Kelloköynnökset on hitaita ja oikukkaita, mutta ei kannata lannistua. Ennen kesäkuuta yks sun toinen teistä on kuitenkin hukassa/lirissä niitten kieppuvien taimiensa kanssa…
Mulla oli viime vuonnakin vähän ongelmia kelloköynnöksien itämisen kanssa ja sitten kyllästyin yhtä purnukkaa tuijottamaan ikkunalaudalla ja vippasin sen kasvihuoneeseen ja sieltä alkoi yhtäkkiä kesäkuussa nousemaan versoja ja se kasvatti tosi pitkät roippanat mutta ei sitten ehtinyt kukkimaan kuitenkaan. Nostin sen talvehtimaan autotalliin ja siellä se nyt kököttää autotallin ikkunalla ja odottelee kevättä
Pysyyks siel plussan puolel?
Jepulis, lämpötila pysyttelee +5 asteessa
Viime kesäisessä kelloköynnöksessä oli vain yksi iso siemenpallukka ja pari pienempää. Kukki kyllä aivan mahdottoman paljon. Mutta tuossa isossakan pallukassa noi "siemenlevyt" oli jäänyt aivan vaaleiksi, mun muistin mukaan ne ovat ennen olleet tosi tumman ruskeita. Onkohan noi vaaleat itämis kelpoisia ? Totkai kokeilen mutta oiskohan parasta alkaa hommaamaan kaupasta siemeniä ? Millonkas ois yleensä hyvä kelloköynnöksen siemenet laittaa multiin?
Kokeile vaikka heti muutamalla siemenellä, ostat sit kaupasta, ellei maaliskuuhun mennessä mitään näy.
\o/ violetit kelloköynnökset alkavat itää, jo neljä noussut! Tänä vuonna jos viimein saisi ne kukkimaan, luulen että viimevuonna pidin ne liian pienissä purkeissa/en lannoittanut tarpeeksi joten eivät kukkineet, eli yritys numero 4 kehiin!!!
Salamandra, eivät kukkineet kelloköynnökset täälläkään ja olivat maahan istutettu. Tänä vuonna laitan ne aurinkoisempaan paikkaan jos se auttaisi? Lehdet kasvoivat mutta ei edes nuppuja tullut.
Mulla kerkesivät nuppuloisia tekemään mut siihen se sit jäiki
Ai pitääks kellotki kylvää jo??
Tatti: viime vuonna taisin kylvää jo tammikuussa enkä saanut kukkimaan, nyt olen vähän myöhässä siihen nähden noiden kanssa, mutta kokeilenkin kikkakolmosia muuten niiden kanssa tällä kertaa
Olen nyt tämän aamua kuolannut noita interbauenin kaarihuoneita… jos nyt alan säästää, niin ehkä ens vuoden keväällä pistän tasavarppina sellaisen tilaukseen!! Tämä kesä menkööt vielä vaikka joutuisi vetämään pelkän muovin tuon vanhan katolle, ei halpa p***a kestä kauaa… Saahan sitä runkoa hyötykäytettyä jatkossa johonkin, mutta mieli palaa uuteen huoneeseen…
Taisin ite kylvää maaliskuun puolivälissä ja sain kaks kukkaa… Jos nyt laittais aikasemmin jos tulis vaikka neljä
Minä aloitin kahdella siemenellä, jotka liotin yön yli ja poistin sen liman siementen ympärillä.
Seuraavan kylvöksen teen viikon kuluttua taas parilla siemellä.
Näin ei tule sitä stressiä, että itäminen kestää ikuisuuden.
Juurrutan sitten latvoja lisätaimiksi.
Minulla viimevuotinen kelloköynnös kasvaa ulkoeteisessä. Pari metriä korkea on nyt, en vaan tiedä millä ihmeellä saan sen keväällä irti parrusta verhosta ja seinästä ja saan sen pihalle. Pistokkaitakin pitäis siitä ottaa. Tuo sama rohjake kukki jouluna vaikkakin vaan yksi kukka aukesi kokonaan mutta kukki kumminkin.
Mullakin on valkoisten kellojen siemenet mullassa jo. Kerran olen aiemmin kasvattanut ja silloin kerrostalossa ihan ikkunalaudalla idätin joskus vasta huhtikuussa.
Itivät hyvin epätasaisesti, siirsin sitten lasitetulle parvekkeelle isoon ruukkuun hyvään lämpöiseen ja aurinkoiseen paikkaan. Kukkia tuli todella paljon koko elo- ja syyskuun.
Tällä kertaa ei ole lasitettua parveketta, mutta etsin oikein lämpöisen paikan ja syötän ja juotan ne hyvin. (sikäli mikäli aikovat nousta tuolta mullastaan.)
Hortuksen kelloköynnössiemenpussi on muuten vaan ,90 senttiä cittarissa ja siemeniä oli 15! Valkoista ja sinistä.
Ähäkutti, mullapa oli 18 siementä
Halpa-Hallista ostin, teilläkin päin?
Onko Viherpeukalon variegata kelloköynnösen pistokas vielä hengissä?
Eiks siel ole honkkaria? Omani ostin sieltä.