Anttilan valikoimiin kuuluu tuo valkokukkainen. Tosin pistin omani multiin lähes 2 kk sitten, eikä mitään ole vielä noussut…
No tuolla Puutorin vieressä en ole käynyt, ja se on tuossa melkein vieressä. Hankalaa vain tuo parkkipaikkan hakeminen. Enkä Anttilassa. Pitäneen poiketa pikimiten. En muista miten viime vuonna minulla siemenet nousivat, mutta ei ne kyllä kahta kk kestäneet... Kiitos, kerron myöhemmin löysinkö valkoisia kukkia.
Romppu, siitä Naantalin pikatien varresta K-tukusta, ei kaukana teiltä, (Upalinko) kyselin ja laitoin varaukseen valkoisen taimia. Ei vielä tietoa, että saanko niitä vai pitääkö taas tyytyä sinisiin. Viime keväänä jo tilailin niitä täksi vuodeksi. Mutta mulle tulee siis valmiit taimenet, ei siemeniä ;-D.
Jos en löydä siemeniä, tilaan niitä taimia, mutta vain valkoisia.... =0)) Tämännäköinen oli viimevuoden köynnös kesäkuussa....
on sulla ollut komee kelloköynnös romppu! mun kaverilla on parina kesänä ollut parvekkeella kelloköynnös ja se on ollut niin komia, että on vallannut koko parvekkeen ja vähän kiipeillyt naapurienkin parvekkeille! itselläni oli viime kesänä aika köpönen, kun oli reppana aika varjossa, tuossa terassilla, mutta tänä vuonna olen viisaampi ja laitan aurinkoon kasvaa, kunhan sitten joskus saapi nuo rehut pihalle
Kiitos, ja tuosta vain komistui. Harmi kun en ottanut koko köynnöksestä kuvaa elokuussa Noista siemenistä kasvatetuista tuoksupieluksisitakin olin hiukan ylpeä, ekat kasvatuskokeilut, nyt olen hiukan viisaampi. Tuokin oli hieman varjon puolella, sillä tuolta takaa pilkistävä naapurin talo on etelänpuoli. Tänävuonna voisin laittaa tuohon toiseenkin tolppaan jotakin kasvamaan. Mullassa on jo Miinanköynnöksen siemenet..... Taitaa talossa tolpat loppua.....
mulla on onneksi terassi ja aitaa nii paljo, että voin laittaa kelloköynnökseni kasvaa mihin vaan, mutta en samaan paikkaan kuin viime vuonna! saas nähdä mihin sitten tunkeen elämänlangan, kunhan noi alut ensin lähtis tuolla maitopurkissa kasvaa! sitten meillä oli jo tuossa kuistilla villiviini valmiina, kun tähän muutettiin, se oli tosi upea viime kesänä
saako ne olla niin märkiä, mulla o takan päällä, eikä oo pussii päälllä, eikä kyl oo itänytkään vielä
juu niin se hikoilee mullakin, mä kanssa tuulettelen ainakin kerran päivässä, mutta kumma juttu ettei vielä ole itäneet
ei mullakaan oo näkynyt yhtään mitään, tosin en kyl ees tiie minkä värisii mahtaa olla, mutta noin 2-3 vkoa sitten kylvin, eikä mitään oo tapahtunut
no onneksi mulla ainakin on 1 lähtenyt kasvaa, ostan sit valmiin taimen, jos noi muut ei lähe itää
Minä laitoin 13pv. multaan sinisiä kelloköynnöksen siemeniä 13 kappaletta. Neljä pilkisti 23pv. mullan pinnalla. Kaivelin loput purkit 25pv ja ei ollut alkuja niissä. Ostin uudet siemenet ja laitoin yhdeksän siementä 26 päivä. Nyt sitten ootellaan taas kuinka käy.
Minä kylvin kelloköynnöksiä 1.3 muistaakseni 9 kpl, joista viikon kuluttua oli itänyt 5 kpl. Ihan kohtuullisesti, viime vuonna taisi itää huonommin.
mä laitoin 10 siementä itää ja tais kolme lähtee vaan itämään, pitänee katsoa noi loput onko niissä mitään ees pieniä alkuja
ei oo itänyt mun kelloköynnöksen siemenet, 3 lähti itää, loput tais kuolla kupsahtaa nyyh… pitänee ostaa uus pussi siemenii
Jee, kaksi kelloköynnöksen itua näkyvissä. Kävin kaappaamassa ne valoon teknisen tilan pimeydestä. Ensimmäinen kylvö ei ole tuottanut mitään näkyvää tulosta (30 päivää mullassa)... Toivon, että tästä toisesta itäisi vielä lisää köynnöksiä.
Mulla olisi tilaa monelle köynnökselle
Kastelen seuraavia kylvöjä hieman maltillisemmin....
muistanko oikein, että kelloköynnöksen pystyy talvettamaan viileässä ?
Olipa nopeaa toimintaa kelloköynnöksen taholta. Laitoin uudet siemenet 26pv multaan ja tänä aamuna eka "koukku" näkyvissä.
Minulla iti annetilta saaduista 6 siemenestä 5, joista olen todella iloinen Ensimmäisestä ostovalkoisista ei itänyt yksikään.
kyllä mullakin iti 10 siemenestä 3, saas nähä miten lopuille käy, vein ne kanssa keittiön pöydälle valoon