Tämänkesäiset kiinanruusut,se toinen tummanpunainen tiputteli vielä ihan äsken nuppujaan. En ole siirrellyt sitä ja muutenkin se on vähän kituvan oloinen,kait ne kasvun sääteet vielä toimii.
Tämä vaaleampi oli kasvi jolla oli kolme oksaa ruukussa.Suihkutin se aika heti oston jälkeen kylmällä vedellä pelkästään ja kaksi oksaa alkoi sen jälkeen kuihtua, kuolla.Ne leikkasin poikki ja epäilin ettei kolmaskaan kasva mutta on se hengissä ja kukkiikin vielä.En oikein tajua miksi ne kaksi muuta oksaa kuihtui .
Niimpä
Minun kiinari on levossa.
Kyllä monen mutkan kautta näitä sivuja saa hakea.
Milloinkahan kiinarin siemenet on kypsiä. Voi olla että on mahoja siemeniä. Pitääkö siemenkodan olla ruskea että voisi ruveta kurkkimaan sisälle. Olen pölyttänyt useammalla eri kiinarilla noita.
Auttasko nuo yhtään
Joskus minullakin on ollut kiinanruusuja mutta en koskaan nähnyt niissä siemeniä. Mikseiköhän…
Minä leikkasin minun kinaruusun jo loppusyksyllä ja se ei todellakaan kärsinyt, vaan sinne on ilmestynyt uudet versot.
Täytynee tarkistaa pitääkö vielä leikata.
Etsin tätä versiota kiinanruususta eli noilla liuskoittuneilla lehdillä. Tuo omani on ollut joskus 90-luvulla minulla.
Vaihdossa löytyy vanhaa ( ja juoppoa) kantaa oleva kerrottu punainen .
Kolmas kerta toden sanoo,eli tuleeko tästä pitkäikäisempi kuin edeltäjistään.Viikko sitten ostettu ja avannut kaikki isot nuppunsa ihan hyvin.
Ja koirakin tuli ihmettelemään että mikä siinä kukassa niin ihmeellistä on että pitää kuvata. No onhan siinä nyt neljä kukkaa auki!
Ehkä näitä yksinkertaiskukkaisia pitää lannoittaa ja kastella enempi kuin sitä vanhaa kerrottua.
On kauniit kukat. Kai se kastelu ja lannoittaminen on lajista kiinni, tosin mun vanhakantainen nauttii paljosta lannoituksesta ja kastelusta eikä kyllä helpolla edes huku, vaikka vettä olisi liikaakin.
Pojanpojan kanssa kävimme Kokkolassa raittan taittan reissulla. SPR kirpparista ostin sängyn rungon josta teen kukkapöydän viherhuoneeseen.
Kodin Terrasta ostin kiinarin. Tässä kukka.
Mummelilta saatu punainen kiinari otti ja kuoli. Tarttis saada uusi!
kitikat, oliko edesmennyt kiinarisi punainen ja kerrottu? Jos oli, minulla on sellaisia kaksikin, iso pitäisi leikellä pienemmäksi, joten siitä saisi pistokkaita. Jos kukaan ei niitä halua, pitää kai karaista luontonsa ja heittää kompostiin.
Hoya, tuo on kaunis!
Houyabellan ruusuun on kauneutta törsäämällä törsätty.
Eipä häävisti käynyt tämän minun osto Kiinarini kanssa, lähes kaikki vähät nuppunsa mokoma tiputti mutta yhden kukan sain nähdä.
Olen nyt hiukan ulapalla tämän kasviksen kanssa kun edellinen kiinanruusuni oli sellainen ohutlehtinen juopporatti jota sai varsinkin kasvukautena olla yhtenään kastelemassa, sen takia sen hävitin kun se aina nuppunsa tiputti eikä niitä oikein tehnytkään
ja nyt sitten tämä uusi teki saman tempun, vaikka yritin suht valoisalle ikkunalle laittaa. Tässä on oikein tummanvihreät lehdet ja lehtien tuntu on kuin Haapa puussa eli vähän semmoinen paperisen kovahko. En tiiä miten paljon tuota kastelisi saako antaa enempi kuivahtaakkin kuin semmoisen vanhanaikaisen ohut ja pehmytlehtisen mallin?
Onko nuo kasvihuoneissa kasvatetut osto ruusut niin tottuneet lisävaloihin, että eivät normi oloissa jaksa kukkia? Kurkistin ruukun alle ja sieltä jo juuret reiistä tulossa niin laitoin äsken hiukan isompaan ruukkuun. Voi, että harmittaa tuo nuppujen tiputtaminen vaikka minä jo ostaessa jotenkin tiesin sisimmässäni siinä niin käyvän. Olisinkohan mitään sen estämiseksi voinut tehdä?
Minä sain viime kesänä jo silloin juuria tehneen kiinanruusun oksan, laiska kun olin istuttamaan se oli koko talven vedessä, jolloin teki valtavat juuret, nyt noin kk sitten sen istutin multaan, alkoi heti hienosti kasvaa, koska se kannattais katkasta? Lehtihankoihin näyttäisi tekevän uusia versoja tms.
h.b. Selvä. Onneksi tilanne ei ole niin vaikea, olen välillä liruttanut vettä, en uskaltanut päästää kovin kuivaksi kun siinä oli nuo nuput.
Tykkäsiköhän huonoa kun laitoin sille pari pätkää lannoitetikkua, toinen on semmoinen öttiäisiä tappava, kun täältä lukenut että näissä on monesti örkkejä piilossa, ehkä tuosta on tullut niitä pieniä lentäviä multa-itikoita ja tulee niitä kai myös kylvö ja kukkamullasta niin annoin pienen “proway” tikun pätkänkin.