Kauppilassakin sitä varmaan olisi. Vähän pitkä hakumatka Sundsille täältä.
K-raudan puutarhamyymälääkin oli tullut
K-rautaan tieni siis käy. Kiitos taas Valtsu ;D
Nyt ne vihdoinkin ovat pienet kiivini nousseet pintaan. Kylläpä kesti, mutta kylläpämyös palkitsi.
Minä ostin tänään Actinidia arguta ´Issai´-nimisen kiwin. Onko kellään muulla? Jäin nyt arpomaan, minne sen laittaisin… Paketissa on mainittu kylmyydenkestoksi -20 astetta. Patiokasvina sitä myytiin ja ruukkuun taidan sen myös laittaa.
Onkos tuo kiiwi kuinka lannotteita tarvitseva? Omat pikkuiseni ovat super hitaita kasvamaan.
Rillari kirjoitti:
Onkos tuo kiiwi kuinka lannotteita tarvitseva? Omat pikkuiseni ovat super hitaita kasvamaan.
Mun syksyllä alesta ostamani taimi ei ole ainakaan saanut lannoitetta tippaakaan ja on vielä alkuperäisessä miniruukussaankin; kasvu ihan hyvä.
Luultavasti sun pienoiset kasvattavat juuria nyt; se on yleistä puuvartisilla.
minun viime vuoden keväänä istuttamani kiivit talvehtivat hyvin ja ovat nyt hyvässä kasvussa. tässä kolme isoa.
Kiitos. Eivät ole nimittäin venyneet kokoa hetkeen, ja aloin epäillä eikö ravinto riitä.
Katsoin omaa kiivin tainatani, joka on itänyt 13.03; 1 lehti vasta, pituutta runsas sentti (taimimullassa).
Annikki pääsi oikeaan kasvupaikkaansa ulos
Omani ovat n. 1 -1,5 cm korkeita ja sirkkalehtien lisäksi 1 tai 2 lehtisiä.
Heh heh. Muutama sivu sitten uikutin, kun kiiwini eivät itäneet. Laitoin siis samaan purkkiin ainakin 3 tai 4 kiiwin siemenet kun ekat eivät nousseet. Nyt purkki on kuin kyltymätön itäneitten kiiwien lähde, päivittäin revin uusia tulokkaita kompostiin jotta ensimmäisenä nousseilla olisi elintilaa. Täytyisi varmaan oppia tuota “vähemmän siemeniä itämään ja enemmän malttia” toimintatapaa.
Kaipaisiko kukaan itäneitä kiiwin siemeniä tai 1,5 cm korkeita kiiwi-vauvoja. Purkki ei lopeta…
2kpl tämmösii
Kiivi-vauva
Ei kuukaudes paljoo olla kasvettu. Siin ees nukkatyräkki
Vai ei ole kasvanut, nuohan näyttävät jo ihan taimilta. Onneksi olkoon!
Noo muihin kasveihin nähden kiivi on tosi hidas
No niin, mutta mun pikku kasvatteihin nähden nuo kasvaa nopeasti =)
Purkin vaihto. Ei nää mitään hitaita ookaan ku pääsee vauhtiin! Kasvaa paremmin kuin edellisvuotiset keltaiset kiivit
Kiivi ei varmaankaa selvii suomentalvesta, täytyy talvettaa tallissa jos selvii syksyyn asti