on paljon, mutta moniko ehtii aueta.
Ei ehdi kukkia minullakaan, olis niin kaunis. Eikä toivoakaan että sais kannettua tuota valtavaa ruukkua verannalle, toiveissa pitkä lämmin syksy:))
Samat on huolet mullakin. Eka valkoinen aukeamassa ja ilmat kylmenee.
Ei ehdi kukkia minullakaan olkona. Saapi nähdä miten käy kun raahaan ton ruukun kuistille (tai ulkoeteiseksi sitä meillä on aina nimitetty) jaksaako siinä kukkia.
mummuh, kukkii siinä muistatko kun minulla kukki muutama vuosi sitten kylmällä verannalla niin komeasti! ja sinulla on lämmin se ulkoeteinen:)ja sitten kun saat sen säilymään taas ensi kevääseen niin siitä sitten saan pistokkaita:))
Pistokkaitahan voi ottaa jo syksyllä multaan. Ei tarvitse olla edes latvapistokas.
iiris-kukka, vaikka saan kaikki sisäkukat pysymään talven yli hengissä, niin tuo pistokaslisäys seuraavan vuoden kelloköynnöksille ei ole onnistunut yrityksistä huolimatta. Olen lähes joka syksy niitä ottanut, mutta talven aikana kuolleet. Voihan syynä olla sekin että ei oikein näille parhaimmille ikkunoille sovi, kun ovat sisäkukkia täynnä:))
Kannatti ostaa puutarhalta tämäkin taimi, kiitollisesti on kasvanut (hurjasti!) ja nyt kukkinutkin muutaman viikon. Kaunis on hän
tuon näkönen akka täällä katselee teidän komeita kelloköynnöksiä. Aina syksyllä lupaan että koskaan en laita tuota enää kasvamaan ikinä (ehti sitten kukkia ulkona tai eteisessä) , vaan taas mulla on pistokkaita juurtumassa ja vielä siemenetkin kylvössä seuraavava vuonna.
Täytyy kokeilla tuota pistokasjuttua. Otan näistä myös siemeniä talteen, josko jollekkin kelpaa.
Myskimalva, onko toi tehnyt niitä siemenpallukoita? Mulla on ollut kelloköynnös lähes joka kesä. mutta nyt vasta näen yhden siemenpallukan.
Viherpeukalo, minkä värinen kukka tuli variegataan?
Molemmissa, sekä violetissa että tuossa valkoisessa, on niitä siemenpallukoita. Olen tutkinut
Kävin vielä kuvaamassa.
Tiäks ku sen pitäis tehdä sellanen isohko "hedelmä". (Käy kuvaamassa)
Wow, no eihän mulla tuollaisia jättiläisiä ole! Taitaa mennä tovi ennekuin tuohon kokoon nuo pienet ruipat kasvaa? Noh, opinpahan taas jotain uutta. Hyvä, etten jo repinyt noita pieniä kuivumaan. Kiitti Kyssis =)
muoks. Tuo näkeminen on vähän kaks piippunen juttu. Kyllä mä näen nuo omat pallukat ihan hyvin paljain silmin, mutta nuo sun pallukathan näkee jo sokeakin
Se taitaa olla valitettavan harvinaista, että pölyttyy/tekee siemeniä.
Meillä on kaikki köynnökset mahoja tänä vuonna. En ole löytänyt siemenpallukoita kelloköynnöksestä, enkä keijunmekosta tai suskista.
Iiriskukka - miten se pistokaslisäys? Mistä kohtaa kelloköynnöstä otat, ja kuinka sen talven yli elätät?
Kyssäkaali, variegatan nuppu ei ole vielä auennut, mutta veikkaan tavis vaaleaa.