Jee hipheijaa ihan totta nyt tosissaan saadan jännätä kuin käy toivotaan et ehtivät kypsyä eikä putoa liian aikaisin pois . Pidetään peukkuja Sen huomasin kans et tosi juoppo on
Onko teidän sinikohtalonköynnöksen lehdet aina kuin nuupallaan, ihan kuin kastamisen puutteessa , mutta vettä olen antanut riittävästi ? Mistähän se johtuu, ei ole myöskään mitään ötökkää lehdillä ?!!
Nuupallaan on lehdet koko ajan. Iso kasvi on en oikein tiedä minne sen laittaisin, kun vie niin paljon tilaa. Nyt on terassin pöydällä.
Onks sullakin siemenkotia?
Niin ne ovat mullakin,mutta jos lehdet on neste jännityksessä eikä oo veltoja niin ei kait kukalla ole sillon mikään hätänä.Jos noi on siemen kotia niin pitäisi olla kovat pallukat kukka nuppu on pehmeä.
Ei ole siemenkotia,nuo ovat nuppuja, kukkii ekaa kertaa meidän huushollissa No hyvä että tuo lehtien asento on normaali,ihmettelin jo että mikä sitä vaivaa.
Mun pallukat olivat kovia!
Mää oon hurmaantunu!
Pärskikselle iso kiitos tästä ihanuudesta!On se kaunis! Mukavaa, LukinLilja, että sinulla se viihtyy ja kukkii. Laita muuten hölönä osoitteesi minulle. Olis vähän postitettavaa.
No kyllä minäkin vielä, vaikka moneen kertaan on jo laitettu, mutta kun on niin herkkää..
Mikä muuten on, kun kukat kuihtuvat ihan päivässä parissa, kuivuvat käppyräksi? Jossakin kasvikirjoistani luki nimenomaan että kestävät kauniina pitkään. Liikaa aurinkoa?
Minun kukkani on senverran kaukana tuosta ikkunasta ettei aurikngn valo ees osu kukkaseen,kukat on pysyneen pitkään kauniina ,kannatta pitä kukka niin ettei aurinko paahda itse kukkaan,jospa silloin kukkasi kukki pitenpään kaunina.
Mulla toi kukkiva kasvi saa aurinkoa vain aamulla, sekin verhon läpi niin ettei suoraa aurinkoa saa koskaan. Myös lämpötila saattaa olla ratkaiseva tekijä. Mulla toi on kuistilla, jossa lämpötila laskee yöllä n. 15 asteeseen näillä keleillä. Kävinkin heti katsomassa mittaria, näyttää 16 astetta, eli saattaa mennä hyvinkin alle 15 asteen yön mittaan. Lämpimässä sisätiloissa olevat kasvit eivät ole tehneet edes nuppuja vielä.
Haluaisin kohtalonköynnöksen pistokkaan, juurruttamattoman tai juurrutetun. Rahalla tai vaihtarilla. Ei sinikohtalonköynnöksen. Minulta joutaisi esim. lehtiä valko-limenvihreäkirjavasta santusta Frozen in time, erivärisistä vaahtera-aulioista (myös valkokirjavasta), lyhtyauliosta, kiiltoliisukasta ja pelargoneista.
maikki4, tarkoitat siis sitä valko-punaista. Minulta saat juurruttamattomia piiskoja…hölötteles.
Pirkkis joko oot saannut kerätä kohtalostasi satoa,mulla on vielä kaksi kypsymässä ,kolme on jo kypsyneet ,joka marjassa oli vain yksi siemen.Marja muuttuu kypsyessään mustaksi.
Vihreitä ovat pallukat vielä.
Tämmöinen tuli tänään paketissa Ranskasta. Yksi hyvä ystävä tilasi minulle. Clerodendrum Chinense. Nyt vaat pitää toivoa kovasti ettei vaan kupsahda.
Google kertoi mulle, että tuohon Railin kasviin tulee kaunis kukka.
Joo ja tuoksuvatki kuulema hyvälle,näin hän joka tilasi itselleen ja minulle kertoi .myyjän kertoneen.
Hoyabella, rajusti leikkaamalla eli oksat ja latvus pois. Näin minä ole kukittanut kohtalonköynnöksiä. Kukat tulevat uusien oksien tyveen.
Pudottaako kohtalonköynnöksesi talven tullessa lehtiään/lehtensä? Siinä vaiheessa eli ennen joulua on hyvä leikata. Alkaa sitten tekemään kukkanuppuja ja uusia lehtiä tammikuussa tai niillä main. Luonnonvalo on tietenkin tärkeää.