Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Oho, taitavia ovat caracal! Meillä pienempi Musu hyppii ovenkahvoille, joten ulko-ovi ja väli-ovi ovat usein lukittuina. Kaapit ovat sen verran jäykkiä. Awa kyllä raapii niitä, muttei vielä ole onnistunut avaamaan. Kiitos vinkistä caracal, pitänee ostaa liesisuojiahymy kotiin.

Tuosta liesisuoja hommasta tuli mieleen,että meilläkin meinasi kuukausi sitten käydä köpelösti.Tulin töistä kotiin ja aloin purkamaan kauppakassia,jonka nostin hellan päälle,jossa Harmi olikin jo päivystämässä.sihahdus vaan kuului ja kamala kärypilvi nousi,kun muovikassi suli levyyn kiinni.Vieressä Harmi ihmetteli vaan että onpa paha haju...Hellanlevy oli ilmeisesti kerinnyt olemaan jo hetken jos toisenkin päällä,kun oli niin hirmu kuuma.Onneksi ei ollut lähellä mitään palavaa materiaalia,eikä kisutkaan ollut polttaneet tassujaan. Ja sitten samana päivänä kun olin keittiössä,niin Harmikin halusi tulla työtasolle,ja hyppäsi hellan kohdalta ylös,ja näytti kuinka uuninluukun kahvasta ponkaistaan vauhtia ja napsaistaan samalla levy päälleno-jaa.En ole ollenkaan iloinen tästä herra Harmi Harmaisen uudesta leikistä...En ole löytänyt vielä meille sellaista suojusta siihen,mutta ostan kyllä heti kun löydän!Nyt olen joutunut tyytymään todella moderniin turvalukitukseen,eli ihastuttavaan ilmastointiteippiin,jolla jokainen vipu on teipattu kiinninaurua.No pystyyhän niitä silti itse käyttään kun nappaa teipit irti ja muistaa vaan laittaa aina uudet tilalle käytön jälkeen.Ei meillä voi vedenkeitintäkään voi pitää pöydällä niin että johto olisi seinässä,Harmi sen vipua on aina tassulla läpsimässä ja maidonvaahdotin se vasta jännä peli onkin,mutta onneksi se on melko turvallinen,kun on vaan yhdellä pikku paristolla toimiva.On se mun poikani niin tekniikan ihmelapsi...Innolla odotan koska se leipoisi itse pullaakieli ulkoa

Meilläkin on kaikille kissalapsosille tuollaiset kalenterit millaiset Awaa ja Musuakin odottaa.sydänMaitonapit ei meidän mirreille kelpaa,mutta ne mintut taas on mitä suurinta herrrrrrkkua!kieli ulkoa No saavatpa koiratkin sitten tulla herkutteleen uusinta kierrokselle omien suklaakalentereiden avaamisen jälkeenhymy Tilasin jostain eläintarvike nettikaupasta kisuille omat kuusenpallotkin,mitkä oli täynnä kissanminttunappeja.Sitä varmemmin kisut killuu joulukuusessa itsekkin,mutta onneksi sidon taas tänäkin vuonna kuusen kattoon kiinni rautalangallanaurua on ihana katsella jouluna muksujen sekoilua lahjapapereitten seassa ja sitten kun vielä paketeista tulee päriseviä pörröhiiriä,höyhenpallerolintuja ja kiliseviä leluonkia ja näkee kuinka pikkuiset innostuu,se on parasta joulussasydän

Niitä liesisuojuksia löytyy varmaan lastentarvike liikkeistä -sieltä lastenrattaiden ja muiden lapsiystävällisten tavaroiden joukosta :). Varmaan voi kysyä myös kodinkoneliikkeistä? Meillä on ostoslistalla induktioliesi, sillä sehän ei lämpene mikäli päällä ei ole sopivaa astiaa (eipä enää sitten haittaa vaikka olisi itsekin se syypää ja hajamielisyyksissään unohtaa kääntää nappulan nollaan -nimimerkillä kokemusta on…)

Joululahjoista tuli mieleeni: muistakaa rakkaat kissanomistajat pitää ne lahjanarut kissojen ulottumattomissa!!! (vaikka kisut kuinka rakastaisivat leikkiä niiden kanssa). Ovat kuulema yksi yleisin vaiva joulunaikoihin eläinlääkäreillä, kun joutuvat lahjanaruja leikkelemään kisuraukkojen suolistoista. Niihin voi kuolla!

Niin just! ne pakettinarut on ihan hirmu vaarallisia ja samaten kannattaa katsoa tarkkaan että kaikki lahjoista tulleet kumilenkit ja neulat(joita tulee aina varsinkin miesten kauluspaita paketeista)poimitaan varmasti heti pois!Meillä laitetaan kuusen alle vaan sellaisia paketteja,joissa on leveitä"silkkinauhoja"Ei tarvitse niin stressata. Ja yksi tosi paha juttu on myös konvehti yms rasioiden läpinäkyvät rapisevat käärepaperit,kissat äkkiä voi nielaista palan sitä sellofaanimuovia ja voi tukehtua:( Ei koskaan voi olla liian varovainen kun on kissoja(tai koiria)talossa,ne on pahempia laittaan suuhunsa kaikkea kuin lapset!

Olemmekohan Lissu85 ainoat hereillä olijat tällä hetkellä?

Totta, lemmikit ovat pahempia kuin lapset!!! Varsinkin kun iän myötä ei sitä älyä tule enempää vaan kaikki pitää tunkea suuhun!Omat lapseni olen opettanut pienestä pitäen mihin saa koskea ja mihin ei -ja hyvin ovat oppineet -kissojen suhteen ei opetus toimi ;). Minä ompelen ahkerasti ja aina on oltava erityistarkkana ettei vaan jää mitään langanpätkiä tai neuloja tai yhtään mitään esille kissojen ulottuville (koirat ovat siitä helppoja, etteivät ylety pöydällä oleville esineille -yleensä).

Taidetaan kyllä olla ainoat yökukkujat näin perjantaiyönä pentissä.No eipä ainakaan ole ruuhkaahymy

Keksin just Kesärannan pikku kisulle mitä viehättävimmän nimen! Hilla! sydäneikö olekkin ihana nimi pienelle pörröiselle kisuneidille?

Minäkin kukun täällä! Ja olen tässä surffaillut Maine Coon ja Norjalainen metsäkissa - sivuilla… Jälkimmäinen on ollut miehen lempparikissa, ja on ne kyllä, voi hurja! Upeita!

Lahjoihin en voi laittaa myöskään naruja, paitsi silloin kun kisut ovat ulkotarhassa. Ja silloinkin piilotan narulahjan, jos se on esillä, alkavat pureskella narua.

Awa on aito Norjalainen mettis ja kyllä Awa on kaunis hymy. Pakko kehua, kun se on niin totta!!! (Awa tietää sen itsekin, joka päivä häntä silitän ja sanon, että Awa on sitten kaunis kissa) hymyä.

Musu on maatiainen, ja kauniiksi häntä myös tituleeraan joka päivä hymyä. Yhtä rakkaita molemmat!!!

Lissu85 minä otin vuosi sitten sattuneen kärähdyksen jälkeen tavaksi irrottaa hellan sulake sulaketaulusta aina ruuanlaiton jälkeen, siis ihan siksi etten itse vahingossa tönäise liettä päälle (kuumenee supernopeasti nykyisessä kämpässäni). Suosittelen lämpimästä kissan- ja koiranomistajille, ja myös lemmikittömille mutta muuten höperöille ihmisille!

Meillä otetaan rennosti ruokapöydän liinan alla tuoleilla. Montako kissaa siellä veteleekään iltapäivänokosia ?

Yksi, eriväriset tassut!

Kaksi häntää olen näkevinäni.

Heippistä! Onkohan tällaisesta ollut jo puhetta, haulla en löytänyt. Siis kissojen ulkotarhoissa olevista kasveista. Ensi kesänä olisi tavoitteena rakentaa misuille oma ulkotarha, mutta mitä kasvia sinne voisi laittaa? Tarha tulee seinän viereen, pohjoisseinälle, eli siihen ei tule mitään ihan kauheaa paahdetta. Ihan aiotun paikan vieressä kasvaa alppiruusu hyvinvoivan näköisenä. Köynnösksveja verkkoseinään? Ovatko esim kärhöt tai humala myrkyllisiä? Pohjalle jotain joka kestää vähän tallustelua ja kissojen nakertelua (eli myös myrkytöntä), mutta mitä? Ideoita, anyone? :slight_smile:

Alkuperäinen kirjoittaja: Alix

Kuinka pitkä kaula kissalla on?

Hyvin tuohon koriin kaksi kissaa mahtuu, väitän kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Heh…ajattelin kyl hiljaa mielessäni samaa,kun muistelen lapsuudenkodissani olleita kissoja,niin makoilivat mitä ahtaimmissa paikoissa pitkin ja poikin,mut kun ei vielä tiedä et miten tulevat toimeen…mut positiivisesti hiljaa mielessäni toivon,et neideistä tulisi parhaimmat kaverukset.Tuolla pennun kotona tänään,oli toinen uroksista sellainen,että oleskelee aina yksinään ja jos joku tulee liian lähelle,saa heti tassuhoitoa.Muuten on rauha maassa,kunhan ei kukaan liikaa lähentele,kuulemma.

Nellalla on jo tuossa korissaan sellainen ilme, että kaveri saisi tulla tähän viereen makoileennaurua. Ompa komean kokoinen tämä kaunotar Nella ja suloinen. Toivotaan, että uuden kisun kanssa sitten tulevat toimeen hyvin.

Meidän kisut ymmärtää puhetta. Röllillä käy aika pitkäksi sisällä, kun aina sataa ulkona, ei siellä viihdy. Rölli alkoi raapia sohvan taustaa ja minä komentelin. A vot Riitu yhtyi kuoroon ja tuijotti tiukasti Rölliä muristen syvällä kurkkuäänellä :smiley: On se hyvä, kun on apulainen pentua kasvattamassa.