Kissa, Osa 2 (alk. 22.10.2008 ->), Suljettu

p.s. Trigonan kissarievulla-poloisella-paralla on kyllä kanssa kurjassa kunnossa simmut - tai ainakin nenu.
Voi raukkapoloista. -On ne niin hellyttäviä ja rakastettavia nuo kisuliinit, parhaat ystävämme.sydän

Memuli, hyviä uutisia siis :slight_smile: Ja voi sitä kesälomansa huonomminkin käyttää. Noina nyt menetettyinä kesälomapäivinä jolloin puurrat kesällä töitä, jatkat sitten päivää illasta pihalla…kiitos valoisien kesäiltojen ja -öiden :slight_smile:

Memuli hyvä jo nyt sait selville mikä mahtaa Taikaa vaivata ja kunnon lääkkeet toivon että nyt paranee kunnolla ja voit unohtaa koko tän ruljansin. Nyt on näyttänyt selvästi että koko se mitä kävit toisella lääkärillä on ollut pelkkää rahastusta kun ei ole viitsinyt edes papereita lukee vaan määrää samaa lääkettä uudestaan.

Toivottavasti saadaan nyt kaikki kissat kuntoon ja terveiksi moni on nyt parantunut tai voinut paremmin uusilla lääkeillä välissä kun olen lukenut teidän kirjoituksia on tuntunut että on moni sairastunut, mutta sitä tää pimeä ja kylmä talvi teettää myös ihmisille kaikki pöpöt lentää joka paikkaan.

Taikalle ja memulille toipumisterveiset! Tuo kuulosti jo siltä että eläinlääkäri ihan oikeasti paneutui asiaan. Pill*sipulipuhalluksia =)

hymy Ette voi uskoakaan, kuinka paljon teidän "pillsipulit" ovat antaneet minulle voimaa! Nyt vasta tuntuu siltä, että apua saatiin Taikalle. Ja vankka usko, että Taika paranee. Höyrytin sitä juuri, samoin kuin pikkulapsia, että nenä aukeaisi, sillä sillä on nenä aika tukkoinen.
Mun on ihan pakko kehua teitä, ihan puhtaasta sydämestäni, että kiitos, että olette olemassa! Ilman teitä olin jo aika turhautunut ja itsesyytöstenkin vallassa, alakuloinen ja vaikka mitä, mutta täältä sain taas kummasti puhtia ja potkua pers...siin. Kunpa minustakin olisi teille joskus vastaavaa iloa! Ainakin minuun voi 100 prosenttisesti luottaa, muuta annettavaa minulla ei sitten olekaan. oho
Mutta joka tapauksessa tämä pentti puhalluksineen on parasta mitä tiedän! piste.sydänsydänTäältä löytyy suurille ja pienille asioille ymmärrystä. (nyt meni näyttö sumeaksi..)

Vihdoinkin Taika sai kunnon tutkimusta ja Toivon mukaan jo parantavat lääkkeet. Kyllä se tästä, puhalletaan täältäkin suunnalta tuota sipulin parantamispuuuuuhhh...altelujasydän!

No niin! =DD

Tuosta rahastuksesta sen verran, että oma henkilääkärimme ei siihen ole mielestäni koskaan sortunut, mutta tänään alkoi vähän epäilyttää…meillähän oli varattu Mimille rokotusaika ( kutsu tuli pari viikkoa sitten) ja samalla Missen maksakokeet ja patti ( joka nyt voi tosiaan olla linnunnokkaisurupi?. Kaivoin aamulla Mimin rekkarit ja katsoin, että ohoh, rokotukset menee umpeen 14.5 eli aikas ajoissa tulee kutsu…lähes 4 kk aikaisemmin. Soitin vastaanotolle ja sanoin, että tuodaan vain kissa, koiran rokotukset on vielä voimassa. No sieltä tämä vastaanottonoita märisee, että itsehän olet varannut ajan. sanoin, että niin juu, kun luotin siihen, että kutsu tulee ajallaan, eikä näin paljon etukäteen. No, HÄN sitä kutsua ei ainakaan ole laittanut. Minä sanoin, että SIELTÄ se kutsu nyt vaan on tullut, en kai muuten olisi aikaa varannut?? Käsittämätön vänkkääjä :frowning: Sen tiedän, että avustajat ne kutsut laittelee, ei ell, joka muuten on erittäin mukava ja kiltti ihminen. Vähän liiankin mukava, kun välillä tuntuu, että v.o.a. suorastaan jyrää yli mainioine mielipiteineen.

Että hö!

Missestä otettiin uudet maksakokeet, yksi arvohan siellä on kolminkertainen, mutta ei välttämättä mikään kuolemantuomio sekään. Paitsi tämän v.o.a.:n mielestä :((

Minä olen pohtinut tätä hinnoittelua nyt viimeaikoina, (3 käyntiä kolmessa viikossa). Eläinlääkärillä käynnit maksavat nykyään maltaita, huomattavasti ja paljon enemmän kuin ihmislääkärit. Miten joku työtön tai muuten tiukoilla oleva pystyy hoitamaan rakastetun lemmikkinsä, kun hinnat ovat tähtiluokkaa, eikä koskaan tiedä etukäteen, mitä tulee maksamaan. Kun odottelin Taikan kanssa vastaanotolla, niin vo.virkailija luetteli puhelimeen pienen koiran nukuttamishintoja ja tuhkaushintoja, ihan pyörrytti, kun kuuli ne.
En ollenkaan väitä, etteikö ihmiset ole vaikka syömättä viikkoja, että saisi eläimensä kuntoon, mutta pitäisi nyt sentään joku raja olla hinnoittelussa. Kaupungineläinlääkäri maksoi nyt enemmän kuin yksityinen. Ei siinäkään ole päätä ei häntää. En olis suoraan sanoen joskus markka-aikaan pystynyt maksamaan yli 700 mummonmarkkaa tästäkään käynnistä. Itku olisi tullut, vaikka nytkään ei ollut kaukana. Ja mitä tuolla rahalla sitten saa: toisessa paikassa vilkaistaan, toisessa tutkitaan kunnolla, koskaan ei tiedä. Minäkin luotin tähän "henkilääkäriini", mutta niin kiire oli sillä ihmisellä viimeksi, että en saanut sanottua mitään siihen väliin, enkä kysyttyä. Ja oikein ketuttaa, että jättää asiakkaansa hunningolle lomansa ajaksi. Laittaisi edes vastaajaan viestin, missä on, ja koska palaa takaisin.
Mutta nöyrä pitää olla, eihän näistä asioista pitäisi purnata...

Hyvä että Taika sai lääkkeet, toivottavasti auttavat nopeasti.

Voi mistä noita tuommoisia asiakaspalveluihmisiä (Kassikäppin viestiin) riittää?

Ja memulin jälkimmäiseen viestiin: minäkin vänkään. Ei pidä luottaa ja olla nöyränä ja purnaamatta! Jos maksetaan hyvää rahaa siitä palvelusta, niin kyllä sillä saa vaatiakin sen rahan väärti. Varmasti löytyy joku joka sen rahan eteen on halukas myös tekemään töitä. En minä ainakaan eläinlääkärille siitä maksa, että hän on opiskellut, vaan siitä että hän hoitaa minun elukat. Nih!täh?

Mulla olisi juuri tuossa parantamisen varaa. Pitäisi vaan olla tiukkana ja -seuraavan kerran sanon kyllä suorat sävelet, sen verran jäi tästä herne nenään.

Haminassa on eläinlääkäriasema, johon en ikinä vie ainuttakaan eläintä enää, vaikka olisi mikä! (Koiran lopetus kesti TUNNIN ja kun sitä ihmettelin, tiuskaisi lääkäri: Kyllä täällä yksi koira hengiltä saadaan!)!!

Nuo hinnat on yksi syy siihen, ettei meille enää lemmikkiä tule. Ei miulla olisi varaa moisiin maksuihin.

Nuo eläinlääkärihinnat on puhuttanut meitä kaveripiirissä ja se ollaan todettu, että kynnys ihmisillä kasvaa kokoajan milloin viedään eläintä lääkäriin eli ne ketkä ei kovin herkästi vie muutenkaan lääkärille voivat jättää eläimen ilman apua.

Minä olen vaihtanut lääkäriä, koska alkoi olla rahastuksen makua ja tason tippumista kaikinpuolin.

Äitini käytti kaksi poikakissaa pallinpoistossa ja maksoi yhteensä 95€.

Tuota summaa jos vertaa esim olankohautusdiagnoosiin joka maksaa yli 100€, niin ei paha hinta ollenkaan.

Monta kertaa olen päättänyt minäkin että ensi kerralla pidän pääni ja vaadin…olisi sitten lääkärillä kiire tai ei, niin en hievahdakaan ennenkuin olen tyytyväinen tutkimuksiin ja saamaani selvitykseen tutkimuksista. Luulenpa etten kertaakaan ole sitä päätöstä pitänyt :frowning: Sensijaan äänestin jaloillani, ja vaihdoin eläinlääkäriä. Ja jokaiselle joka vaan kysyy ketä suosittelen, suosittelen lämpimästi tätä nykyistä “hovieläinlääkäriäni”. Kysykää vaan hölöllä jos tältä seudulta kaipaatte tietoja :slight_smile:

Minä olen itse ainakin eläinlääkärillä aina vähän poissa itsestäni. Huoli kissasta, jännitys ja mitä kaikkea, ja kun resepsuunissa tai ihan vastaanotolla sanotaan mitä vaan, niin nyökyttelee vaan ja maksaa kiltisti. Sitten kun pääsee kotiin ja pää alkaa seljetä, tajuaa että hetkinen. Minulle on monesti käynyt niin ja vaikka miten päättää pitää pään kylmänä niin eihän siitä mitään tule. Paperilla pitäisi olla muistilista, kysy tätä, tätä ja tätä.

Luulen, että ell:t tietävät (nais)ihmisten mielentilan ja käyttävät sitä törkeästi hyväksi. Äkkiä ulos vaan ja rahat tänne, seuraava!

Meillä on kiva eläinlääkäri tässä 1,5 km:n päässä. Työskentelee yksinään ja ei ole ikinä kiirettä, kun olen siinä käynyt. Selittää ihan rauhassa, kun tyhmänä olen kysellyt vieressä. Kahden kissan rokotus maksoi yht. 63 e, ja uroskissan kastraatio 59 e. En ole edes kysellyt hintoja muualta. En osannut pitää niitä kalliina, kun kummityttö käytti eri lääkärillä jalkaansa linkkaavaa dekua, niin parissa minuutissa jalka todettu murtuneeksi ja ei voi tehdä mitään. Paranee yksistään, 73 ekee kiitos. Tollaisessa tapauksessa tulee melkoinen tuntiliksa.

Toivotaan, että Memulin kisu lähtisi nyt jo parantumaan.

Meillä taitaa olla Ermelin kanssa sama eläinlääkäri. Oli aikanaan meillä täällä kunnan eläinlääkäriä, mutta lopetti sen pestin liian tappotahtisena liukuhihnahommana. Me koiruuksien kanssa jatkettiin hänen kantapotilainaan yksityispraktiikallekin, vaikka matkaa vähän nykyään kertyykin. Häneltä aikaa saa niin hoidettava kuin hoidettavan isäntäkin. Muistaa ja tuntee potilaansa sen verran hyvin, että jo puhelimessa osaa monta neuvoa antaa. Pitkällisissä hoidoissa ei aina edes ole ottanut joka kerta maksua, joskin kyllähän noita maksuja on vuosien mittaan sen verran kertynyt, että niillä jo hyvän etelän reissun olisi tehnyt. Mutta hyvä eläilääkäri on hintansa väärti.

Minulla käy ihan samoin kuin Trigonalla; menen jotenkin solmuun siellä vastaanotolla. Se huoli ja hätä vie kaikesta voiton. En ole ollenkaan "oma itseni siellä". Järki jätättää, ja vasta kotona se palaa samoin kuin Trigona kuvaili.
Olen monasti ajatellut samoin kuin Temskukka, että yhtään kotieläintä en enää ota, ei tarvitse olla sydän syrjällään kun sairastuvat, ei itkeä, kun tulee luopumisen aika. Eikä kulu rahaa ruokaan, ei hoitoon eikä mihinkään. Tämän ajattelun vastapainoksi olen ajatellut, että kun kerran käärinliinoissa ei ole taskuja, mitä sen on väliä, mihin se raha menee, menee se kumminkin johonkin. En käy itse missään, viihdyn kotona, en osta vaatteeita, en käy kampaajalla, en kosmetologeilla, enkä paljon muuallakaan, säästöä sekin. Ja mitä saan vastapainoksi? Mielenrauhaa ja tyyneyttä, pyyteetöntä läheisyyttä ja kiintymystä, tarpeellisuuden tunnetta, iloa, vastarakkautta ilman ehtoja... pehmeän nahan/turkin poskea vasten, käpälän hellän ja varovaisen hipaisun nenälle/suulle jne. Tätä voisi jatkaa vaikka kuinka.
Ne tragediat, jotka kohtasin viime vuonna, olivat niin rankkoja henkisesti, että oikeastaan hmmm. -nämä kissathan pelastivat minut.

Jos saisin vielä lainata tähän Morriksen kirjasta, Miksi kissa kehrää, pari lainausta.

Kissan suotuisat vaikutukset ihmiseen:
"-ystävällinen ruumiillinen kosketus kissan kanssa vähentää ihmisen stressiä. Ihmisen ja kissan välisessä suhteessa kosketus on molemminpuolista."

"-yksinkertainen ja rehellinen suhde kissan kanssa saa meidät kaikki tuntemaan itsemme vapautuneiksi."

-vaikutus ei perustu pelkkään kosketukseen, vaan kyseessä on myös sielullinen suhde, josta puuttuvat ihmisten väliset ongelmat, petokset ja ristiriidat."

"-yhdysvaltalaisen erik.tutkimuksen mukaan on osoitettu, että jos ihmisen sydänsairaus on johtunut stressistä, lemmikkikissa saattaa kirjaimellisesti ratkaista elämän ja kuoleman välillä alentaessaan verenpainetta ja tyynnyttäesään liikarasittunutta sydäntä."

MOT