Pahoittelen, jos tätä asiaa on sivuttu jo tässä ketjussa, mutta en kertakaikkiaan jaksa käydä 252 sivua läpi
Mistä löytyvät kelloköynnöksen siemenet? Olen tuijotellut noita kukkia ja nuppuja ympäriinsä mutta en vaan löydä.
olen kyllä ihastunut tähän rehevään köynnökseen, sillä on aivan uskomaton kasvuvoima! Ekaa kertaa tänä vuonna sitä kasvattelin enkä meinannut uskoa silmiäni kun se roihahti kasvamaan.
Kelloköynnöksen siemenpallukka on kyllä niin suuri etteisitä voi olla näkemättä jos sellainen on. Kaikkiin kukkiin ei toki tule sitä.
Tässä kuva
Kiitos jässikkä! Tuollaisia pallukoita ei ole näkynyt ainakaan vielä.
Karvarin kuvassa oli halkinainen kelloköynnöksen kukka. Minulla oli alkuun melkein kaikki kukat tuollaisia, nyt syyskuussa on ollut jo ehjiä kelloja.
Mikähän syynä tuohon kukan halkeamiseen?Osaisko joku sanoa?
Minunkin Kelloköynnös pudotta pois kukkansa,johtuukohan se jo kylmistä öistä.Ei kerkiä siementä tekemään.Toinen huoli minulla kun viikon kuluttua lähden ulkomaille ja siemenliikkeestä tilaamani kukksipulit eivät ole tulleet,kalliit sipulit jäävät istuttamatta jos en saa niitä heti alkuviikolla.Täytyyköhän ne vaan kylmästi laittaa takaisin vai mitä niiden kanssa voi tehdä.
Ei niillä ole mitään hätää. Mulle sipulit tuli viikolla, mutta enpä aio niitä vielä ainakaan pariin kolmeen viikkoon istuttaa.
Vai jäätkö ulkomaille koko talveksi?
On sitten jo talvi kun tulen kotiin,joten en ehdi enää laittaa jos eivät tule alkuviikosta,mutta soitan sinne jos ei ala kuulua.
Ensimmäinen kukka värittymässä eilen iltapäivällä. Tämä on kyllä hyvä syysköynnös, ei ole miksikään mennyt, vaikka ipomoeat ja ruusupavut on lehdistään täysin kuolleet lähettyvillä.Täytyis oikein laittaa kevätmuistiinpanoihin että näitä enemmän, kun ovat syksyllä niin nättejä pitkään.
Kelloköynnös on kyllä kesäköynnösten eliittiä. Meillä on kukinta alkanut kyllä jo heinäkuussa puolessa kuuta.
Mun kaksi isoa kelloköynnöstä ovat vielä ulkona. Toinen on jo pari vuotta vanha ja talvehti sisällä kodinhoitohuoneessa viime talven mutta nyt se on jo niin suuri ettei ole mitään mahdollisuutta saada sitä mahtumaan minnekään. Ajattelin yrittää talvettaa molemmat köynnökset kasvihuoneessa. Mahtaakohan onnistua jos ne kaivaisi purkkeineen kasvihuoneessa maahan ja peittelee hyvin lehdillä ja havuilla?
Ota varmuuden vuoksi pistokkaita.
Kiitos iiris-kukka täytyypä leikata pistokkaita varalle.
Hoyalle hölöä.
9.2 kylvetyistä kelloköynnöksistä valkeassa ensimmäinen niskalenkki näkyvissä.
Ja taas se alako,kaivoin varovasti puisella tikulla näkyykö mitään
Nyt en rikkonnu mitään.En pysty pitämään kynsiä erossa...
Lämpimässä kelloköynnös itää.
Minä laitoin eilen neljä kelloköynnöksen siementä itämään…saas nähdä kuinka meitin käy .
Kylvin 24 kelloköynnöksen siementä ja niistä on varmasti noussu näkyviin 18 kpl.
Ei piä vielä nuolassa,ehin kyllä tappaa noista osan ennen ku saan ne kartanolle.
Täällä on 8 siemenestä itänyt 6 hitaasti itävät.