Kiinanruusu, Hibiscus rosa-sinensis, Osa 1, SULJETTU -> Osa 2

Aika vänkä on kukkanen.

Tuoko se nyt on se trikki sitten? Kiinari auton perään ja Suomea kiertämään niin johan kukkii. naurua Ensi kesänä minäkin sitten yritän, kun on taas pitkästä aikaa oikea kesäloma. Jos ei satu mitään yllättävää. *koputtaa puuta*

Pöh, ei sitä autonperään auta laittaa... Etupenkille!

Kieltämättä sukulaiset on hieman naureskelleet kun ollaan tultu kukkasen kanssa kylään.

No kuule, ei siinä mitään erikoista ole. nimim. vandan kanssa reissaillen

On komea! Hieno väri. Liian myöhään nyt sain tän autoiluohjeen, mun keväällä ostamani ja koko kesän kukkinut keltainen kiinari pudotti yhtäkkiä kaikki lehtensä ja tekee nyt hidasta kuolemaasurullinen

Meillä on vani, jos sinne taakse ja tunnelmavalaistus päälle? Voisin siihen juomatelineeseen laittaa hälle sitten vaikka terästetyt naukutnaurua

Kun takana ei ole turvavöitä, niin isäntä ei hyvää tykkää, jos minä menen sinne ja kiinari eteen.oho

Kyllä tuo vanha sanonta matkailun avartavuudesta pitää paikkaansanaurua. Meillä tuo homma vaan voisi olla aika hankalaa pakata moottoripyörään se kookas kiinari, josta kuvia tuolla alkupäässä. Minun täytyy kyllä käytännön syystä keksiä jokin muu keino tuon kiinarin hauskuuttamiseen. Kiitos kuitenkin hyvästä vinkistä ja kukkasi on todella mitä kauneinsydän.

Ehkä tuo minunkin törnrosalta saatu pistokas sen takia kasvaa kohisten kun se pyörän selässä pääsi luoksenisilmän isku. Nyt se on jo 70 cm korkea ja pari uutta nuppua taas työntää. Miten korkeaksi sen voi kasvattaa ennen kuin leikkaa latvan poikki, kun haluaa sellaisen rungollisen kiinanruusun? Kasvaako se kattoon asti sisällä jos antaa, vai pitäisikö jo leikata latva?

Tuota kuljetusmuotoa en ole tullut ajatelleeksikaan taimen kasvuun, mutta kun tuon mainitsit niin siinä voi olla vissi perä naurua. Mukava kuulla, että on kasvanut hyvin.

Rungollisen kiinarin saat siten, että katkaiset latvan siltä korkeudelta, kun haluat sen alkaa haarovan. Mitä ylempää ne haarat alkavat sen "puumaisempi" siitä kasvaa. Ja taasen alempaa katkaistu latva tuottaa enemmän pensasmaisen kasvin. Tuo oma "emokasvini" on leikattu aika alhaalta ja nyt se on leveä joka suuntaan. Voisi olla tilan käytön kannalta parempi, että ne oksat alkaisivat vasta ylempää, niin sen voisi laittaa sitten isompana kasvamaan lattialta ja se ei veisi kaikkea tilaa sieltä alhaalta.

No hyvä ettei sitten ole vaarana että kasvu loppuu kesken. Tavoitteenani olisi saada kunnon puu tuosta tehtyä... koska kuten mainitsitkin, leveälle puskalle minulla ei ole tilaa, tuossa ajattelin että jos se tuonne vähän ylemmäksi kasvaisi (puskien ohi) niin siellä sillä sitten olisi tilaa rehottaa... Eli en leikkaa sitten vielä... Katsotaan keväälläsilmän isku.

Tuskimpa tuolla matkustelulla muuta vaikutusta kasvuun on kuin ettei jää liian pitkäksi aikaa hoidotta... Kokemukset altakasteluruukuista on hieman nihkeät, eikä kaveria oikein ilkeä järin pitkäksi aikaa jättää vedettä kesähelteillä. Tiedä sitte mitä tuolle keltaiselle toivottomalle tapaukselle tekisi, samalla hoidolla kuin tuo punainenkin ja silti tiputtelee nuppuja eikä kasva. Kenties se on kyllästynyt, pitäisköhän ottaa se aina päiväks mukaan töihinsilmän isku

Tuossa kukassa on "syötävävän" kaunis värisydän. Olen tavannut tehdä tyrninmarjoista parfaitia ja siinä on samantapainen väri.-Nam

Mä ottaisin mielellään kieli ulkoa onko sulla mun osoite tallessa, vai laitanko hölönä?

hakusessa  olis pistokas, ja  voin postikulut  maksaa.

Ehdottomasti haluan

tietenkin olin liian hidas, jäikö yhtään oksan pätkää mulle? no-jaa

eiköhän se muukin osa oksasta rupea kasvamaan? joten voin ottaa kyllä mielelläni.. laitan yv:nä osoitteeni..

Lempikiinarini avasi kaksi kukkaa. kukkanen Ahkera kukkija.

Oli ihan pakko laittaa kuva omasta kiinanruusutani... todella kaunis ja kukka on erilainen...silmän isku

Oi kuinka kaunis! Mun niin tekis itsekin mieli tuommosta, mutta ei ole tilaa. Omassa vaaleanpunaisessa viimeiset kaksi nuppua jäljellä. Keltaisessa taas 1/3 kasvista luovutti. Tiedä mikä sille tuli mutta yhtenä aamuna oli yksi varsi hengettömänä. Kaksi jäljelle jäänyttä näyttää vielä elinvoimaisilta. Muutama nuppukin on, mutta mikäli vanhat merkit paikkaansa pitää niin kyllä ne parin päivän sisään rapisee alas.

hakusessa olisi vaalea kukkaista kiinanruusun alkua, joko ( valkoinen, tai pinkki ).