Miggöön Masi on sitten sulostuttava tuossa villasten lämpösten neuleiden päällä ja Fioran kissa on niin terveen näköinen ihanan pitkän karvansa(=omasta takaa) kanssa.
Ihanaa tulla tänne ja lukea, että kaikista kissoista huolehditaan :) Rakkaita kurnutuksia täältä kaikille kissoille!
Q meillä on kolme katettua laatikkoa, yksiolohuoneessa ja kaksi takkahuoneessa. Aimo on ainoa joka niitä käyttää vakituisesti, koska isot kissat käyvät ulkona. Siivoan laatikot joka päivä, ja se on Aimon mielestä mielenkiintoista hommaa. Ei vaikuta siltäkään että se karttaisi laatikoita.
Eikä tuo kyllä merkkailua olekaan, ihan istualtaan se sohottaa. Tosin sillä tuntuu olevan kumma mieltymys pissata niin että minä olen läsnä :o Se tietää myös oikein hyvin mitä tarkoittaa “ei”, kun se alkaa kyykkäämään. “Ei” tarkoittaa että mennään äkkiä mamin perässä laatikolle pissalle Reviirikiistaa on sen verran, että Titi-Katti rökittää Aimoa aika-ajoin. Siihen en oikein osaa keksiä ratkaisua. Kyllähän se Aimonkin reviiri sitten laajenee kun se pääsee ulkoilemaan, ja mitä paremmat kelit tulee, sitä enemmän Titi-Kattikin alkaa viihtyä ulkona.
Q siittä kun minä kasvatin rotukissoja on aikaa 12v silloin kissan sai luovutta jo 10 viikkoisena jotku luovutti kissan jo 8 viikkoisena. Rokotukset ovat muuttuneet ei silloin ollut ihan näin monipuolisia rokotuksia ja säännöt ihan erilaisia jotku luovutti kissan ilman mitään rokotuksia.
Tilhiski, turhaan epäröit. Pallit pois vaan! Meidän pojat alkoi kuseksia ympäriinsä juurikin puolivuotiaina ja seitsenkuisina leikattiin. Pissailu loppui siihen. Ei niittenkään merkkailu ollut häntä pystyssä väristelyä, vaan ihan kyykistyivät asialleen. Paikalla ei sitten niin ollutkaan väliä. Sänky, mikä tahansa vaate lattialla, laukut lattialla, laatikot lattialla, oikeastaan mikä tahansa tavara lattialla, pallotuoli… Tsemppiä teille, ympäriinsä kuseksiva kissa on äärimmäisen raivostuttava Toivottavasti olisi “vain” kollin elkeitä!
Joo niinhän mä tuossa kirjoitinkin, että entiedä minä vuonna tuo sääntöuudistus on tullut. Tuntuu joka vuosi tulevan lisää lisäyksiä sääntöihin. Kun olin lapsi noin 10-20 vuotta sitten meidän mummolla oli pitkäkarvainen maatiainen ja se kuljeskeli vapaasti ja teki pentuja silloin sun tällöin. Enkä mä tiedä onko niitä pentuja koskaan rokotettu.
Nyt kun olen asiaan enemmän perehtynyt niin olen kaikissa asioissa vähän vainoharhainen. Tieto lisää niin sanotusti tuskaa.
Se oli lähinnä vinkiksi pentuja hankkiville, että kannattaa muistaa tarkistaa että nämä asiat on kunnossa, ettei tule sitten mitään ikäviä yllätyksiä.
Kun hain tuon Tipluni, sitä ei oltu rokotettu ollenkaan, ja lisäksi sillä oli se kova flunssa. Oletan, että flunssa tarttui sitten Taikaankin. Nyt Taikan silmät ovat parantuneet ja flunssakin on paranemassa. Huh, mikä hoitaminen oli viikonloppuna, kun 6 kertaa päivässä laitoin tippoja. Ylihuomenna vien Taikan jälkitarkistukseen ja otan Tiplunkin mukaani, jotta se saisi ensimmäiset rokotuksensa, nyt vasta siis 5 kk ikäisenä. Olen madottanut sen jo heti ottaessani pariinkin kertaan ja eilen taas aloin uuden kuurin, ja se saa sen vielä tänään ja huomenna. Vielä on edessä pallileikkaukset, kunpa vaan eivät alkaisi kuseskelemaan minne sattuu, se on ihan kaameaa! Leikkaukseen on vielä vähän armonaikaa jäljellä molemmilla.
Kymysys: Voiko kissallekin tulla anaalirauhastulehdus? Pojan tyttökissalle oli tullut reikä persuksiin, josta vuosi pahanhajuista mömmöä. Sai siihen puhelimitse antibioottikuurin, kun ei ollut ehtinyt katsomaan sitä. Tämä oli kissalle jo toinen kerta, aiemmin oli ihan samanmoinen juttu, mutta hiukan lievenpänä. Onkos teillä kokemusta/tietoa tämmöisestä? Minulle tämä on ihan uusi asia. Riittääköhän pelkkä kuuri, vai pitäisikö suihkutella/tyhjentää..????
Kiitos kannustuksesta, Trigona! Kyllä ne kassit lähteekin, ensi tiistaina Turhat painolastit pois. Lohdullista kuulla että teilläkin leikkaus auttoi.
Aimo on muuten niin ihana persoona, sellainen sylilutuinen ja rakastava vintiökissa, että ilman tätä pissailua se olisi ihan täydellinen. Isäntäkin on jo lämmennyt Aimolle, puhuu Meidän Aipasta Pitää toivoa että hällä vielä vähän aikaa riittää ymmärrystä noille hutipissoille. Eipä silti, en mäkään kovin tykkää kissanpissan hajusta. Eilen meinasi itku päästä kun se losotti uudelle, puhtaalle olohuoneen matolle, jonka olin toissapäivänä vaihtanut
Meidän Röllykkä-löllykän masuhaava on parantunut tosi hyvin. Langat alkaa jo vähän repsottaa, niitä vois varmaan rapsutella pois. On itsestään sulavat tikit.
Meillä ainakin koirasta alkoi karva tippumaan viime viikolla, kun oli edellisellä viikolla leikattu.
Just eilen vieraille sanoin, jotta maailman paras keksintö meille on rumpukuivain ja se on valtava määrä mitä sieltä sihdistä löytyy kissan ja koiran karvaa.
Meillä on ja irtoillut pari viikkoa oikein urakalla. Tällä viikolla vähempi. Mutta se johtuu varmaan siitä, että kissa on ollut viikonlopun pihalla ja temunnut ison osan siitä irtokarvasta sinne.
Severistäkin on lähtenyt ja lähtee ihan valtavasti karvaa. Uskoisin että stressaantui sen verran paljon niistä eläinlääkärillä käynneistä, rauhoituksesta ja tutkimuksista että ihan sen takia karvaa irtoaa. Joka ilta ollaan vietetty kahdenkeskistä laatuaikaa, makoilee mun sylissä ja minä harjaan. Tietysti samaan läjään yrittää Vernerikin tunkea itsensä ja oma laatuaika ei kelpaa hänelle ollenkaan. Yksin ei voi olla sylissä kuin 3 sekuntia, mutta jos Severi siinä on niin samaan syliin pitäisi mahtua.
Kuivausrummusta olen haaveillut minäkin, ai kun joskus saisi ottaa kaapista puhtaan pyyhkeen, josta ei jäisi märälle iholle inhottavaa karvakerrosta… Pumban karvanlähtö on niin hirmuista, että ei enää edes naurata. Ell sanoi joskus että kun on noin paksu karva niin sitten sitä lähteekin paljon, mutta en mä haluu että näin paljon… Rapsutushetken jälkeen käsien iho on kyynärpäätä myöten pohjavillan peitossa. Ja kun se on vielä niin sähköistä. Ähh. Auttaisiko parin viikon rasvahappokuuri?
Furminatorilla lähtee todella tehokkaasti pohjavilla. Voi kaaputtaa vaikka kaiken jos niin mielii! Irtonaiset todella sukkelasti. (mulla tosin koira mutta samalla periaatteella kai se toimii pohjavillaan vaikka kissankin)