Kielo, Convallaria majalis

Elojalakalla klo 7. 18

No totta tosiaan

Voi herttinen, täällähän on aamunaurut tarjolla! Kiitos, kiitos  

Heheen, näinpä vain on päässyt käymään :smiley: Hurji avoivat siis olla kasvit. Kai siellä nyt jo on varoitus: “Varokaa lampaita syöviä kieloja!”

On juu, ei tänne kukaan uskalla kurvata.

Jos joku haluaa kieloista eroon niin mulle voi kaikki ylimääräiset lähettää

Mumimyy, tule ihmeessä hakemaan,revin tänään kukkamaasta pois ja jäi vielä sinullekin :wink:

mumimyy, saat minulta kieloja taimenvaihdossa Hanialla :slight_smile:

Minunkin kieloni ilmeisesti kukkii tänä keväänä. Tosin vain yhdellä kukinnolla, mutta siitä se lähtee…

Viime vuonna saamani vaaleanpunainen kielo on hengissä, toivottavasti kukkii kanssa. Ja eilen sain kerrotun kielon :smiley:

tien pielen kielot olivat tänään aamusella kukassa (yhdessä ahomansikoiden kanssa)

Kerrottu kielo, ostettu viime vuonna Viron matkalta.

Kukkiiko tuo kerrottu vasta nyt vai onko vain sattumalta nyt kuva tässä?

Siis ihan mielenkiinnosta mietin kun kielot kukkii kuitenkin kohtuu vähän aikaa kevääällä, että saako kasvukautta tai kukinta-aikaa lähinnä tuolleen jatkettua…

kyllä se kukki jo keväällä, mutta nyt vasta laitoin kuvan.

Minä olen melkein kymmenen vuotta repinyt kieloja ylös kun metsästä hiipivät "sateenkaaripenkkiin". Pari vuotta sitten kyllästyin ja päätin, että tulkaa sitten, minä siirrän muut kasvit turvaan ja kun sateenkaaren väritkin ovat muutenkin jo menneet sekaisin… kielot puskevat esiin liilan ja punaisen välistä…

Aah… kerrottu kielo… kuola valuu. Samaten vaalenapunainen olisi hakusessa.

hih, hauska, hoyabella! jos jollain on ylimääräistä kieloa, niin ottaisin kauhean määrän sitä mielelläni metsäparatiisiini, oikeasti!

Sama täällä,olen repinyt kieloja kukkamaasta kynnet verillä ja aina niitä tulee uusia :((

Kuka tomppeli niitä sinne laittoi…minä .

Tavallista kieloa löytyy, mutta vaaleanpunainen on tietenkin kadonnut .

Kieloystävä olen minä! Olen istuttanut niitä vuosia sitten yhteen matalaan kallio"kuoppaan"  ja kohta se alue on aivan täynnä - ovat lisääntyneet aivan ihanasti! Ja pysyvät taatusti siellä!

Sorry Hoyabella - sinä sait "väärinkäsityksen kautta" minulta (3-4 vuotta sitten) sitä isompaa kielomallia…  ja nyt olet senkin kanssa näköjään aivan hukassa. Roundappia vaan apuun!

Mikämikä isompi kielo??