Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

Taikalla onkin sitkeä kiusa silmissä, voi sentään. Kun nyt löytyisi sellainen lääke joka tehoaisi.

Hienoa kuulla, että Severi on leikkisämpi jo. On hän nyt sitten kovia kokenutkin ja toivotaan, että kohtauksia ei enää tulisi, kun on lääkitys.

Fellow itse olen kanssa kova huolehtimaan (en tiedä liikaako), mutta kuitenkin parempi liikaa, kuin liian vähän. Maksaisin vieläkin ja ottaisin jopa velkaa, että saisin edesmenneet kissani takaisin jollakin parantavalla ihmelääkkeellä. Matula, Tomppa ja Mirru kissat olivat niin rakkaita perheenjäseniä, mutta sairastuivat äkillisesti ja mitään ei ollut tehtävissä silloin enää. Awa ja Musu ovat olleet niin terveitä, ettei yhtään lääkärireissua ole ollut.

Koputetaan puuta ja toivotaan kaikille kissoille terveyttä ja hyvää mieltä!

Erittäin iloinen asia, että Severi on täyttä häkää paranemassa. aurinko

Memuli, edelleen tyrkkään kokeiluun sitä Terra-Cortril-P:tä, ei maksa kokeiluna paljon, meillä tosiaan ainoa mikä on tehonnut! Muistaakseni lääkäri aikanaan sanoi että siinä oli vaikuttavava aineena joku eri kuin niissä aikaisemmin kokeilluissa tipoissa, määrät voi ollakin eri.

Kesäheinä, kaiketi se huolehtiminen on meikäläisellä vähän liiallistakin, johtuu siitä kun aikanaan Siiri-kissa kuoli “käsiin” ja kohta sen jälkeen jouduin Tyynen lopettamaan. Ne sairastelut on niin tuoreessa muistissa vaikka aikaa onkin kulunut… Ja olen ollut just Severin kohdalla kiitollinen että huolehdin ja vein ajoissa lääkäriin, ne kohtaukset toistuessaan kun olisivat saattaaneet aiheuttaa pahaakin tuhoa aivoissa.

Fellow se on totta, että ei kissan kanssa voi aikailla, kun on vakavasta sairaudesta kyse.

Olen kanssa sen verran kokenut "kasvattaja", että mieluummin pikkuvaivan kanssa ajoissa lääkäriin. Kuin sen pikkuisen vaivan, joka on jo kasvanut isoksi vaivaksi ajan kanssa, niin ja liian myöhään lääkäriin.

pla pla plaaa apua piti oikein itse lukea viiteen kertaan äskeinen lause, että menikös se oikein vai oikein väärin päin, oikein. hih.

Terra-cortril taitaa olla kortisonitippa, nää muut on antibiootteja?

Missulla on nyt tullut otsaan pieni patti, huomasin toissapäivänä. Voihan se olla, että on joku lintu nokkaissut 80, onneksi on lääkäriaika jo varattu :confused:

Näin ylihinnoitellun lääkärikäynnin syyn tänään, Nipsu-kissan, jolla oli nyt vuorostaan turvoksissa koko vasen etukontti. Ja siinä laskussa taisi olla surin yksittäinen summa lääkärin tekemä tutkimus, 40e. Käyntimaksu oli se perinteinen 20e, kortisonipiikki ja nukutusaine maksoivat vielä erikseen. Naurattaa tuo 40 euron tutkimus, kun ei ole muuta tarvinnut kuin pari kertaa käännellä pientä kissaa.

memuli, miten tarkkaan el tutki Taikan silmät? Väriaineella olisi pitänyt näkyä, jos kyseessä on sarveiskalvon haava. Naarmukin aiheuttaa vuotamista ja kortisonisilmätippojen käyttö pahentaa tilannetta.

Tommonen haava ei näy “paljaalla silmällä” ja on voinut tulla ihan leikin tiimellyksessä.

Ette ikinä usko,mutta meidän Harmi Harmainen koki ihmeparantumisen! sydänhymyäSehän on syönyt jotain 3 kuukautta antibiootteja välikorvantulehdukseen ja veriseen suolistotulehdukseen yms...Ei ole pystynyt hyppimään ollenkaan,vaan on kaatuillut ja huojunut.Aivokasvainta epäiltiin muttei onneksi löytynyt,diagnoosi jäi epäselväksi kun oireet jatkui ilman pahennusta tai parantumista.Nyt on ollut reilu 2 viikkoa ilman lääkitystä,kun lekurin mukaan turhaa jatkaa,kun oireet jatkuu eikä ole selvästikkään auttanut tasapainoon,muuten kyllä.

Eilen iltamyöhällä se leikki Maurin(meidän 12vkon ikäinen pentu)kanssa ja veti kamalia juoksuspurtteja ympäri kämppää ja huuteli kovaan ääneen matkalla,näki ihan selkeästi kuinka iloinen se olipomppivaa hymyä,sitten pojat juoksi makkariin kamalalla ryminällä ja Harmi kopautti päänsä seinään,leikki jatkui sitten maassa kierien ja riehuen.Hetken päästä Harmi nousi ylös ja vaikutti oudolta ja HYPPÄSI pöydälle joka on melkein 1,5 m korkeudelle! itekkin oikein hämmästyi ja pomppasi alas ilman kaatumista,hyppäsi takaisin ja katseli mua silmät pyöreinä.Sitten se kipitti kovaa miukahdellen keittiöön ja hyppäsi pöydälle ihan suoraan,ilman huojumisia yms...Harmi oli niin polleeta poikaa!!! Ja minä niin iloinen että itku tulisydän Tänään se ei ole paljon muuta tehnytkään kun hyppinyt pöydille,sängylle ja kaappien päälle ja leikkinyt parhaan kaverinsa Maurin kanssa.hymy

Minä oon nyt niin onnellinen,kun Harmi on oma itsensä! jotain 4kk se varmasti oli kipeänä eikä edes sänkyyn päässyt kuin kiipeämällä.Nyt on kaikki hyvinhymy

Hienoa, Lissu! Entä jos se oli allerginen antibiootille? Minä olen tietyn ryhmän antibiooteille allerginen: seurauksena huimaus, kuume ja päänsärky, ts. keskushermosto-oireet. Kerran jo epäiltiin aivokalvontulehdusta.

Voikohan kissan niskoissa olla jotain nyrtsällään, joka nyrtsähti seinääntörmäyksessä paikoilleen ?

Voihan nenä. Naapurin kissa jäi tänään auton alle ja naapuri toi sen meille lopetettavaksi. Mua kylmää noi kissojen hätälopettamiset. Yyh.

Verrokkina se eilinen naapurin lehmän teurastus. Ei se ollut paha ollenkaan, mutta tuo kissa oli :frowning:

En usko kyllä siihen allergiaan kun tasapaino siltä meni jo viikko pari ennen lääkityksen alkua...Epäilen jos olisi ollut kyse jostain aivotärähdyksen kaltaisesta jutusta joka nyt tärähti kuntoon...Kun syksyllä se tipahti katonrajassa olevasta kiipeilypuun tasolta ainakin muutaman kerran kun sinne tunki toinenkin kaveri lepäileen...no-jaa.Soitin eläinlääkäriin ja se oli ihan hämmästynyt,ei kuulemma mikään parane noin yht`äkkiä...mutta minä sanoin että yht`äkkiä se silloin tulikin... Mietin että olisko nuo eri merkkiset vitamiinit vaikuttaneet,kun olen nyt 4viikkoa antanut sellaisia ja vielä reilulla annostuksella..mutta eipä kai se voi sillä parantua ihan suitsait...ihme parantuminen sanon minänaurua Saattaa olla että että on ollut niskatkin jotenkin pahasti,mutta lekurin mukaan ainakin nikamat oli kohdillaan yms...Silmistä ainakin näkee että on nyt terveen näköinen,vielä eilen pupillit oli kokoajan kuin teevadit,ei mennyt normaalisti viiruiksi valossakaan ja aina kun se yritti hypätä niin silmät vähän haritti ja pää nyki ja koko kissa alkoi huojumaan...Nyt ei ole enään mitään oireita,hyppii kun rasvattu salamahymy

tilhiski, miksi ne teille tuo?

Toivotaan ettei Kassikäppin Missellä ole mitään vakavaa tuossa päässä. Onneksi on lääkäri pian.

Harmi Harmainen on nyt Onnen kissa, jos hän tällätavalla yhtäkkiä parantuu. Olisiko sittenkin jokin tasapainoelin vika, joku käsittämätön korvatulehdus, joka sitten paranee näin -"ota ja tiedä"- nää on näitä arvoituksia. Mutta tosi hienoa kuulla tämä, ja Mauri on varmasti iloinen pirteästä Harmi H. kaverista.

Tilhiski surullinen uutinen tämä kissan onnettomuus. Varmasti kova suru naapurille.

Tervehtynyt Harmi lepäilee leikin välissäsydän

Emo, siksi kun meidän isännällä on ase ja taito käyttää sitä. Tosin, tämä tapaus oli siinä kunnossa että ei olisi elänyt kauaa muutenkaan :frowning: Mutta oli se silti inhimillisempää päästää se heti pois.

Piti suukottaa kaikkia omia heti kun sisälle pääsin iltatallista.

Lissun Harmi on kaunis. Äiti on mulle jo pienestä pitäen opettanut että siniset kissat ovat ihania :smiley: Pitäisiköhän kokeilla josko isäntä suostuisi viidenteen kissaan sillä verukkeella että multa edelleen puuttuu se sininen kissa…?

Eihän Harmin korvissa olisi jokin plumpsahtanut pois paikoiltaan silloin kun se putosi? Tasapainoelinhän on korvassa. Jos se simpukassa oleva neste on nyt holahtanut takaisin oikealle paikalleen tässä viimeisessä tömähdyksessä. Asentohoidollahan ihmisiäkin hoidetaan, että siellä sisäkorvassa menisi kaikki paikoilleen…

Mutta oli mitä oli, pääasia että kissan tasapaino pelittää taas. Ihana kisu onkin!! <3

Harmi tarkkaavaisena,kun äiti rapistelee kissanminttunappi pussiavalvontaavalvontaa

sydänIhana tuo sinun Harmisi... Mua harmittaa...

Ja taas alkoi kamalat rallikierrokset Harmilla ja Maurilla(Onni oli mukana,mutta karkasi kuvasta ja varasti hiiren millä nämä kaksi sankaria leikki)hymy