Harmi on kyllä ihana!!! Sen ihanampaa kissaa ei voi ihminen toivoa…
Harmi on ihan kuin Musu. Tiedätkö Lissu85 luulin hetken aikaa, että kuka on Mususta ottanut kuvan (kun näin Harmin kuvassa). IHANALLE HARMILLE IHANIA TERVEISIÄ LÄHETTELEE IHANAINEN MUSU .
Kesäheinä, hii, minä näin yks yö Mususta ja Awasta unta! :))
Ihana on tuo Harmikin ja minua harmittaa.
Ihan hirmuisesti. Olen ollut antamatta nyt ma,ti, Taikalle tippoja silmiin ja ne ovat siis alkaneet taas vuotaa. Olen käyttänyt 10 päivää niitä tippoja, ja el.lääkäri määräsi viikon tauon ennenkuin aloitan uudestaan, jos siltä näyttää. Mutta tuleeko ne taas yhtä pahoiksi tällä välillä? Ja Taikakin on alkanut "yskimään" samoin kuin Tiplu ennen parantumistaan. Onko tämä nyt siis sitä samaa flunssaa, joka oli Tiplulla, mutta nyt Taika reagoi näin. Kuulkaa, olen ihan huolesta sekaisin, enkä enää tiedä mitä tehdä. Odottelenko vain, vaiko tilaanko jollekin toiselle lääkärille ajan? Paraaneeko asia siitäkään? Olen ihan sekaisin. Molemmathan saivat jo silloin 16 päivä pitkävaikutteisen antibioottipiikin.
Silmiä ei sen enempää tutkittu, vaan annettiin nämä Dexa Chlora-tipat, joissa pitäisi olla sekä kortisoonia, että antibioottia, mutta olen myös lukenut, että jos niitä käyttää pitkään, voi silmänpaineet nousta. Ota tästä nyt sitten selvää, mitä tehdä. Elukkalääkäri sanoi, että kun tulee lomalta (ei sanonut koska), niin sitten otetaan näytteet.
Mää en kohta enää jaksa. Huoli on niin kova. Vaihdoin eilen taas toiseen merkkiin kissanhiekankin, ja kun se kävi aamulla potalla, oli kosteiden silmien ympärille tarttunut hiekkaa.
(ps. älkää nyt väsykö minuun, sillä minulla ei ole muita kuin te, joille kerron huolestani)
memuli, suorastaan odotan kuulumisianne Toisella lääkärillä käynti voisi olla kannattavaa, saisiko uutta tietoa ja olisiko hän enemmän kiinnostunut kissan sairaudesta?
Tuo epätietoisuudessa eläminen on hyvin raastavaa. Itselläkin on koko ajan pelko josko oireet iskevät taas, onhan kevätkin tulossa....
Oiskohan sulla mahdollista ottaa kuva niistä silmistä....?
Memuli, ymmärrän täysin tuon huolesi ja siksi sanonkin että tilaa aika jollekin mahdollisimman paljon kissoista tietävälle eläinlääkärille ja vaadi että silmät tutkitaan kunnolla ja otetaan näytteet. Eihän tuosta mitään tule että samoilla lääkkeillä mennään kun ei ne tehoa, vaikuttaa siltä ettei lääkäriä kauheasti tuo asia kiinnosta… Mikä on siinä sun lähellä joku isompi kaupunki mistä voisi löytyä kissoihin erikoistunut lääkäri? Ei se jatkuva huolehtiminen tee hyvää omistajallekaan ja pitää kissat saada kuntoon että pääsette yhdessä aloittamaan kohta kylvöt!
Edesvastuuton tuollainen lääkäri! Kissa kärsii turhaan, kun ei viitsi paneutua asiaan. GRRR!
Tuosta sarveiskalvon haavasta mietiskelin eilen, että todennäköisyys, että olisi molemmissa silmissä on aika pieni, mutta toisaalta Taika on Special Cat
memuli, ei väsytä sinuun
Vie Taika jollekin toiselle lääkärille ja kerro sille mitä on tähän mennessä jo tehty ja tapahtunut.
Kiitos teille myötäelämisestä. Olen niin huolesta kankea, että huh huh.
Voin kokeilla kuvan ottamistakin. Sisimmässäni tuntuu vahvasti siltä, että koko juttu liittyy kuitenkin siihen flunssaan...
Mutta, meidän eläinlääkäritilanteemme on se, että en luota niihin yhtään: lääkäri X: tutun koira kuoli juuri hammaskivenpoistoon ja muita kurjia tapauksia, en uskalla mennä niihin.
Tämä, jossa käyn, on kyllä tosi hyvä, mutta sieltä ei nyt vastata, kait on lomalla ihan totaalisesti. Voin silti viedä jollekin muulle kauemmas, vaikka Timbuktuun, kunhan selkenisi tämä .. kääk, en osaa edes järkeviä lauseita kirjoittaa!-
Ja Fellow, ei tee hyvää ei tämä murehtiminen; vaivun jo syvään synkkyyteen. Pitäisi tosiaankin olla pihahommelit jo mielessä, mutta mulla vaan nämä asiat pyörii siellä.
memuli, jos se lääkäri jota käytät on mielestäsi kuitenkin hyvä, niin ehkä sinun kannattaa antaa hänen ottaa ne mainitsemansa näytteet vielä. Silloinhan selviää mikä bakteeri tms. siellä silmässä on ja sitä kautta selviää mikä lääkeaine siihen tepsii. Ihmeen kauan näytteenottoa on vitkutettu kyllä, mielestäni pitäisi ensimmäisen lääkekuurin jälkeen ottaa näyte jos homma ei lähtenyt paranemaan. Tottakai olet huolissasi, kuka tahansa olisi. Ei kai se lekurin loma viikkoa pitempi ole, luulisi…
Puhut asiata nuu, yritin jo soittaa sinne, jos saisin selvitettyä, kuinka pitkä loma sillä oikein on, mutta sieltä ei vastattu. Laitoin sähköpostia. Koitan vielä hillitä itseni, mutta minulla on nyt hätä siitä, miksei se jo rupea paranemaan, ja teenkö nyt varmasti oikein kaikin tavoin, ja ettei vain tilanne pahenisi.
On niin sääli katsoa sitä, kun välillä se "kakoo" ja silmät on tuommoiset.
-ja kiitos, helpotti taas huomattavasti, kun sain purettua teille huoliani.
Toivotaan memuli, että saat tämän hyvän lääkärin pian kiinni. Myötäelän muiden kanssa tätä, että apua pitää kissojen silmiin nyt saada. Voi kun voisi auttaa jotenkin.
Tanu minkälaisen unen näit Awasta ja Mususta? Oltiin äsken pitkä ulkoilulenkki Awan kanssa, nyt Awa nukkuu jo. Awa rakastaa talvea ja lunta. Musu on enempi kesäkissa ja palelee. Pieni lenkki(pihaa ympäri) tuli tehtyä myös Musun kanssa.
Kerro kuulumisia memuli, täällä ollaan kanssa murheissaan silmien vuoksi .
Hei memuli. Minä soittaisin tuonne. On vasta avattu paikka, mutta Kirsi Juutilla on paljon kokemusta kissoista. On ollut töissä kissaklinikka Felinassa ja kasvattaa itse mm. itämaisia tai on ainakin kasvattanut.
http://www.catvet.fi/Etusivu.html
Soita edes ja kysy heidän mielipidettään. Tiedän että on kaukana teiltä, mutta Kirsi on kiinnostunut juuri nimenomaan silmäsairauksista. Ja paikka on nimenomaan kissoille tarkoitettu. Hinnat on varmasti korkeat, mutta kyllä tuosta jokaviikko ramppaamisestakin hintaa kertyy. Kirsi on tehnyt meidän kummallekin kissalle pentuaikaiset tarkastukset ja luovutusterveystarkastuksen ja meidän kasvattaja vannoo hänen nimeensä. Muutkin lääkärit siellä ovat varmasti ammattitaitoisia.
Kannattaa ainakin sinne soittaa ja kysyä.
Oletko muuten silmiä puhdistanut päivittäin kun ovat olleet paremmassa kunnossa. Meilä toisen silmät ovat aina ihan kunnossa mutta toisella rähmii paljon ja jos ei putsaa joka päivä, niin silmäluomen alle kertyy sellaista inhaa rähmää joka pitää sieltä vetää pois. Ei tosin ole meillä olleet tulehtuneet vielä.
Alkuperäinen kirjoittaja: Q
Tuossa vielä linkki samalle sivustolle. Siellä kerrottaan aika kattavasti herpesviruksesta. Jos yhtään epäilet että on se niin menisin Kirsin juttusille, koska hän on erikoistunut kissoihin ja jatkohoito on sitten varmasti asian mukaista.
http://www.catvet.fi/FHV-1.html
Ja tiplu mukaan, koska tuo on sitten varmaankin molemmilla.
En haluaisi millään tapaa pelotella, mutta itse en kovinpaljon viitsisi odotella ja katsella, koska kissalle voi jäädä jatkuvasta sarveiskalvon tulehduksesta pysyvääkin haittaa. Ja on varmaan itsellä parempi olo jos tietää mistä on kyse.
Alkuperäinen kirjoittaja: Q
Voin suositella Kirsiä minäkin, meidän luottolääkäri.
Hei Memuli.
Mietin tätä jo aikaisemmin, mutta jäi sitten sanomatta. Meillähän on Pumballa kanssa sellaiset silmät että niihin ei mikään tuntunut auttavan. Rähmä oli sellaista paksua ja ruskeaa-punaista, myös nenä vuosi ja räkä kuivui rierainten reunoille niin, että joskus oli koko pieni nenä ihan tukossa. Nenä kuivui myös välillä ihan haavoille asti. Pumba aivaseli usein, vinkui ja rohisi.
Monet tipat sille laitoin ja kahdella eri lääkärillä on käyty. Mitään varmaa ei ikinä päätetty, mutta lääkärit olivat molemmat sitä mieltä että voisi olla herpes, joka ärhäköityessään ikäänkuin avaa tien bakteeritulehduksille. Ärhäköitymisen syyksi epäiltiin allergiaa.
Pumba söi kuurit kahta eri allergianappulaa, ei mainittavaa vaikutusta. Rahaa paloi kaikkinensa tietysti hävyttömän paljon. Mutta nyt, kun ollaan siirrytty raakaruokintaan, vaivat ovat hävinneet! Vaikutus on selvä, nyt jos Pumba syö mitä tahansa teollista ruokaa, silmät alkavat vuotaa heti.
Laita ihmeessä kuva Taikan silmistä, saadaan ihmetellä. Minäkin voin etsiä Pumban silmistä jonkin kuvan, saatte te puolestanne ihmetellä.
Tässä pari. Ekassa kuvassa näkyy hyvin, millaista rähmä oli tuoreeltaan, ennen kuin kuivui ja takertui karvoihin eikä lähtenyt millään pois... Silmät punoittivat usein.
Seuraavassa taas on nenu pahassa kunnossa. Silmätkään niin kauniit.
Eikä herrariepu ole kovin edustava kummassakaan kuvassa
Kiitos linkeistä ja viesteistä! Kun tulin eilen töistä kotiin, ja tapansa mukaan molemmat kisulit tulivat vastaan. Heti huomasin, että Taikan silmät valuvat enemmän. Vuoto on vetistä, mutta ihan kirkasta ja silmät ovat punaiset. Se myös aivasteli. Eli mitä todennäköisimmin sillä on Tiplulta saatu flunssa, koska oireet on samat, paitsi tietysti Tiplulla ei ollut silmissä mitään vikaa. Panikoiduin ja soittelin heti eri lääkäreille. Ei saatu aikoja kuin kaupungineläinlääkäriltä, joka pyysi soittamaan aamulla heti kahdeksalta. Eli olen odotellut kuudesta asti koska kello tulee kahdeksan.
Tämä päivä on siis taas "lomapäivä", ensi kesän lomaa otettuna etukäteen. Eli kyllä vain nämä kotieläimet vaikuttavat hyvin paljon puutarhaan, on nääs yksi istutuspäivä vähemmän.
Nyt jos ei saa kunnon troppeja, niin seuraavaksi vien tuonne linkin kissatuntijalle. On se kumma, että yhtä kattia ei saada kuntoon! Käydään sitten vaikka kerran viikossa eri paikoissa. En anna periksi, vaikka saisin hullunleiman otsaan. Pakko saada tänään vastaanottoaika, ja laitan viestiä sitten, kun tulemme takaisin.
Memuli, kuis meni? Meillä kaupungineläinlääkäri on oikein asiansa osaava, käytän hänellä koirani aina (kissoja ei enää ole). Ja taksat on aivan eri kuin yksityispraktiikoilla, mikä on ihan huomioitava pointti jos käyntejä tulee useampia vaikkapa vuosittain. Toivottavasti saitte nyt apua!!!
kiitos kysymästä: 120 köyhempänä, mutta henkisesti paljon rikkaampana!
lyhyesti: eka kertaa tutkittiin kunnolla, silmiin laitettiin pienet pahviset suirut: tulos: ei haavaumia. Bakteeritulehdus silmissä, siihen Akvakol-antibioottitippoja 6 kertaa päivässä kahden päivän ajan, jatkossa 3 kertaa päivässä. Silmien pyyhintä keitetyllä vedellä ennen tippojen laittoa. Antibioottipillerit, ne maksanmakuiset, kaksi kertaa päivässä 10 päivän ajan. Samalla ostin apteekista ison purkin maitohappobakteereita, ettei pikku masu mene ruikulille.
Jääkaapissani pelkkää tyhjyyttä, lukuunottamatta erinäisiä avattuja silmätippapulloja. Viikossa Taikalle oli tullut lisäpainoa 200 grammaa. Nyt tarkkailtava nenän vuotamisen tähden, että kissa syö jatkossakin. Jos lakkaa syömästä, niin nesteytykseen. (pidän huolen, että ei lakkaa). Jäkitarkastus 5. päivä.
Juupelijuu, piti tunnin verran sylyttää Taikaa, kun tulimme kotiin, nukahti olkapäälleni kuin pienet vauvat. On se ihku, siihen rakastuttiin jo siellä vastaanotollakin! Sitten oli soitettava töihin ja otettava huominenkin vapaata (=taas kesälomapäivä etukäteen), jotta voin antaa niitä silmätippoja sen 6 kertaa. (missä viipyy anomus kissojen hoitovapaista?!). Jälkitarkastukseen otan Tiplunkin mukaan, saa antaa sille normaalit rokotukset, sillä se on ainakin tällä hetkellä ihan terve. Nyt minulla ei ole enään sitä suurta Huolta, koska nyt on ainakin turvalliset lääkkeet ja tiedossa tarkistuskin ja kerrankin tutkittiin kunnolla. -Voi näitä ihania kesälomapäiviä!